Roland V-Mixer M200i

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

(Ik heb een M400, maar volgens mij werkt het redelijk hetzelfde)
    Je kunt de ONEVEN kanalen met de EVEN kanalen linken (bv 9 en 10) door op LINK te drukken.
    Vervolgens op de custom layer een van beide kanalen aan een layer toevoegen. Je hebt nu 1 kanaal op je custom layer voor de CD speler. EQ/fader enz gaan dan op beide (L en R) aangepast worden. Settings van de GAIN, PAN en patch niet.
    Ik hoop dat is wat je wilt.

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by Arjan_Muzikant
      Hey ik zag dat hier meerdere mensen enige ervaring hebben met een roland m200 i..
      mij vraag is:ik heb even de manual doorgenomen en vroeg me af of de kanalen(cd speler of iets dergelijks)kan linken, om 1 stereo kanaal te maken...dus 1 fader in plaats van 2 die met elkaar gelinkt zijn....Voorbeeld ik ga van me cd speler naar 2 ingangen naar input 4 en 5...Je kan dit met elkaar linken maar vroeg me af of je hier 1 kanaal van kon maken?
      of zie ik hier wat over het hoofd in de manual? groetjes Arjan
      Klopt idd, wat Jakkes antwoordt.

Het werkt niet zoals bij Digico, waarbij je iedere schuif ook stereo kunt maken,
      maar het werkt wel in je userlayer en dat werkt ook perfect.

Dit werkt dan ook voor de ingebouwde USB speler. Ook die patch je
      op een gewone layer naar 2 kanalen. Wanneer je beide kanalen linkt
      kun je ook deze op een userlayer op 1 schuif zetten.

Ik heb userbutton 8 als startknop van de USB-player, werkt perfect.
      Je kunt overigens enkel .wav in 16 bit draaien. Waarom Roland hier voor
      max. 16 bit kiest is mij niet duidelijk.
      Verder speelt de recorder in single mode 1 track, stopt aan het einde, maar
      gaat niet op de volgende track staan. Je moet dus altijd handmatig naar de
      volgende track (bij mij userbutton 7). Dit is bij gebruik van backing tracks
      (musical/zang) weleens wat lastig.

grtz

Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Vraagje:
        De matrixen van de Roalnd M200 zijn te gebruiken als auxenvoor monitoren.
        Nu loop ik tegen het volgende probleem aan dat ik aan een monitormix die via een matrix loopt een talkbackmicrofoon wil toevoegen.

Dus een microfoon die de muzikanten gebruiken om nummers door te geven en andere zaken op te merken naar elkaar tijdens het spelen. Deze talkback staa tuiteraard alleen op de monitormix en is niet gerout naar L/R. Dit werkt bij de normale monitor mixen perfect alleen bij die ene groep via Matrix 1 krijg ik hem niet toegevoegd…raar toch?

Met de knop To Main aan en de mix-fader dicht van het talkbackkanaal werkte het ook niet, ik heb het voor nu niet meer geprobeerd metde mix-fader open. Maar als hij het dan wel zou doen zou het er naar uitzien dat de monitormix via de matrix postfader is… zowiezo ongewenst dus.
        Ergens vergeet ik iets maar wat….
        Last edited by purplehaze; 19-06-17, 10:28.

Comment

• purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

..ben er achter, de sends voor de matrixen kunnen per kanaal ook pre of post fader geschakeld worden... logisch logisch...

Comment

Working...