Banners voor de speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjeerd
    • Nov 2002
    • 51

Banners voor de speakers

Hallo.

Ik merk de laatste tijd dat er steeds meer organisaties de naam van het festivan of sponsoren laat drukken op zogenaamd geluid doorlatend doek
    Dit doek is een soort kunsttof met vierkante gaatjes.
    Nou is het zo dat laatst de doeken werden ingehangen nadat we de speakers al hadden neergezet, en we ook een kant met en de andere kant zonder konden horen. Wat een verschil!!!!
    Zijn er ook doeken die bedrukt kunnen worden die hier speciaal voor gemaakt zijn?? geperforeerd doek is deels wind doorlatend, maar voor geluid niet ideaal. drukkers verkopen het als geluiddoorlatend. Je ziet het best vaak. doek voor de speakers. Maar het geluid heeft wel 50% meer weerstand en het word ook nog eens naar achter weerkaatst.
    Wat zijn jullie ervaringen / tips

Groeten Tjeerd
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Mesh doek, check eens bij drukkerijen van banners..
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

merk ook regelmatig dat het geluid een stuk minder wordt door het inhangen van mesh doeken, maar hier valt weinig aan te doen want op een handje vol geluidstechnici die graag de PA zien hangen vinden de meeste bezoekers dat toch niet zo interessant

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Zelf vind ik het niet erg om een PA te zien. Wel vind ik het als geluidstechnicus vervelend als er een leuk systeem staat, (uiteraard netjes afgeregeld) waar vervolgens een mesh doek voor gehangen word waardoor er reflecties op treden naar achteren, en (hoog) afval naar voren...

Bezoekers zouden dat laatste wellicht wel interessant moeten vinden...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Mijn ervaring met mesh doeken ervoor zijn ook slecht.
          Misschien toch zo gek nog niet om speakers in een mooi design te maken?
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

de ene mesh is de andere niet, de meeste is alleen wind doorlatent en houd echter wel wat geluid tegen
            over het algemeen dempt het hoog met een paar db, gewoon je hoog drivertjes iets harder zetten of een hi shelving eq in je processing erbij gooien.
            had tijdje terug een festival en daar wouden ze een dichte banner voor de pa torens gaan knopen... ahumm dat ging dus mooi niet door.
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

......................
              Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 19:20.

Comment

Working...