Rider acceptatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Sommige vragen FOH Midas Yamaha Soundcraft........maar geen X32.
    Een goede FOH man kan met alles werken.
    Digital of geen digitaal. Vele zijn merken geil.
    Das niet helemaal waar...Bij sommige muzieksoorten, lopen goedkope mixers dicht...Goed voorbeeld hiervan is een (oude)Midas Venice in combinatie met een net aan PA...Als je daar een beetje serieus op wil mixen, dient er een redelijke PA te staan. Die mixer klinkt niet leuk meer als er oranje lampjes aangaan. Dit ook met bijv. Yamaha GA24-12/32-12, Soundcraft K1,2 & 3, diverse Behringer, Spirit enz...Er zit wel degelijk verschil in mixers...Het enige wat bijzonder aan de rider is van het bandje wat ik mix is dat er bij staat géén Venice...En uiteraard geen Behringer, DAP en Spirit. Deze regel is ontstaan uit ervaring en dus door met de neus op de feiten gedrukt worden.

Nog niet zo lang geleden kwam ik op een locatie met een A&H GL2400 > Phonic EQ > DAP X-over > Crown XTi > Renkus Heinz PA....Waar ging het hier mis denk je? Een keer niet in de mixer...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by Olaf Duffhuës
      Ben ik trouwens echt de enigste in Nederland die werkelijk geen Behringer heeft?

Niet de enigste en ook niet de enige hoor. Ooit wel wat van gehad, maar oei oei
      ruisssssshhhh.

Originally posted by ajdeboer
      .............
      Belangrijkste voorbeed: geen KM184, maar microfoons van MHBO. Klinkt misschien nog wel beter ook.
      Leuk te lezen dat meer mensen MB (HO) waarderen.
      Ik gebruik o.a. de MB 603 en met zeer veel plezier. Ik deed er AKG 391's voor weg!

Verder zou ik ook graag de zangmikes van MB gaan gebruiken.
      Heb verleden jaar de nier en hyper nier getest, man wat klinken ze goed.
      Helaas zien deze mikes er echt niet uit, zodat ze zowel niet rider proof
      als voor mij lookproof zijn

grtz

Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

......................
        Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 13:35.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Ondeugende zangeres vroeg me toch
          waar de batterij erin moetst

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Waarop jij antwoordde?
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• freek
              • Aug 2008
              • 238

Erg leuke discussie, ook al heb ik zelf niet zoveel met geluid te maken. (ook al is er in de video wereld ook wel een bepaalde "rider-acceptatie" of "merken-geilheid" gaande, zeker bij VJ's en video-kunstenaars)
              Wat ik grappig vind dat sommige mensen bang zijn dat zelfbouw speakers niet geaccepteerd worden, maar volgens mij gebruikt 1 van de grootste PA bedrijven in nederland al jaren lang zelfbouw speakers en zijn ze zeker geaccepteerd. Althans, ik dacht altijd dat synco in utrecht onstaan is, maar ik kan het mis hebben.
              Kwestie van genoeg eigen speakers bouwen dus.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by freek
                volgens mij gebruikt 1 van de grootste PA bedrijven in nederland al jaren lang zelfbouw speakers en zijn ze zeker geaccepteerd. Althans, ik dacht altijd dat synco in utrecht onstaan is, maar ik kan het mis hebben.
                Klopt helemaal, en dat laatste ben ik erg druk mee.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Althans, ik dacht altijd dat synco in utrecht onstaan is, maar ik kan het mis hebben.
                  De Synco floortjes zijn inderdaad helemaal uit Utrecht afkomstig. Het STS komt oorspronkelijk uit de schuur van Renkus Heinz (met een aantal andere luidspreker componenten) en de line-arrays bij Martin Audio.

Wat dat betreft zijn er vrij veel grote jongens die groot geworden zijn met hun eigen 'zelfbouw' monitorsystemen. Denk bijvoorbeeld eens aan Claire Brothers en Firehouse Productions uit de States.
                  Hun 'zelfbouw' monitors worden wereldwijd door de supergrote bands gebruikt.

