Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

Originally posted by djspeakertje
    Iets met Nederland dan? ( "Er gaat niets boven Neerlands fabrikaat, boven Neeeerlaaands faaabriiikaaaat", aldus ene G. Ekdom)

Dutch Audio Works
    Dutch Audio Technology
    Dutch Audio Engineering (geeft mensen waarschijnlijk een German Audio Engineering (GAE) idee mee, al dan niet gewenst)
    Orange Audio (Technology)

Daan
    Ik zou voorstellen

Dutch Audio Products, en dan kan je dat nog heel herkenbaar inkorten!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Nee, dat is geen compromis, de gebruikte driver kan zelfs al vanaf 300 Hz ingezet worden.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Originally posted by NesCio01
        Je kunt ze ook schroeven!

grtz

Nes
        Alleen zijn die schroefbare dan weer NIET luchtdicht....

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

als het grootste probleem is hoe de connector vast zit. Dan denk ik dat we de beste man moeten feliciteren met de beste speaker van de wereld!
          lekker belangrijk!

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

Originally posted by MusicXtra
            Nee, dat is geen compromis, de gebruikte driver kan zelfs al vanaf 300 Hz ingezet worden.
            Op zich is het toch niet gebruikelijk dat een 2" zo laag ingezet wordt. Ik zie een dergelijke werkwijze ook niet bij andere speakerfabrikanten terug maar wellicht mis ik wat hoor..

Ik vraag me dan af waarom andere merken dit niet doen, want als de 2" en de 1"er vanuit 1 punt weergeven kom je wel weer bij het ideaalbeeld ... de puntbron.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Het is ook niet gebruikelijk dat een 2" zo laag ingezet wordt, de reden dat andere fabrikanten dat niet doen zou je hun moeten vragen.
              De reden dat ik deze driver gebruik is inderdaad dat je daarmee dichtbij het ideaalbeeld van de puntbron komt, bijna het hele vocaal bereik door één driver, geen last van kamfilters en de voordelen van een 2" en een 1" driver gecombineerd.

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

Ik geloof dat we het er eerder wel eens over hebben gehad, maar de gebruikte driver heeft nog redelijke vervorming rond de 400hz. Als je de spec sheets bekijkt en diverse metingen blijkt 600/700 hz een meer geschikt XO punt.
                Vanwaar de keus van 400hz?

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

De keus voor 400 Hz is omdat de driver dat prima aankan en het met die vervorming wel meevalt. De vraag is dan of een 15" minder vervormt in het 400-600 Hz gebied.
                  De metingen die door de fabrikant worden gegeven zijn gedaan met een hoorn die 700 Hz als onderste grens frequentie heeft, vandaar de afval onder de 800 Hz.
                  Met de hoorn die ik heb ontworpen ligt het - 3 dB punt ergens rond de 400 Hz.
                  Overigens geeft de fabrikant als aanbevolen cross-over frequentie zelfs 300 Hz op.

Comment

• Overdrive
                    • Feb 2002
                    • 717

Heel misschien is de reden voor het bi-amp aansturen wel omdat een filter voor dit vermogen nogal groot, zwaar en duur wordt, veel vermogen dissipeert en geen mogelijkheid biedt om de hoog driver te 'time alignen' met de low driver.
                    Je hoeft niet per definitie de laagdriver te filteren, een slim doordachte kast met een specifieke akoestische roll-off en daarnaast alleen een hoog filter zou bv een optie kunnen wezen. Daarnaast zijn er diverse trucjes en manieren om de boel in fase te krijgen rond x-over.
                    Toch veel makkelijker om dan een extra versterkerkanaaltje te gebruiken met een processor ervoor.
                    Makkelijker betekend in dit geval duurder, niet iedereen heeft die versterker kanalen over. En dat kan toch voor sommige een reden zijn om een overweging te maken. Terugkomend op TW-Audio, die voeren bv een top met 1000W/2000W, die gewoon passief te gebruiken is (1200W).

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

@Overdrive: Om te beginnen heb je de helft van de redenen waarom ik de keus heb gemaakt deze top bi-amped aan te sturen even niet meegenomen in je antwoord.
                      Net als iedere fabrikant maak ook ik keuzes, in dit geval kan deze top in veel verschillende configuraties gebruikt worden waarbij steeds een andere preset nodig is. Op een passief filter kun je bijvoorbeeld niet even makkelijk een extra 15" kastje parallel aansluiten.
                      Een kast zonder filter op de low-driver waarbij je van de natuurlijke roll-off gebruik maakt is geen optie, een basreflex waar we het hier over hebben moet een laag-af filter hebben omdat anders de conus ongecontroleerde uitslagen gaat maken onder de afstemfrequentie.
                      Daarbij moet het laag-af filter bij gebruik met subs een andere frequentie hebben als bij full-range gebruik. Aan de bovenkant wil ik niet dat de 15" tot 2 kHz doorloopt wat hij zonder filter wel doet waarbij ik ook nog eens geen enkele controle heb over het fasegedrag en de afstraling.
                      Je kunt natuurlijk oeverloos over ieder detail gaan discussiëren en allerlei oplossing bedenken voor problemen waar ik de keuzes tijdens het ontwerpen al reeds voor heb gemaakt, en die ik ook kan onderbouwen zoals ik hier laat blijken. Standaard wordt de kast geleverd zoals hij is ontworpen, de kleur en de aansluitingen zijn naar wens in te vullen.

