stand van zaken AES50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

stand van zaken AES50

binnenkort verschijnt de eerste AES50 doos van behringer op de markt.

+/- 600 euro

32 channels of AES50 I/O is op insteek te koop van Lynx Studio Technology.
    We engineer the finest tools to help audio professionals create even better sound.

+/- 600 euro

is er iemand bekend met andere betaalbare AES50 zaken?

Gaat dit goedkoper worden dan MADI?

Ik wil nog steeds een keer een 19 inch digi stageblock in het monitorrek bouwen. Zodat we alleen een ethernetkabel hoeven trekken. Echter de compatibiliteit is nog ver te zoeken. Of de prijs slaat nergens op. (twee rolands zou al de prijs van een complete mixer zijn)
    lekker belangrijk!
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

De +/- 600 euro is voor de AES16e (16 kanaals AES/EBU PCI Express Card) zonder AES50 mogelijkheden. De AES16e-50 (32 kanaals AES50 en 16 kanaals AES/EBU PCI Express Card) komt op ongeveer 730 euro.

Gebruikers van o.a. Software Audio Console en Versatile Audio Workstation zullen deze genoemde combi vast in de gaten houden.

Comment

• stamgast
      • Feb 2010
      • 253

Originally posted by showband
      Gaat dit goedkoper worden dan MADI?
      Grote voordeel van Madi is dat het op één lijn koper of glas gaat (per richting). En met een multimode naar singlemode-converter (glas) kun je dan hele lange afstanden overbruggen.

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by stamgast
        Grote voordeel van Madi is dat het op één lijn koper of glas gaat (per richting). En met een multimode naar singlemode-converter (glas) kun je dan hele lange afstanden overbruggen.
        Waardoor je je dus weer blauw betaalt aan kwetsbare glas-kabel. Broekzak, vestzak verhaaltje als je het mij vraagt.

Ik zou zelf eerder geneigd zijn om voor AES50 te gaan (vooral nu Behringer eindelijk eens met niet-Behringer-prijzen op de proppen komt) en de bekabeling voor een kwartje per meter als 'verbruiksmateriaal' neerzetten.

Als er één of ander figuur met zijn bakwagen over je glas-kabel heen scheurt is het ding gewoon kapot en niet meer te repareren. Met UTP trek je gewoon een paar meter nieuwe kabel uit de doos en knijp je er op klus nieuwe stekkers aan.

AES50 is jammer genoeg niet compatible met Ethernet, anders was het met goedkope Layer 2 switches nog een redelijk schaalbare oplossing geweest. AES51 was dan een mooiere oplossing geweest.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• stamgast
          • Feb 2010
          • 253

Originally posted by Stoney3K
          Als er één of ander figuur met zijn bakwagen over je glas-kabel heen scheurt is het ding gewoon kapot en niet meer te repareren.
          Je kunt er met een leopardtank overheen rijden (opgave fabrikant) en het blijft heel. Je kunt er alleen niet je verzameling zeemansknopen op proberen... knak is stuk, da's waar.
          Maar over koper kan natuurlijk ook.

Comment

• Leks
            • Oct 2007
            • 330

@ stamgast > lichtellijk offtopic

een tank heeft een verbazend lage bodemdruk ( wiki noemt 0,9 kg per m2 ! voor een leopard )
            das volgens mij een stuk lager dan een bakwagen ( noemt het 3 T over +/- 2 m2? )

of zie ik iets vreselijk over het hoofd?

EDIT:

ik snap niet hoe wiki dit bedoeld; een leopard weegt +/- 55 T hoe kan dit in resulteren in 0.9 kg per m2?!
            dan zou ie +/- 55.000 m2 aan rupsband moeten hebben toch?!

wie vertelt mij wat ik verkeerd doe/begrijp?

Maar mn punt blijf.. een liever een leopard over mn multi dan een bakwagen alhoewel.....
            Last edited by Leks; 30-06-12, 16:21.
            Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

mss je kabels zo leggen dat er niets overheen kan rijden,
              rollen of lopen?

grtz

Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Je weet zelf ook dat dat niet altijd mogelijk is. Bovendien zijn er altijd mensen die dan alsnog presteren om er een wiel bovenop te parkeren...

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• stamgast
                  • Feb 2010
                  • 253

Originally posted by Leks
                  @ stamgast > lichtellijk offtopic
                  Je hebt absoluut gelijk, excuses voor het off-topic gehalte mijnerzijds.
                  Was geheel ter lering ende vermaeck, het had feitelijk niets met AES50 te maken behalve dan meerkanaals audiobekabeling.

Om het goed te maken een foto van 3 Lawo-fiberboxen met 140 kanalen audio-aftak:

Comment

Working...