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

volgens mij gebruikt 1 van de grootste PA bedrijven in nederland al jaren lang zelfbouw speakers en zijn ze zeker geaccepteerd. Althans, ik dacht altijd dat synco in utrecht onstaan is, maar ik kan het mis hebben.
                    Volgens mij gebruikt men voor synco nog altijd andere speaker merken/ontwerpen waar wat andere processing op los gelaten word...

Net alsof bedrijven op dit nivo zich altijd aan riders / aanbiedingen houden... Als het de rider is van Direct oid, ja dan is het wel in overeenstemming. Maar staat er een onbekend / minder populaire bandje dan word de rider ook anders en creatiever gelezen, zeker als het in de betreffende periode heel druk is.

Comment

• freek
                      • Aug 2008
                      • 238

Originally posted by DJ Antoon
                      Volgens mij gebruikt men voor synco nog altijd andere speaker merken/ontwerpen waar wat andere processing op los gelaten word...
                      Klopt deels, bij sommige speakers wordt idd alleen andere processing toegepast. Maar in andere gevallen is alleen het houtwerk gebruikt met nieuwe (andere) speakers erin en sommige kastjes zijn inderdaad helemaal zelf ontwikkeld.

Comment

• jadjong
                        • Oct 2003
                        • 654

Elke fabrikant is een zelfbouwer. Het gaat om het vertrouwen dat de klant erin heeft. L Acoustics maakt hele mooie speakers waar 99/100 het mee eens zullen zijn. Sander van dit forum maakt misschien wel betere speakers, maar niemand anders dan de vijf forumleden die zijn wezen luisteren deelt die mening.

Originally posted by MusicXtra
                        In het X32 topic komt het regelmatig ter sprake dat de Berhinger niet 'rider vriendelijk' is.
                        Nu begrijp ik als geen ander dat het merk niet de reputatie van een A-merk heeft maar ik begrijp werkelijk niet dat bedrijven zich zo de wet voor laten schrijven door klanten.
                        Heb zelfs al meegemaakt dat een klant zelf vond dat mijn set veel beter klonk dan de set welke uiteindelijk gekocht is vanwege de rider acceptatie.
                        Wat dus eigenlijk zoveel betekent dat er een mindere kwaliteit geleverd wordt, welke ook nog eens veel meer kost en er dus ook nog eens minder verdient wordt, omdat je bang bent klanten kwijt te raken.....
                        Da's een gedachtegang die ik nooit zou kunnen begrijpen.
                        Als jouw klant 100x per jaar iets in moet gaan huren omdat hun in-huis PA niet geaccepteerd wordt is hij economisch niet goed bezig. Blijkbaar is de reputatie of populariteit van die klant niet groot genoeg om de houding 'dit hebben we en je doet het er maar mee' aan te nemen. Totdat jouw product beland bij een bedrijf waarvan iedereen denkt 'als zij het gebruiken zal het wel goed zijn' zal je tegen deze problemen aanlopen.

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Zo ken ik een verhuurbedrijf dat geswitched is van luidspreker merk en als gevolg daarvan nieuwe klanten en daardoor ook meer werk binnen haalt... Puur op het merk.

Comment

• Lala
                            • Sep 2008
                            • 370

Originally posted by DJ Antoon
                            Net alsof bedrijven op dit nivo zich altijd aan riders / aanbiedingen houden... Als het de rider is van Direct oid, ja dan is het wel in overeenstemming. Maar staat er een onbekend / minder populaire bandje dan word de rider ook anders en creatiever gelezen, zeker als het in de betreffende periode heel druk is.
                            Bij de wat grotere bedrijven is dat ook geen probleem, dan hebben ze hun zaakjes toch netjes voor elkaar. Maar dat geldt helaas niet voor elk bedrijf. Er zijn er nog genoeg waar je bij elkaar geraapte rotzooi krijgt, en dan spreek ik alleen over licht. Dat zal bij geluid net zo zijn...

Comment

• e-sonic
                              • Aug 2004
                              • 329

En een plaatje via de FB van Behringer

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
                              Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Hansound
                                • Apr 2006
                                • 832

Originally posted by e-sonic
                                En een plaatje via de FB van Behringer

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
                                Die heb ik uitgeprint op de uitgang hangen....
                                Ik hoef al een stuk minder zooi mee te geven aan de tech's hahaha

Comment

Working...