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

De keus voor 400 Hz is omdat de driver dat prima aankan en het met die vervorming wel meevalt. De vraag is dan of een 15" minder vervormt in het 400-600 Hz gebied.
                        De metingen die door de fabrikant worden gegeven zijn gedaan met een hoorn die 700 Hz als onderste grens frequentie heeft, vandaar de afval onder de 800 Hz.
                        Met de hoorn die ik heb ontworpen ligt het - 3 dB punt ergens rond de 400 Hz.
                        Overigens geeft de fabrikant als aanbevolen cross-over frequentie zelfs 300 Hz op.
                        Je hebt het over "prima aankan" en "de vraag is". Bij een goed luidspreker ontwerp zou ik toch verwachten dat deze variabelen zijn getackeld met zeer uitgebreide metingen per driver. Een goede 15" driver vervormt minder in het mid/laag gebied dan een compressie driver die te laag wordt gebruikt. Iets wat een fabrikant aangeeft in een datasheet zijn uiterste waardes. In de praktijk blijkt dit in weinig gevallen een goed advies.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Het leven is doodsimpel.
                          We zijn al eeuwen lang op zoek naar een ding, zo groot als een speldenkop, dat het hele frequentiegebied van 20Hz tot 20kHz lineair weergeeft op 163 dB, en als het ff kan nog richtbaar ook.
                          Theoretisch leuk, maar praktisch niet haalbaar.
                          Vervolgens heeft iedere oplossing wel een nieuw probleem in zich. Of ieder nieuw probleem weer een nieuwe oplossing, waar nodig.

Blijft het feit, dat, zolang we die speldenkop niet gevonden hebben, alle luidsprekers een gedeelte oplossing, en en gedeelte compromis/probleem in zich hebben. Met hier en daar meer oplossing dan probleem, en soms ook weer niet.

Ben best benieuwd hoe die dingen klinken, heb er net een luisterdagje opzitten met allerlei HD-1, HD-2, en wat klein spul, qua amps, en qua muziek, afstraling, stembalans, diepte, en vooral luidheid / vervorming...
                          Kom dus over een week of wat wel een keer luisteren....(LOL)

Comment

• dj bobo
                            • May 2003
                            • 155

Ik heb ergens een goed artikel liggen over het kiezen van bedrijfsnamen met de daar bijbehorende productnamen. Dat artikel heeft mij toen erg geïnspireerd. Helaas kan ik het nu niet meer vinden...

Wat in ieder geval belangrijk aan een bedrijfsnaam is dat deze herkenbaar is. Jezelf onderscheiden is daarbij een mogelijkheid maar geen must, dit hangt er maar net vanaf wat je wil bereiken. Een belangrijke vraag die je dan ook aan jezelf met stellen is; wat wil ik bereiken met mijn bedrijfsnaam en hoe reageert mijn doelgroep daar op?

Beat audio klinkt voor mij goedkoop, ik maak dan de associatie met goedkope merken. Iemand die niet in deze wereld zit kan hier echter heel anders over denken. Ow, beat audio, dat zal wel goed zijn want het woordje beat zit er in. Ken je het merk Hollywood??? Dat is naar mijn idee een goed voorbeeld.

Een echte don't in deze tijd zijn naar mijn mening Latijnse namen, afgeleide van deze kunnen echter wel zeer goed zijn!
                            Een echte do is om alle namen van je directe concurrenten eens naast elkaar te zetten. Wat hebben deze namen gemeen, waarom worden deze namen geassocieerd met kwaliteit?

Een van de meest duidelijke voorbeelden zijn de volgende merken: FerrarI, BugattI, MasseratI. Maak ik morgen een nieuwe sportauto die ik Donatti heet dan is er een grote kans dat de verwachtingswaarde rond de eerder genoemde merken ligt... Nu zeg ik niet dan je je merk D&C, Mexo, ofNeyer moet gaan noemen, maar probeer er achter te komen wat er goed is aan die namen.

Helaas ben ik niet creatief dus vraag me niet een naam voor je te verzinnen. Ik ben enkel goed in het geven van kritiek ^^ Complimenten geven kan ik daarnaast ook hoor, deze speaker ziet er echt gelikt uit (zoals we ook al van Vision gewend zijn).

Veel Succes!

Edit: Mijn forumnaam is echt een goed voorbeeld van een slecht gekozen naam voor wat ik nu doe!

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by Mathijs
                              Iets wat een fabrikant aangeeft in een datasheet zijn uiterste waardes. In de praktijk blijkt dit in weinig gevallen een goed advies.
                              Daarom is de cross-over frequentie bij dit systeem ook 400 Hz.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

@Dj Bobo: tnx voor de tips.
                                @ Mac: Je bent, net als ieder ander forumlid, van harte welkom, luisteren is volgens mij een betere manier om een ontwerp te beoordelen dan een kruisverhoor op een forum.

Comment

Working...