Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
    Als ik het goed is zou je een flink aantal parameters uit moeten kunnen lezen via Pronet485 maar kan het mis hebben daar ik niet thuis ben in de software van Powersoft.
    Je kunt idd via de Powersoft software de temperatuur continu uitlezen. Maar dat is voor mij als ontwerper niet toereikend, ik heb een meetapparaat met 4 thermokoppels wat kan loggen, zo kan ik met instelbare interval op 4 plaatsen in de ampmodule precies zien wat er gebeurd.
    Om het zichtbaar te maken kan ik ook nog over een IR camera beschikken en zo tot in detail zien waar de hotspot zit.
    Overigens is al het testwerk ook al door Powersoft zelf gedaan, ze garanderen hun modules tot een omgevingstemperatuur van 40ºC, in de praktijk kun je hier al rustig 10-20º bij optellen is gebleken.
    Het grootste probleem vormt echter de zon, de luchttemperatuur zal niet zo snel te hoog worden maar een zwarte kast uit de wind in de volle zon wordt veel heter dan de lucht temperatuur.
    Die kan zomaar richting 80ºC lopen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Vandaag mooi de gelegenheid gehad voor een 'praktijktest' van 13.00 uur tot 16.00 uur in de volle zon, zonder wind met 2 floortjes, één met en één zonder modificatie.
      Op de foto zijn de kastjes 68ºC, een half uurtje eerder zelfs 73ºC gemeten.
      Zonder modificatie begon het temp alarm LEDje wel al te knipperen maar hij bleef spelen, met modificatie bleef het netjes doen, de temperatuur van de amp module pendelde keurig tussen de 60 en 63ºC, wat dus precies het uit en inschakelpunt van de ventilator is.

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Da's mooi. Hebben ze ook continue gespeeld op max volume?
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Uiteraard.
          Je 'aversie' tegen powered is niet meer van deze tijd hoor, ik heb ook lang een sterke voorkeur gehad naar losse amps, maar die voorkeur is volledig verdwenen, mij teveel nadelen.

Comment

• weller
            • Nov 2013
            • 13

Sander,

Bij het veranderen van een gecertificeert product heb je waarschijnlijk ook moeten testen tegen productnormen zoals bijvoorbeeld EMC, om de emissie en immuniteit te garanderen. Dat lijkt wel lastiger geworden zo. Wat waren de uitslagen daarvan?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Ik heb niets aan het product verandert, alleen op een andere manier gemonteerd.

Comment

• drbeat
                • Jun 2012
                • 671

toch valt het me nog mee dat de warmtemeter maar 68 graden meet... ik had daar hogere temperaturen verwacht. zeker gezien de warmte die bij bijvoorbeeld een zwarte auto wordt gemeten, of op dakleer....

Overigens is mijn enige "bezwaar"tegen powerd dat je er ook spanning cq 230 naar toe moet leggen incl. een signaalkabel. Maar dat gaat tegenwoordig in 1 moeite door met een combi kabel.. Verder heb ik al jaren powerd monitortjes (erg zwaar en aan de maat) maar heb er altijd veel plezier van gehad. Juist door het powerd gedeelte.

EN gewicht is geen punt meer met deze amp- modulles, en als je ziet wat er tegenwoordig in zit, kwa besturing... das echt ONGEKEND in mijn ogen.

Ik verwacht dat de volgende stap is, dat er geen XLR met signaal meer naar toe gaat, maar een Datakabel. Alles digitaal tot aan waar het nodig is, met de analoge feel en sound. en in je tafel zie je wat er gebeurt met alle speakersystemen op je podium.
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

De zon was tijdens deze meting al over zijn hoogtepunt heen ik heb een half uurtje eerder 73ºC gemeten.
                  En ja, combikabels zijn ideaal, ik heb verdeelblokjes op het podium liggen met 4*XLR uit en 4*Powercon uit, vandaar met korte combikabels naar de floortjes.
                  Geen amp rackjes meer dus meer ruimte in de bus, op het podium en geen gesleep, geen Speakon kabels, geen foute presets en dat allemaal door 800 gram amp-module per kastje.

Comment

• T.O.P.
                    • Jun 2014
                    • 100

Originally posted by drbeat

Ik verwacht dat de volgende stap is, dat er geen XLR met signaal meer naar toe gaat, maar een Datakabel. Alles digitaal tot aan waar het nodig is, met de analoge feel en sound. en in je tafel zie je wat er gebeurt met alle speakersystemen op je podium.
                    klopt- de nieuwe standaard-bussen komen eraan, en dat gaat weer een boel analoog eruitgooien..
                    Last edited by T.O.P.; 06-08-15, 00:30.

Comment

• PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

Hopen dat Neutrik dan ook met een handige, betaalbare 2-in-1 connector komt voor powercon+ethercon.Dante lijkt een standaard te worden voor versterkers. Maar misschien dat Behringer/Midas/Labgruppen binnenkort met AES50 en/of Ultranet op de amps komen... Dat wordt leuk in de praktijk met converters en insteekkaarten ;-)
                      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

Originally posted by PvG
                        Hopen dat Neutrik dan ook met een handige, betaalbare 2-in-1 connector komt voor powercon+ethercon.Dante lijkt een standaard te worden voor versterkers. Maar misschien dat Behringer/Midas/Labgruppen binnenkort met AES50 en/of Ultranet op de amps komen... Dat wordt leuk in de praktijk met converters en insteekkaarten ;-)
                        behringer heeft zijn turbosound powered lijn speakers al een tijdje van ultranet voorzien.....

indrukwekkend kastje....

