Rider acceptatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

Als jullie naar de Mercedes dealer gaan en bestellen daar een Mercedes ga je dan ook akkoord met een Fiat?

Ik snap het hele probleem niet, als een opdrachtgever om spullen vraagt dan lever die toch gewoon? Tuurlijk verhuur je liever je eigen spulletjes, maarja als je opdrachtgever het niet wil hebben dan lever je toch gewoon wat ze wel willen.
    Natuurlijk kun je altijd in overleg. Maar als er iets irritant is zijn het die geluids en lichtboeren die maar constant beweren dat hun chinese troep harder enbeter is dan de bekende merken.
    Ongeacht of het zo is, wil je als opdrachtgever gewoon een bepaalde zekerheid, voor zover die te geven is.

Ook wij krijgen helaas te vaak te maken met leveranciers die zich niet aan riders houden en op eigen houtje gaan bepalen dat hun spullen beter zijn. En vaak genoeg is de spreiding van het geluid dan niet voldoende of kunnen ze de geluidsdruk niet leveren die wel gevraagd werd.
    Maarja dat krijg je als mijn opdrachtgever het zelf wil regelen en niet precies weet waar ze naar moeten kijken.

En sommige dingen in de markt zijn gewoon slecht en kun je echt niet mee voor de dag komen. En dat een technicus niet op A/H wil werken kan er mee te maken hebben dat hij/zij 6 vaak op andere tafels werkt. En de A/H potmeters kunnen op zijn minst als anders dan de rest worden omschreven.

Als je in de zoekmachine zoekt zie je dat elk jaar dit topic weer geopend wordt. En dat de conclussie's elk jaar weer hetzelfde zijn.

Rider zijn soms overdreven en de kleinere bedrijven willen graag mee doen in de markt, maar willen/kunnen niet aan de riders voldoen met hun eigen spullen.
    Uiteindelijk vraagt je opdrachtgever om iets en zul je in overleg moeten gaan welke spullen de arteist wel en niet wil. En zolang je blijft communiceren met de opdrachtgever en de artiest kom je er echt wel uit. Willen de artiest gele M&M's prima dan wordt het alleen wel duurder. En telt voor alles.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Voorheen heb ik veel spullen gehad 'comform' de rider...Ik zal je zeggen, daar ben ik mee gestopt! Why? Klanten betalen daar simpelweg niet voor. Tegenwoordig koop ik alleen nog maar materiaal wat ik zelf leuk en goed vind. Voorbeeld : als ik een bandset verhuur, dan zit daar uiteraard standaard spul in, SM58/57, daarnaast ook onbekendere dingen zoals een Beyer M99 en Radial DI's. Een klant of gast techneut maakt niet de dienst uit van wat ik koop. Daar in tegen ben ik wel van mening dat de materialen die ik koop wel van kwaliteit zijn en er echt over nagedacht is en dat ik waar nodig kan onderbouwen waarom, mocht er iemand om vragen...:-) In mijn optiek zijn riders vooral bedoeld als wensenlijst en ter voorkoming dat je echt rommel krijgt. En de techneuten die echt 'tropische' materialen verwachten die ze op hun rider zetten, lekker zelf meebrengen. De gene die vaak het meest hameren op een rider, hebben zelf vaak nagenoeg niks in eigen bezit, maar verlangen het wel....Beetje krom...

Ben ik trouwens echt de enigste in Nederland die werkelijk geen Behringer heeft?
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by Podium Verhuur
        Als jullie naar de Mercedes dealer gaan en bestellen daar een Mercedes ga je dan ook akkoord met een Fiat?

Ik snap het hele probleem niet, als een opdrachtgever om spullen vraagt dan lever die toch gewoon? Tuurlijk verhuur je liever je eigen spulletjes, maarja als je opdrachtgever het niet wil hebben dan lever je toch gewoon wat ze wel willen.
        Natuurlijk kun je altijd in overleg. Maar als er iets irritant is zijn het die geluids en lichtboeren die maar constant beweren dat hun chinese troep harder enbeter is dan de bekende merken.
        Ongeacht of het zo is, wil je als opdrachtgever gewoon een bepaalde zekerheid, voor zover die te geven is.

Ook wij krijgen helaas te vaak te maken met leveranciers die zich niet aan riders houden en op eigen houtje gaan bepalen dat hun spullen beter zijn. En vaak genoeg is de spreiding van het geluid dan niet voldoende of kunnen ze de geluidsdruk niet leveren die wel gevraagd werd.
        Maarja dat krijg je als mijn opdrachtgever het zelf wil regelen en niet precies weet waar ze naar moeten kijken.

