Nee ok, de klank van de kasten zelf hoe je niet te wijzigen. Maar stel je voor dat je ze in een grote betonnen zaal in onze hoofdstad neer zet. Met zo'n akoestiek moet je alsnog behoorlijk EQ'en. Ik had het dus ook over de main-EQ, die je in de Xilica zou kunnen gebruiken.
Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.
Collapse
X
-
-
Dat kan inderdaad en werkt ook een heel stuk makkelijker dan naar ieder kastje een ethernet-kabel trekken.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik zie geen ingangs impendantie schakelaar voor keuze tussen mic of line signaal? Zou een gemiste kans zijn. (IMHO) Zat mensen die er zo een micro in willen rammen en als het kastje dan alleen line signaal slikt dan gaat het ineens niet zo hard meer. Toch?
Combikabel met 1,5mm2 of 2,5mm2 is meer dan voldoende voor deze actieve kastjes. Het verlies treed eerder op in de versterkermodule dan in de kabel.
[EDIT] De vraag van Richard ging waarschijnlijk over de gehele passive range producten. [/EDIT]d&b AudiotechnikComment
-
4mm2 is inderdaad lomp maar bij deze vermogens tegenwoordig wel de standaard, dus vandaar.
Correctemundo! Wat betreft de edit dan...Comment
-
Wanneer mensen op zoek zijn naar dergelijke opties moeten ze vooral geen Brooklyn-Audio kopen maar simpele 'plastic fantastic' kastjes.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Daarnaast kom je ook niet in de leuke situaties dat hij per ongeluk nog op mic niveau staat wanneer ze er een DJ set op aansluiten en meteen beginnen te knallen.Comment
-
dat soort schakelaars horen inderdaad niet op professionele sets thuis.
en als je er toch alleen 1 micro op aan wilt sluiten knoop je er een simpel theringer mixertje ofzo tussenA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Proberen mensen nu allemaal dingen te verzinnen die er eventueel ook op zouden kunnen? Volgens mij zijn deze kasten als plug'n play set bedoelt. Je hoeft helemaal niet in de DSP van de kasten zelf te kunnen editen, als ze goed klinken is het toch prima? In bv. Meyer speakers kan je toch ook niet alles editen, die koop je toch ook omdat je ze goed vind klinken?
Bij de speakers van Sander is het gewoon, neerzetten/aansluiten/juiste programma kiezen/gas erop.Comment
-
Als ik een zooi dure 6 inch powered speakers in de inventaris zou hebben. Dan zou ik elke keer als er even ergens een microfoon+speaker neergezet moest worden balen dat ik ze niet kan gebruiken.
Het idee dat een snelle presentatie op een bedrijf professioneler is als je een dure-professionele (musicXtra)speaker gebruikt + een "simpel theringer mixertje" in plaats van een (1) line/mic schakelaar te hebben doet mij pijn aan me knar.
Professioneel is niet HOE je het doet. Maar het resultaat.
leuk dat je de speakers bewust niet MAG gebruiken als monitor op de vloer, als presentatiekastje met microfoon erin of whatever. Maar ik vraag mij echt af hoeveel werk je hebt voor een 2kilowatt 6 inch speaker die van alles niet mag/kan. De grotere kasten kan ik in komen. Maar de 6 inch... ?lekker belangrijk!Comment
-
Al zou er een mic ingang op zitten is de volgende vraag waarom er geen parametrische EQ op zit, waarom geen line-out om opnamen te maken en waarom niet gelijk 2 microfoon ingangen. Met andere woorden, het is nooit goed genoeg, ik heb bewust gekozen voor een zo simpel mogelijk kastje van hoge kwaliteit waar iedere gek mee kan werken en de kans op bedieningsfouten minimaal is.
De 6" is hoofdzakelijk ontworpen als fill voor kroegjes, achtergrond muziek in restaurants en eventueel als delay kastjes op congressen en dergelijke, hij is ook iets minder dan de veronderstelde 2kW.
