Vanwaar een andere processor dan?
Upgraden vaste installatie - Tips?
Collapse
X
-
De Xilica schijnt beter te klinken dan de DBX, zo lees ik althans op verschillende fora. Het is ook een (veel) nieuwer apparaat met een hogere sample rate en een krachtiger processor. Verder is het zo dat er nu naast de DBX ook nog twee Dateq SPL2 limiters tussen zitten, ik ervaar dat deze het geluid zeer negatief beïnvloeden (het klinkt gecomprimeerd, ook als de limiter zijn werk nog niet doet). Die functie kan ook worden overgenomen door de Xilica, dan hebben we alles in één. Limiten kan ook met de DBX maar ik kan me herinneren dat de leverancier daar destijds niet de voorkeur aan gaf, waarom weet ik niet.
Bovenop dat alles is het een beperkte investering, zeker als je erin meeneemt dat de DBX en limiters ook nog wat kunnen opleveren.Comment
-
De Xilica schijnt beter te klinken dan de DBX, zo lees ik althans op verschillende fora. Het is ook een (veel) nieuwer apparaat met een hogere sample rate en een krachtiger processor. Verder is het zo dat er nu naast de DBX ook nog twee Dateq SPL2 limiters tussen zitten, ik ervaar dat deze het geluid zeer negatief beïnvloeden (het klinkt gecomprimeerd, ook als de limiter zijn werk nog niet doet). Die functie kan ook worden overgenomen door de Xilica, dan hebben we alles in één. Limiten kan ook met de DBX maar ik kan me herinneren dat de leverancier daar destijds niet de voorkeur aan gaf, waarom weet ik niet.
Bovenop dat alles is het een beperkte investering, zeker als je erin meeneemt dat de DBX en limiters ook nog wat kunnen opleveren.
2x XTI6002 of bv een PLM10000QComment
-
-
XTI valt toch goed mee, zo 1 processor is pakweg 500EUR retail meer dan een xilica.
op lange termijn verbruiken je amps een heel pak minder stroom, wat met de huidige facturen zichzelf terug opbrengt.Comment
-
Leuk rekenen zo...
In dit geval zouden er dan wel 4 stuks nodig zijn geweest tegenover één Xilica.
Daar moet je veel stroom voor besparen om dat terug te verdienen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
3 stuks, maar goed. Had niet gezien dat je de toppen niet passief kon aansturen, dan is het idd wel een stuk duurder.Comment
-
Als er andere versterkers zouden komen denk ik eerder aan MC2 of de versterkers die Sander verkoopt. Maar goed, dat is niet aan de orde hoewel het argument stroombesparing wel een goede is. Is het stroomverbruik van versterkers met schakelende voeding en/of klasse D modules lager dan die met een dikke trafo/conventionele modules?
Sander is dus gisteren een dagje geweest. Na aankomst eerst een soundcheck gedaan en alles werkte prima.. Alle voorbereidingen getroffen, andere processor aangesloten; geen geluid uit de linker mid-speaker! Gaan zoeken wat de oorzaak kon zijn en begonnen bij de start van de signaalweg. Alles doorlopen; processor, versterkers uit het rack (en dat is niet makkelijk), niets.. Uiteindelijk toch maar de speaker (die het 's morgens gewoon nog deed) open gemaakt en wat bleek; er was een kabel losgetrild van de printplaat waarop hij vastzat. En dat net op die dag en op dat moment.. Het heeft een paar uurtjes en de nodige zweetdruppels gekost maar om een uurtje of half drie kon er dan eindelijk worden gestart. Sander is aan het meten en inregelen gegaan en was rond half zeven klaar.
Resultaat;
- meer coherentie in het geluid, waarschijnlijk door een betere alignment
- Spraak en zang veel beter te verstaan
- Het laag geeft meer punch
- Breder geluidsbeeld
Gisteravond was er een avond georganiseerd waarbij we met 7 DJ's gedraaid hebben; allemaal DJ's die tussen 1979 en nu voor langere tijd in die zaak hebben gedraaid. We waren unaniem; het geluid heeft nog nooit zo goed geklonken.
Het verschil tussen de hoogdrivers lijkt opgelost te zijn met het plaatsen van een nieuw membraan al ben ik nog steeds niet helemaal tevreden met het tophoog. Ik besef me echter ook dat het met deze luidsprekers en/of akoestiek misschien een brug te ver is. Ik heb thuis een goede hifi set staan en ben denk ik teveel verwend.Last edited by TornadoGo; 27-10-12, 18:29.Comment
-
4 stuks want er hangen ook nog een paar kleine in-fill kastjes en die moeten een delay, high-pass filter en wat EQ hebben.
Overigens een bizar toeval; ik kwam binnen en vroeg of er een stukje muziek gedraaid kon worden zodat ik een indruk kon krijgen van de bestaande situatie.
Dat is ook gebeurd, hierna de nieuwe processor geïnstalleerd en vervolgens deed van de linker top de low driver het niet.
Aangezien de versterkers net schoongemaakt waren viel daar de eerste verdenking op.
Signaal kwam wel binnen op de versterker maar kwam dus niet bij de speaker terecht, relais wat blijft hangen misschien?
Uiteindelijk meten op de Speakon die bij de topkast uitkwam en daar kwam dus signaal binnen.
12" driver eruit en net voor de nieuwe (die ze gelukkig in huis hadden) erin ging riep ik nog dat ze nog even moesten checken of het signaal ook op de draden die in de speaker gestoken werden aankwam.
Toen kwam het probleem boven water; er was een vlagstekkertje verbogen waardoor één van de speakerdraden los was gegaan vanaf de Speakon chassisdelen achter in de kast.
Die heeft het dus begeven bij de eerste keer signaal met de nieuwe processor!!!De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment
-
Je zou de hi-shelf die ik bij 8 kHz op het hoog heb gezet nog 2 dB meer kunnen geven om iets meer top-hoog te krijgen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment