Digitale mengtafels: wat is nu de beste koop tot 3000,-

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

Digitale mengtafels: wat is nu de beste koop tot 3000,-

Er zijn nu redelijk wat digitale tafels, en ook aan de onderkant zijn er steeds meer aanbieders. Dus begint het bij mij ook te kriebelen, zal ik ook overstappen op een digitale tafel en zojah welke. Ik neem aan dat de Behringer niet acceptabel is. Ik heb de Yamaha en de Presonus vergeleken, daarbij kwam mijn voorkeur uit bij de Presonus vanwege de eenvoudige bediening, met waarschijnlijk de wat hogere instelsnelheid tijdens de soundcheck. En wat kan gezegd worden over de kwaliteit. Yamaha heeft al een grote staat van dienst en de Presonus is toch een redelijk nieuw product.

En mis ik nog andere aantrekkelijke tafels?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

De Mackie DL1608 vind ik een leuk/vernieuwend concept. Als Mackie een "DL2412" uit zou brengen, dan ik dat toch een heel interessant product vinden...
    Phonic heeft ook iets, maar of dat een serieus alternatief is.
    Last edited by SH1000; 17-07-12, 16:09.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]

Comment

• Ruby Buttons
      • Feb 2011
      • 4

Ik heb ondertussen een Presonus Studiolive 16.4.2 en heb mijn Mackie tt24 ingeruild voor een Studiolive 24.4.2 en heb tot nu toe niets dan lof... prijs/kwaliteit is het een schitterend product! (in mijn "hobby-categorie" uiteraard)!

Comment

• J.C. Productions
        • Nov 2010
        • 26

Originally posted by metalteacher
        Er zijn nu redelijk wat digitale tafels, en ook aan de onderkant zijn er steeds meer aanbieders. Dus begint het bij mij ook te kriebelen, zal ik ook overstappen op een digitale tafel en zojah welke. Ik neem aan dat de Behringer niet acceptabel is. Ik heb de Yamaha en de Presonus vergeleken, daarbij kwam mijn voorkeur uit bij de Presonus vanwege de eenvoudige bediening, met waarschijnlijk de wat hogere instelsnelheid tijdens de soundcheck. En wat kan gezegd worden over de kwaliteit. Yamaha heeft al een grote staat van dienst en de Presonus is toch een redelijk nieuw product.

En mis ik nog andere aantrekkelijke tafels?
        - Yamaha 01V 95
        - Yamaha 01V 96
        - Yamaha LS 9-16
        - Yamaha LS 9-32
        - Yamaha M7CL 48
        - Yamaha CL 5
        - Presonus 16-4-2
        - Presonus 24-4-2
        - Roland M380
        - Roland M400 48
        - A&H GLD 80
        - A&H ILIve
        - Midas Pro 2
        - Midas Pro 6
        - Soundcraft VI
        - Soundcraft Si Compact

Waar wil je deze digitale tafel voor gebruiken?
        De Behringer X32 schijnt ook erg goed te zijn

De Mackie DL1608 is niet echt iets voor live mixing lijkt mij
        Het is beter om te gebruiken voor thuis, studiogebruik en geen live gebruik.
        Het kan wel maar ik weet niet of et handig is.
        Hartelijke groet,
        Joeri
        Technicus
        JC Techniek Groep

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

merendeel daarvan zit boven de 3000,-, en de vraag was tot 3000,-. als ik geld in overvloed zou hebben zou de keuze al een heel stuk makkelijker zijn

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

Je vooroodelen over de Behringer X32 laten varen zou wel eens heel voordelig voor je kunnen uitdraaien. Tot op heden de enige non-crippled digimixer in dat budget.

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Haai,

Kijk je in, of excl. BTW?

Ook staan er hier en daar wel 2e handstafels in de verkoop.

grtz

nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Originally posted by desolation
                Je vooroodelen over de Behringer X32 laten varen zou wel eens heel voordelig voor je kunnen uitdraaien. Tot op heden de enige non-crippled digimixer in dat budget.
                Het merk is al een behoorlijke cripple voor dat ding!
                Als je niet teveel haast hebt, dus nog minstens een half jaar geduld hebt, zou je daar naar kunnen kijken. Maar beter is dan nog een periode te wachten tot de eerste echte gebruikerservaringen komen.

