Microfoon Bruce Springsteen uitgezet tijdens optreden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

AMSTERDAM - De microfoons van rocksterren Bruce Springsteen en Sir Paul McCartney

werden uitgezet toen zij een toegift wilden geven aan het eind van Springsteen's concert

in het Londense Hyde Park.

Foto: NU.nl/Huub Krauth

Hoofdact Bruce Springsteen trad met zijn E Street Band op tijdens het festival Hard Rock Calling.

Springsteen stond al drie uur op het podium en had zijn deadline al overschreden toen hij Sir Paul
    McCartney op het podium verwelkomde voor een toegift. Op dat moment werden de microfoons
    van de muzikanten uitgezet. Dat meldt BBC News.

Het geluid ging uit om geluidsoverlast te voorkomen. De twee konden het publiek niet meer bedanken.

bron:

Daar sta je dan als technicus tussen 2 vuren, mss wel 3:
    - performers;
    - crowd;
    - organisatie/opdrachtgever.

Zijn regels altijd regels?

grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Op het moment dat de opdrachtgever naast je staat heb je niet veel keuze. Als ze nou eerst even de artiesten hadden verteld hoe en wat en nog even een minuutje hadden gegeven om afscheid te nemen had het misschien gekund...

2 vuren:
    performers+crowd
    organisatie

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Jan van Duren
      • May 2004
      • 204

Verwacht wel dat dit via de manager gaat. Denk niet dat er iemand even de faders op het mengpaneel dichtzet, terwijl de technicus van Bruce daarna staat te kijken. De waarheid zal wel iets genuanceerder zijn.

Comment

• kewa
        • Nov 2005
        • 43

Moet meteen aan het welbekende 'lollapaloozacitaat' van Henry Rollins denken...

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

wen er maar aan. 1/4 van de bevolking in nederland is straks pensioengerechtigde leeftijd. En van de "jongere" tot 34 jaar gaat 40% niet stemmen.

Dan duurt het niet lang voor al die rotmuziek van die rotjongeren efficient de nek omgedraait gaat worden.
          Last edited by showband; 15-07-12, 18:30.
          lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Denk dat je als techneut de opdracht krijgt............

daar sta je dan

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by NesCio01
              Denk dat je als techneut de opdracht krijgt............

daar sta je dan
              Tjsa... als techneut zeg ik dan: "ik doe het niet, daar is de knop/fader".
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Allemaal leuk en aardig, maar we leven in 2012. Tijd=tijd en wie betaald, bepaald.
                Net als The Boss zijn de technici ingehuurd door...de opdrachtgever. Wanneer die in de problemen komt met z'n vergunning dan kan ik me de keuze goed voorstellen.
                Wanneer er een boete volgt denk ik niet dat Ome Bruce uit vrije wil een donatie zal doen.

Soms zijn artiesten niet van het podium te schoppen, in dit geval had de communicatie wat beter gekund denk ik, maar ik begrijp de organisatie wel.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Is ook wel tekenend voor Bruce Springsteen, nog steeds één van de beste performers in zijn soort.
                  Als je naar een concert van hem gaat krijg je zeker waar voor je geld, die man blijft maar doorgaan terwijl de band tussendoor even van het podium gaat om uit te hijgen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by MusicXtra
                    Is ook wel tekenend voor Bruce Springsteen, nog steeds één van de beste performers in zijn soort.
                    Als je naar een concert van hem gaat krijg je zeker waar voor je geld, die man blijft maar doorgaan terwijl de band tussendoor even van het podium gaat om uit te hijgen.
                    Een dikke 2. Net als Sting en Prince, zijn dit slag van vedetten op de eerste plaats muzikant.
                    Prince trad vorig jaar op in Gent, 2 keer.
                    Na de optredens in de Melkweg nog een afteroptreden van een uur of 3.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by renevanh
                      Tjsa... als techneut zeg ik dan: "ik doe het niet, daar is de knop/fader".
                      Hierop antwoord jouw opdrachtgever; "Wie stort straks de centen voor je boterham!".

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

sterker nog: je bent technicus, en ingehuurd voor een show die tot 2300 duurt.
                        Feestje gaat door tot 2400, en dat hoor je om 2250. Wie blijft er braaf zitten schuiven, en wie wil eerst ff een handtekening onder een opdrachtverlenging cq cash in the pocket?

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by showband
                          wen er maar aan. 1/4 van de bevolking in nederland is straks pensioengerechtigde leeftijd. En van de "jongere" tot 34 jaar gaat 40% niet stemmen.
                          Gelukkig is de generatie van pensioensgerechtigde leeftijd al een stuk doorgeschoven en luisteren die 'jongere' alleen maar naar de massa-productie-muziek van de grote MTV-platenmaatschappijen, terwijl die 'oudjes' allemaal nog echte muziekliefhebbers zijn.

We kunnen straks dus verwachten dat een concert van Justin Bieber op de seconde wordt stilgezet, terwijl de oude rotten zoals Golden Earring, Thin Lizzy, Status Quo, Iron Maiden en andere bands die echt muziek kunnen maken nog eventjes een uurtje door mogen speulen. Want de halve gemeenteraad staat in het publiek!
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• mrVazil
                            • Mar 2010
                            • 330

we kunnen hopelijk verwachten dat er geen concerten meer komen van die etter

Ik vind de vraag van Mac wel interessant, hoeveel van jullie gaan voor die handtekening?

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Ik vrees dat het met de reactie van Mac wel de laatste keer zou zijn, dat je iemand als Bruce en anderen van dat zelfde platenlabel zou schuiven.

Comment

Working...