En sommige dingen in de markt zijn gewoon slecht en kun je echt niet mee voor de dag komen. En dat een technicus niet op A/H wil werken kan er mee te maken hebben dat hij/zij 6 vaak op andere tafels werkt. En de A/H potmeters kunnen op zijn minst als anders dan de rest worden omschreven.

Als je in de zoekmachine zoekt zie je dat elk jaar dit topic weer geopend wordt. En dat de conclussie's elk jaar weer hetzelfde zijn.

Rider zijn soms overdreven en de kleinere bedrijven willen graag mee doen in de markt, maar willen/kunnen niet aan de riders voldoen met hun eigen spullen.
        Uiteindelijk vraagt je opdrachtgever om iets en zul je in overleg moeten gaan welke spullen de arteist wel en niet wil. En zolang je blijft communiceren met de opdrachtgever en de artiest kom je er echt wel uit. Willen de artiest gele M&M's prima dan wordt het alleen wel duurder. En telt voor alles.
        En dat er dan een veel te dure set Komt te staan die de opdrachtgever moet betalen maakt niet uit?
        Als je alleen in een mercedes kunt rijden moet je je toch afvragen wat voor een chauffeur je bent....

Een set moet natuurlijk wel passen bij de klus, maar als je een rider gaat volgen dan staat je 150 mans zaaltje al 3kwart gevuld met een heritage enz enz...

Ik denk dat er toch wel overleg mogelijk moet zijn tussen leverancier en tech... als die tech dan perse zn zijn (van internet geplukte) rider wil vasthouden.... dan hoop ik dat ie met een mercedes S600 Komt aanrijden, en niet met een oud opeltje met daarin toevallig nog wat goedkoop chinees geluidsspul.......

Comment

• ajdeboer
          • Feb 2009
          • 198

Originally posted by Olaf Duffhuës
          Knip!
          Heel erg eens!

Ben ook nog wel eens onderweg voor een bedrijf zonder al te veel standaard spullen, maar die in de praktijk wel goed zijn.
          Belangrijkste voorbeed: geen KM184, maar microfoons van MBHO. Klinkt misschien nog wel beter ook.
          Laatst heb ik alleen wel een opmerking gemaakt over die stereo Behringer DI's. Zag 'ie zelf ook in en draait nu proef met Radial spul.

Rider: erg handig, maar alles wat erop staat HOEFT niet, als je het van tevoren maar met elkaar regelt.
          Ik ben vast met een 16 kanaals bandje weg. Was een heel weekend met ze weg (3 gigs).
          De eerste 2 gigs, prima voor elkaar. Mij hoor je niet klagen.

Maar de laatste gig viel een beetje tegen. Ik kwam op locatie aan en het bleek dat het een relatief kleine bühne was.
          Geen probleem natuurlijk, alleen wel jammer dat ik het zonder 16 kanalen moest stellen, maar met 7. Zonder dat daarover contact opgenomen was.
          Nu probeer ik zelf zo flexibel mogelijk te zijn, dus ik kreeg het wel voorelkaar. Maar met wat contact vooraf was het helemaal geen probleem geweest...
          Last edited by ajdeboer; 22-08-12, 19:16. Reason: zpelfaud

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

......................
            Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 13:36.

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

enige Behringer dat ik heb is een powerplay koptelefoonversterker, en die doet het na al die jaren nog steeds.

Verder denk ik inderdaad dat je het beste kunt zorgen voor net materiaal, waarmee je de klus op kwalitatief niveau van de dag goed kunt draaien. En dat kan dus de ene keer best wat meer of minder zijn dan de andere keer.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

enige B is een meet-mike en een talk back-mike.
                Verder nog wat Midassen enzo.

Maareh, het hangt een beetje van je markt af.
                Als je 2x per jaar een Nederlandse grootheid als Rene, Gordon, of Gerard mag versterken, en verder de lokale bandjes lekker laat wapperen wordt het een ander verhaal dan als je alle regionale grote podia doet, waar de lokale opera's, Blof's en wat Internationalere acts op staan voor 20.000 man.

Maar een technicus die "geen Yamaha" op zn rider zet is bij mij meteen ongeloofwaardig. Net zoals die technicus die alleen maar over speakermerk "A" of juist niet op "B" wil mixen.
                Nogmaals: in de rider vaak gaan daar de onderliggende minimale veiligheidseisen aan vooraf, zoals aanwezigheid van geaarde stopcontacten ( laatst zelf weer meegemaakt!) of een verzameling nieuwe peavey's op kartonnen dozen gestackt (idem, heb me het schompes gelachen, en de hele zaal meegenomen naar het volgende café).
                Het enige wat het management in Londen, of New York kan doen is die eisen controleren aan de hand van de aanwezigheid van serieus speelgoed, wat jouw tot serieuze verhuurder maakt.

