Drum miken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Originally posted by Timo Beckman
    Werkt prima alleen iets minder op een drumfill . Moet je ook eens die boundry extentie erbij proberen .
    My 2 cents : DPA4099/4022 op toms . Enigste nadeel als een drummer niet goed kan stemmen ben je de sjaak
    voor kick mits niet te extreem op de drum fill dpa 4007 . Dan krijg je pas laag om je oren is alleen een beetje prijzig
    Hey Timo,
    Ik heb vandaag last van traag van begripheid.....
    Ik kan ver mee, voor de 4099 heb ik geen tomclip en
    een 4007 heb ik ook niet.
    Boundry's voor de 4061 heb ik wel (de rubberen), maar
    waar plaats jij die?

en ff off topic: heb jij de nwe DPA handheld al gezien, gevoeld en bovenal,
    gehoord? (kost ook niets pfff)

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Of ik hem plaats in de kick of een andere mic pak hangt af van de basedrum zelf (of er demping inzit ja dan te nee) welke muziek en het gewenste monitor level en of het live of studio werk betreft .
      DPA heeft naast een uitmuntende respons in het midden gebied (waar alle micro's goed werken) ook een erg goede respons in het echte laag en top hoog . Ik heb een bloed hekel aan teveel tik in een basedrum behalve als het bij de muziek hoort die op dat moment te gebeuren staat (of als de drummer het specifiek aangeeft dat hij dat wil horen). Als ik echt een metal kick moet maken zou ik overwegen 2 of 3 mics te plaatsen en dan het geheel te blenden naar wat de dummer graag hoort . Waar de 4061 met boundary het zeer goed zou kunnen voor het hoog .

de 4099 met drum klem werkt als een speer (niet zo goed als een 4022 maar ja die is om en nabij de 1200 euro dacht ik en verschil moet er wezen) . Voor overheads zou wederom de 4007 of een 4006 het prima doen .
      Let wel meestal kies ik voor de snelste oplossing tw 504 daar ik me dan geen zorgen hoef te maken dat een een of andere sukkel iets sloopt .

De vocal mic van DPA heb ik gehoord en ik ga hem binnenkort een keer proberen daar wat ik op frankfurt op de koptelefoon met mijn eigen stem hoorde erg ok was . Zeker de gevoeligheid was voor een vocal mic veel belovend en qua klank : het was mijn stem op die k-koptelefoon . Ofaxis was veel belovend bijna niks dus ben benieuwd naar een live test met band .
      Ben de laatste tijd meer bezig met systeem jobs maar mischien dat ik hem zaterdag kan proberen . Moet nog ff bellen met martin om dit te regelen .....

Kost idd niet veel als het de qualiteit geeft die ik gewend ben van DPA maar dat is een keus en een afweging qualiteit vs prijs
      Last edited by Timo Beckman; 04-09-12, 06:26.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

De vocal mic van DPA heb ik gehoort en ik ga hem binnenkort een keer proberen daar wat ik op frankfurt op de koptelefoon met mijn eigen stem hoorde erg ok was . Zeker de gevoeligheid was voor een vocal mic veel belovend en qua klank : het was mijn stem op die k-koptelefoon . Ofaxis was veel belovend bijna niks dus ben benieuwd naar een live test met band .
        Ben de laatste tijd meer bezig met systeem jobs maar mischien dat ik hem zaterdag kan proberen . Moet nog ff bellen met martin om dit te regelen .....

Kost idd niet veel als het de qualiteit geeft die ik gewent ben van DPA maar dat is een keus en een afweging qualiteit vs prijs

Zoals ik al schreef die 4061 ga ik toch nog eens proberen in de base.
        [offtopic]Bevindingen van de handheld lees ik graag ennnnn,
        doe Martin de groeten.[/offtopic]

Grtz

Nes

Comment

• twanhubers
          • Jul 2008
          • 22

Ik heb voor de kick diverse microfoons mogen gebruiken.
          De d112 van akg
          Dee-602 van senheiser
          De beta 52 van shure
          De beta 91 van shure

van deze microfoons vind ik een combinatie van de beta 91 en 52 het mooiste (of alleen de beta 52)
          De D112 vind in net iets te metal achtig.
          De e-602 vond ik niet echt geweldig maar kon er mee door.

Voor de snare heb de volgende gebruikt.
          Sm 57 van shure
          beta 56 van shure
          beta 57 van shure
          e-604 van senheiser
          de sm57 bevalt met redelijk goed eigelijk niet echt iets mis mee maar vind de beta 56 en beta 57 toch mooier.
          De e-604 gebruik voor de onderkant van de snare heb daar overgens nog nooit een andere mic voor gebruikt.

Voor de toms gebruik ik vrijwel altijd e-604s soms een sm57 als er niet genoeg 604s zijn.
          soms gebruik ik een audix d2 voor de floor tom vind ik erg mooi klinken

Over heads vind ik de akg c414 en shure sm81 mooi klinken

Last edited by twanhubers; 07-09-12, 16:21.
          ...

Comment

• peterwagner
            • Oct 2008
            • 317

Plak je die sm91 dan aan een mic statief vast ofzo?

Originally posted by twanhubers

Over heads vind ik de akg c414 en shure sm91 mooi klinken

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

Originally posted by peterwagner
              Plak je die sm91 dan aan een mic statief vast ofzo?
              neem aan dat ie een sm81 bedoeld
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• twanhubers
                • Jul 2008
                • 22

oops typ foutje
                ...

Comment

• metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

Kick D112 + Alesis D4 met ddrum pro trigger voor het vette laag
                  snare + toms e604 op de kleine lokaties waar ik zit werkt dat goed
                  hihat + cymbals akg c431
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

Originally posted by NesCio01

Zoals ik al schreef die 4061 ga ik toch nog eens proberen in de base.
                    [offtopic]Bevindingen van de handheld lees ik graag ennnnn,
                    doe Martin de groeten.[/offtopic]

Grtz

Nes
                    ff of topic sorry......
                    Betreffende die vocal mic van dpa
                    Is een prima mic kan snoeihard op monitors/front zonder al te veel lees geen eq behalve smaak gerelateerde dingen . Hebben een sms van iemand 4 km verder op gehad . Vond message in a bottle wel een leuk nummer maar miste een beetje laag . We zitten in foh op rond de 100dbc . Volgens mij moet ik toch een keer die mic op nieuw calibreren daar ik het best hard vind zo stiekum .
                    pa'tje is een 7sound line array 8cellen per kant en 4subjes

Comment

• mrVazil
                      • Mar 2010
                      • 330

Originally posted by hugovanmeijeren
                      -Toms: EV N/D468
                      kun je die dingen met een klem vastmaken of zijn ze daar te zwaar voor?

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Ik gebruik ze standaard in combinatie met de K&M 24030 klem (die kun je eenvoudig op de rim van een tom of snare monteren), dat werkt uitstekend.

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

ff of topic sorry......
                          Betreffende die vocal mic van dpa
                          Is een prima mic kan snoeihard op monitors/front zonder al te veel lees geen eq behalve smaak gerelateerde dingen . Hebben een sms van iemand 4 km verder op gehad . Vond message in a bottle wel een leuk nummer maar miste een beetje laag . We zitten in foh op rond de 100dbc .

Klinkt veelbelovend!
                          Toch eens kijken of ik er 1 een weekend kan scoren....

Heb dat ook al eens gedaan met de zangmike van MBHO (MBD219),
                          wat overigens een mike is er die er wezen mag.

ig bedankt voor je input!

grzt

Nes

Comment

Working...