Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Hier een vaag plaatje van de prototypes.

De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• bones2001
      • Aug 2003
      • 741

Originally posted by Tofke78
      Ingeschoven 60 CM en maximum uitschuifbaar tot 1m120 dacht ik.
      Dat is precies wat ik zoek. Mag ik vragen wat er aan veranderd is?
      Mixen is net als schilderen.
      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

Originally posted by bones2001
        Dat is precies wat ik zoek. Mag ik vragen wat er aan veranderd is?
        Het is eigenlijk een normale (lange) paal van K&M, maar er werd gewoon een stuk afgezaagd. Je dient wel eerst heel het mechanisme te demonteren en vervolgens op de gewenste lengte in te korten. Is perfect doenbaar, enkel wel wat werk :-)

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Originally posted by MusicXtra
          Hier een vaag plaatje van de prototypes.

Zijn er -wanneer zo gebruikt op een paal - verschillen in klank in vergelijking met de coax 12?

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Op dit moment heb ik nog geen statief adaptors dus dat weet ik niet.
            In technisch opzicht bestaat de Coax12 uit dezelfde componenten als de FL122.
            De presets verschillen wel behoorlijk.

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

Originally posted by MusicXtra
              Op dit moment heb ik nog geen statief adaptors dus dat weet ik niet.
              In technisch opzicht bestaat de Coax12 uit dezelfde componenten als de FL122.
              op een paaltje zou hij in principe dus hetzelfde kunnen klinken met een op maat gemaakte preset.

Ik dacht dat de floor trouwens een 2" driver had?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Het dikke laag uit de FL122 komt voor een groot deel door koppeling met de vloer, op een statief ben je dat dus kwijt, klankmatig zijn de verschillen met de Coax12 op statief verwaarloosbaar.
                Daarentegen zal de Coax12, wanneer je hem als floor zou gebruiken, niet de dikke laag geven van de FL122, simpel omdat de hele poortconfiguratie anders is.
                In eerste instantie zat er ook een 2" in de floor, er zat eerst een andere driver in omdat de huidige driver nog niet op de markt was toen het ding is ontwikkeld.

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by Tofke78
                  Zijn er -wanneer zo gebruikt op een paal - verschillen in klank in vergelijking met de coax 12?
                  'k vind het er niet echt sjiek uitzien als ik het mag zeggen
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by SPS
                    'k vind het er niet echt sjiek uitzien als ik het mag zeggen
                    Eerlijk gezegd vind ik het ook niet mooi.
                    Maar belangrijker is dat gebruik als top andere presets vraagt omdat de monitor presets bij gebruik als top niet de geluidskwaliteit geven die ik voor ogen heb.
                    Komt er dus op neer dat de monitor toch echt monitor blijft en de Coax12 top bedoelt is om op statief of met paaltje op een sub te gebruiken.

Comment

• kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

Er zijn altijd producten voor bepaalde doeleinden bedoeld, je heb echter ook producten die voor meerdere doeleinden kunt gebruiken maar deze zullen altijd een compromis tussen bijde zijn. Ik denk dat dat voor luidsprekers niet anders is.
                      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

Originally posted by kvdb013
                        Er zijn altijd producten voor bepaalde doeleinden bedoeld, je heb echter ook producten die voor meerdere doeleinden kunt gebruiken maar deze zullen altijd een compromis tussen bijde zijn. Ik denk dat dat voor luidsprekers niet anders is.
                        een L-Acoustics 12XT is voor beide doeleinden zeer goed te gebruiken met gebruik van de juiste preset..
                        Design is dan wel een aandachtspunt want het moet er netjes uit zien liggend op de buhne alswel geprikt op een paaltje.

Multifunctionaliteit is toch wel belangrijk zeker voor de kleinere bedrijfjes.
                        Last edited by purplehaze; 01-10-15, 09:08. Reason: aanvulling

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by purplehaze
                          een L-Acoustics 12XT is voor beide doeleinden zeer goed te gebruiken met gebruik van de juiste preset..
                          Eigenlijk wordt ik hier in een spagaat gedwongen....
                          De FL122 en de Coax12, beiden zijn erg goede ontwerpen voor het doel waarvoor ze ontwikkeld zijn, da's inmiddels geen discussie meer.
                          Ga ik een kast ontwikkelen die voor beide doelen bruikbaar is of de FL122 van een statiefflens voorzien zodat deze ook als monitor bruikbaar is dan doe ik direct consessies aan de geluidskwaliteit en het visuele aspect, en juist dat heb ik consequent vanaf de eerste streep voor ieder ontwerp niet gedaan, dat gaat nu dus ook niet gebeuren.
                          Een personenauto is voor het vervoeren van personen, een bedrijfsbus kun je een geluidsset mee vervoeren, beiden voldoen hier perfect voor. Wil je zowel personen als een geluidsset vervoeren dan koop je een bus met dubbelcabine, te weinig laadruimte voor een fatsoenlijke geluidsset en minder comfort voor de inzittenden als een personenauto.
                          Multifunctionaliteit is heel belangrijk, maar die mag niet ten koste gaan van de kwaliteit.

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

Helemaal waar, maa wel een keuze die ook beperkingen met zich mee brengt. Multi inzetbaar is voor velen toch ook echt wel een eis die hoog op t lijstje staat. Minder inventaris voor meer projecten is een belangrijke doelstelling. Met het Prospect systeem is dit tot in t extreme mogelijk, met de coax en fl dus helaas minder.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Klopt inderdaad Mark, als je ze hoort begrijp je waarom ik deze keuze maak.

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

Ik zal binnenkort eens tijd vinden om een keer langs te komen.

Comment

Working...