En bij twijfel: een mailtje of belletje doet vaak wonderen.
                Last edited by Gast1401081; 22-08-12, 16:15.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by Olaf Duffhuës
                  Een klant of gast techneut maakt niet de dienst uit van wat ik koop. Daar in tegen ben ik wel van mening dat de materialen die ik koop wel van kwaliteit zijn en er echt over nagedacht is en dat ik waar nodig kan onderbouwen waarom, mocht er iemand om vragen...:-) In mijn optiek zijn riders vooral bedoeld als wensenlijst en ter voorkoming dat je echt rommel krijgt. En de techneuten die echt 'tropische' materialen verwachten die ze op hun rider zetten, lekker zelf meebrengen. De gene die vaak het meest hameren op een rider, hebben zelf vaak nagenoeg niks in eigen bezit, maar verlangen het wel....Beetje krom...

Ben ik trouwens echt de enigste in Nederland die werkelijk geen Behringer heeft?
                  En dat is wat er wel vaak lijkt te gebeuren, die gasttech zit lekker achter zijn laptoppie dikke spullen op de lijst te zetten en het verhuurbedrijf wringt zich vervolgens in allerlei bochten om het spul, meestal onder de prijs, te leveren.
                  En sinds ik digitaal mix heb ik inderdaad niks meer van Berhinger in huis op dat ene meetmicrofoontje na dan.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

......................
                    Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 13:35.

Comment

• Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

40-45 euro ;p

Ook hier sinds kort aanwezig
                      Vitality Show

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Berhinger kost nog geen 50 Euro.
                        Heb inmiddels een paar soortgelijke microfoontjes en bij vergelijken ontlopen ze elkaar minder dan 1 dB.
                        150 dB hoeven ze bij mij niet aan te kunnen, 100 dB is voor mij meer dan voldoende.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by Timo Beckman
                          Dat meet microfoontje van behringer ontloopt de frequentie respons van mijn DPA's niet veel .
                          Vraag me alleen af of die dingen rond de 140 tot 150 db leuk vinden en of ze dusdanig gematched zijn zoals mijn setje .
                          Maar ja wat kost die behringer mic nou eigenlijk 100euro of zo . Beetje jammer die dpa's in een matched set kosten 2000 per stuk advies verkoop . Heb je toch een leuke auto voor .
                          het zit 'm in de toleranties.
                          Wil je een auto die bij 100 km/h ook daadwerkelijk 100 km/h rijdt, dan moet je eerst je klok ijken die dat uur aangeeft, en daarna een stuk van 100 km afmeten met een liniaaltje met ijkcertificaat.

Wil je alleen maar geen bekeuring, dan is die 100 km/h een andere opvatting.

Geldt ook voor je meetsysteem. Op een SIM3 kun je studio's en control-rooms ijken, op je smaart controleer je alleen of het systeem een beetje klopt.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Nog een groot verschil; als mijn berhinger met statief en al omvalt (is al meerdere keren gebeurd door een of andere lompeling) doe ik net alsof ik heel boos ben. Als jouw DPA met statief en al tegen de vlakte gaat ben je echt heel boos.

Comment

• chippie
                              • Jul 2006
                              • 528

Koop maar eens een Denon setje CD spelers.........nergens op een rider.......Pioneer wel jammer maar helaas.
                              Is dat beter? Weet ik niet maar de klant vraagt er om.
                              Heb ook een geweldige Rodec mengpaneel staan. Geraakt niet meer buiten althans een goed merk en geen plastiek.

Sommige vragen FOH Midas Yamaha Soundcraft........maar geen X32.
                              Een goede FOH man kan met alles werken.
                              Digital of geen digitaal. Vele zijn merken geil.

We gebruiken Presonus en Deus was er blij mee. Mix man was erg positief over dat "goedkoop" beest.
                              Dus als de grote en gewone mensen willen, is merk niet van belang.

Indien morgen Tiesto met Denon gaat spelen is het Denon dat iedereen wil hebben.
                              IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• dexter
                                • Jul 2005
                                • 433

Ik heb er ook helemaal niets van. Composers zijn wel fijn mee te werken maar zit altijd zo te zoeken op die kermis dingen
                                laat maar.

Comment

Working...