Voor de rest is er volgens mij alleen Yamaha en Presonus... En Phonic, maar daar heb ik mindere verhalen over gehoord, en Line6 heeft/komt met een geinig ding, maar dat is niet echt een mixer.
                Persoonlijke keuze, Presonus. Goed uitgedacht ding en als je er een (bij voorkeur) macbook aan hangt kan je er nog leuk mee opnemen/afspelen/bedienen en evt nog iPads erbij gebruiken ook.
                Vitality Show

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Roel, is jullie digi ding alweer beter? Zo ja, wat was de oplossing?!

Comment

• Roeltej
                    • May 2001
                    • 761

Hopelijk deze week weer terug... weet alleen niet wat probleem geweest is.
                    Vitality Show

Comment

• drummerke
                      • Oct 2006
                      • 432

Waarom wil je een digitale mengtafel? En hoeveel ervaring heb je met digitale mengtafels?

Voor mezelf is dat makkelijk, plaats, mogelijkheden, scene safe (voor festivals) en direct alle compressors, gate, EQ, grafische, fx in één met dezelfde kwaliteit.

Presonus is inderdaad een hele mooie mixer voor die prijs (zeker als je 24 kanalen nodig hebt). Of je kan door sparen voor een A&H GLD (ergens een demo binnen een jaar kopen) ..

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by J.C. Productions
                        - Yamaha LS 9-16
                        - Yamaha LS 9-32
                        - Yamaha M7CL 48
                        - Yamaha CL 5
                        - Roland M380
                        - Roland M400 48
                        - A&H GLD 80
                        - A&H ILIve
                        - Midas Pro 2
                        - Midas Pro 6
                        - Soundcraft VI
                        - Soundcraft Si Compact
                        En je hebt ook al eens offertes gevraagd voor deze tafels want ze komen nogal duurder uit dan de vraag van de TS?
                        Zomaar een rijtje opsommen hadden hier vele gekund, nu een rijtje dat past binnen de vraag van de TS.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Originally posted by drummerke
                          Waarom wil je een digitale mengtafel? En hoeveel ervaring heb je met digitale mengtafels?

Voor mezelf is dat makkelijk, plaats, mogelijkheden, scene safe (voor festivals) en direct alle compressors, gate, EQ, grafische, fx in één met dezelfde kwaliteit.
                          Dat zal voor de TS en vele andere die kijken naar digitaal wel o.a. de speerpunten zijn.
                          Ervaring, voor alles moet een eerste keer zijn. Doen is leren.
                          Originally posted by metalteacher
                          Ik neem aan dat de Behringer niet acceptabel is.
                          Hier kunnen denk ik nog maar weinig mensen een oordeel over vellen omdat hij (nu) net in het wild begint te verschijnen. Als je deze overweegt zou ik wat geduld hebben om zelf aan de tand te voelen en gebruikerservaringen te vinden. Zoals je zelf al had ondervonden, de rij is niet zo lang onder een budget van 3000 euro. Denk dat op dit moment een Presonus dan nog het beste uit de bus komt.

Comment

• metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

Tis voor mij natuurlijk gewoon hobby om dit te doen, vandaar ook mijn belangstelling voor deze prijsklasse. Een Allen & Heath GLD was natuurlijk veel mooier geweest maarjah, daar moet je dan ook wel werk voor hebben. Ik vroeg mij af of het zinvol is om zo'n tafel nog tweedehands aan te schaffen. Tis toch een precair stukje software en ingewikkelde electronica. Lijkt me toch zeer storingsgevoelig bij onjuist gebruik. iets wat in de tweedehands markt toch niet helemaal in te schatten is. Ik heb ervaring met Behringer mengtafels, maar liep daar altijd tegen veel problemen aan qua betrouwbaarheid, en regelaars die soms ook andere dingen regelden als waar ze voor bedoeld waren. ik heb zelf een DCX van Behringer, die ook soms dienst weigert, daarom hangt er gelijk een tweede onder. daar kom ik dus goed mee weg. ik neem aan dat de meesten toch niet met twee mengpanelen op stap gaan. De presonus lijkt idd de beste papieren te hebben op het moment

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Onder het budget van 3000€ heb je eigenlijk

- Presonus Studiolive
                              - Yamaha 01v96i
                              - Mackie DL1608 (je hebt wel een ipad nodig)
                              - Phonic IS16
                              - Phonic Summit
                              - Behringer X 32
                              - Tascam DM-3200
                              - Line6 StageScape M20d

Comment

Working...