Last edited by showband; 06-08-15, 16:29.
                        lekker belangrijk!

Comment

• teunos
                          • Feb 2008
                          • 352

Originally posted by showband
                          behringer heeft zijn turbosound powered lijn speakers al een tijdje van ultranet voorzien.....

indrukwekkend kastje....

http://www.turbosound.com/products/iQ10
                          Je hebt er alleen vrij weinig aangezien ultranet door bijna niemand word gebruikt.
                          Ik mag dan ook echt hopen dat ze niet gaan proberen ultranet overal naartoe te pushen, of AES50. Het is gewoon echt heel onpraktisch.
                          Voor zover ik weet is Ultranet ook gewoon een proprietary AES3 interface, geen AES50, en al helemaal niet TCP/IP layer 3 bruikbaar.
                          Ofwel point to point en zonder combinatie met andere Musicgroup hardware niet bruikbaar.

Dante daarentegen is Layer 3 TCP/IP en volledig bruikbaar met zo ongeveer alle merken die er bestaan. Je kunt van een microfoon rechtstreeks naar een speaker zonder tussenkomst van een mixer. Of rechtstreeks van je processorkanalen naar je Smaart om te meten, en tegelijkertijd een aantal outputs van je mengpaneel monitoren. Voor Dante zijn er versterkers, processoren, mengpanelen, speakers, break in/break out kastjes, stageblocks, microfoons, multitrack recorders/spelers.
                          You name it en het bestaat wel.
                          Layer 2 is leuk voor een verbinding van stageblock naar de mixer, maar meer dan dat en ik passeer (persoonlijk).
                          Last edited by teunos; 06-08-15, 17:12.
                          ''diamonds are forever''

Comment

• Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

Specs zijn inderdaad niet niks... Heeft iemand dit kastje al gehoord/vergeleken?

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

De technische wereld is bezaaid met lijken van mooie protocollen. De realiteit achterhaalt mooie plannetjes. VHS won ook van betamax en video 2000.
                              MiDi overleeft ook nog steeds prima. Dat is niet omdat het zo een handige interface is als je het naast usb/wifi whatever legt. Het is een jurassic standaard met twee kabels per verbinding. Maar ja. Het zit overal op.....

behringer is slim bezig. Zij zorgen ervoor dat in alle spullen van klark technic, midas, turbosound, TC Electronics, TC Helicon, Tannoy, bugera en natuurlijk behringer allemaal voorzien worden van ultranet.
                              Dan zal het uiteindelijk toch handiger worden om het wel te gebruiken dan om het niet te gebruiken. (zelfs als niemand onder de indruk is van het protocol)
                              Anders moet je alle spullen gaan voorzien van converters om bijvoorbeelt met dante een XLR kabel+cat naar je speaker te gaan vervangen? Ik denk niet dat je dat lang volhoud als je per gebruik zo een oplossing moet gaan verzinnen omdat alles op eigen houtje oplossingen aan het verzinnen is. Het sterkste protocol gaat dit winnen. Niet het beste. Als op 3 van de tien kastjes straks al ultranet zit, dan is de stap om dat alvast te gaan gebruiken groot.
                              Vooral omdat steeds meer bands behringer mengtafeltjes en inear submixertjes gaan aanschaffen. Zal het steeds moeilijker worden om uit te leggen dat je als PA bedrijf de feed ervoor niet wil leveren "omdat dante beter is".

even een voorbeeld.
                              Als een band met 8 powerplay kastjes werkt, Bij repetities en optredens. En jij komt ze tegen als nieuwe klant. Dan is bij jouw mengtafel een ultranet converter plaatsen makkelijker dan even een compleet nieuwe monitoroplossing verzinnen voor 8 muzikanten. Je moet 8 nieuwe kastjes gaan voorzien, misschien zelfs aanschaffen (aviom? fisher?) en je dwingt je klanten om live met een andere setup te gaan werken dan waarmee ze repeteren. Dat laatste kan je jouw offerte kosten...

Kortom. Ik ben niet per se een fan van behringer. Maar op dit forum zit ik al een tijdje aan te kondigen dat zij een sturende macht aan het vormen zijn die je zeker in de gaten moet houden. Als kleine verhuurder kan het uitlopen op een enorme desinvestering als je straks met je mooie technische gelijk bepaalde kunstjes niet kunt die je collega's wel kunnen.
                              Last edited by showband; 07-08-15, 08:36.
                              lekker belangrijk!

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

Originally posted by teunos
                                Je hebt er alleen vrij weinig aangezien ultranet door bijna niemand word gebruikt.
                                PA bedrijven zijn er niet mee bezig. Maar in de oefenruimtes en binnen bands is het sterk in opkomst.

Op de versterker (bugera) van je klant zit het straks. Op zijn effect zit het (TC). Op de inearset zit het al (powerplay, X32R, XR18). Enzovoort. In een snel tempo is een flink deel van de apparatuur van je klanten via ultranet aan te spreken. Als dat ineens loskomt dan is de discussie over. Ik denk dat het wachten is op een lijn wirelesskastjes van the music group met ultranet. Dan kun je met een (1) type kabel ongeveer je hele setup aan een netwerk hangen. Remote gain bedienen. EQ settings remote tweaken. Program changes integreren. enzovoort. De goedkope kleine distributed mix-stageblocks zijn er al. Je zal dan centraal met je computer/remoteboard alleen nog maar decentrale apparaten aan gaan sturen. Slimme stageblocks, processors in de speakers of zelfs rechtstreeks de EQ en effecten in de inear zender. Zonder extra bekabeling.
                                Last edited by showband; 07-08-15, 08:47.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...