Dus zeker geen kastje die je als FOH voor de plaatselijke rockband gaat gebruiken.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Je hoeft helemaal niet in de DSP van de kasten zelf te kunnen editen, als ze goed klinken is het toch prima? In bv. Meyer speakers kan je toch ook niet alles editen, die koop je toch ook omdat je ze goed vind klinken?
Bij de speakers van Sander is het gewoon, neerzetten/aansluiten/juiste programma kiezen/gas erop.
Het ligt er maar net aan hoeveel tijd in ontwikkeling je erin kunt en wilt stoppen.
Het gebodende is wel een goede bruikbare basis.
Ik vind ook dat een mic input er niet op thuis hoort!Comment
-
Toch wel leuk ,
ergens zijn we allemaal een beetje ontwikkelaars in de dop,
zelf ben ik meer van het door- of naontwikkelen, iets waarvan
ik lees dat velen dat ook zijn.
Sander heeft een aantal leuke kastjes ontwikkeld, heeft goed
nagedacht over wat erg marktconform is in veel voorkomende
situaties en heeft hierbij, als materiedeskundig duidelijke keuzes
gemaakt over wat wel en wat niet in en aan de kast.
De kasten zijn gemaakt voor een duidelijke doelgroep.
Ben jij die doelgroep, mooi ok, vooral kopen en gebruiken.
Ben jij geen doelgroep omdat je op het kerkhof een opname-
en een WL unit en een accu in de kast wilt hebben, dan niet kopen
en een Fohn kopen.
Maar even iets anders.
Ik heb het geluk mogen smaken om de 12" en de 15" te mogen beluisteren
en heb ze zelfs 'in handen hat'. Van het vast hebben word je rug iig erg blij.
Met ingebouwde amp valt het gewicht reuze mee. De 12" neem je zo mee,
1 in iedere hand.
Dan het horen, wat tegelijkertijd ook beleven is! Natuurlijk heeft ieder z'n voorkeur,
maar ik ben onder de indruk van wat deze Daltons presteren zeg.
Zelfs zwaar belast blijven ze strak en zuiver in alle frequenties.
Verder mocht ik ook de Prospectset dan eindelijk horen.
(trouwe lezers weten dat ik wat heb met de naam )
Ook hierover niets dan lof.
De set up was 2 x een enkele 18" op elkaar en daarboven
een 15" top.
Sjonge wat gaan die 18" laag, diep en wat een druk zeg,
de top houdt ze makkelijk bij en het geheel is een plezier
om naar te luisteren. Ook hier kon ik niet ontdekken wat ik
miste. Alles is er en dan ook nog eens transparant en sprankelend
en dat blijft zo, ook als je de boel flink opentrekt, wow.
Sander, nog bedankt voor de tijd, tips, trucs, meeting, tuning, amp
en het warme vocht, o ja de lunch niet te vergeten .
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Al zou er een mic ingang op zitten is de volgende vraag waarom er geen parametrische EQ op zit, waarom geen line-out om opnamen te maken en waarom niet gelijk 2 microfoon ingangen. Met andere woorden, het is nooit goed genoeg, ik heb bewust gekozen voor een zo simpel mogelijk kastje van hoge kwaliteit waar iedere gek mee kan werken en de kans op bedieningsfouten minimaal is.
Daarnaast ben ik (zeker in de dry hire) enorm voorstander van het 'KISS'-principe. Want hoe minder er fout kan worden aangesloten, des te meer kans heb je dat je je spullen heel terug krijgt.
Sander, even iets anders: Laat jij je kasten door een ander bouwen/assembleren? Omdat je altijd aangeeft dat er weer nieuwe kasten zijn 'afgeleverd'.Comment
-
De prototypes worden door mij zelf gebouwd waarbij ik de panelen CNC gefreesd laat komen, de productie laat ik inderdaad bouwen. In het begin heb ik zelfs alles nog met de bovenfrees zelf gefreesd maar dat heeft als grote nadeel dat eventuele fouten in het ontwerp voor de CNC machines niet aan het licht komen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment