Roland V-Mixer M200i

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Roland V-Mixer M200i

Zojuist op een persconferentie in Japan gelanceerd: Roland M-200i V-Mixer

UPDATE: Officiele website info: http://www.rolandsystemsgroup.eu/du/...onsoles/M-200i

De nieuwe meest compacte 32 kanaals V-mixer van Roland met 24 local inputs, 12 local outputs, Aes/Ebu out (eindelijk!), 8x Aux, 4x Matrix, 4x 31 bands EQ en 4 FX (of naar keuze nog 4 maal een Graph EQ) en natuurlijk een REAC port.

Het mooiste van alles, de console is uiteraard met de knoppen op de mixer te bedienen maar tevens met de iPad. De app die vergelijkbaar is met de M480 app (prima persoonlijke ervaringen) biedt meer functionaliteit en volledige control van de mixer.

Verbinding met iPad niet met inschuifsystemen zoals op de Mackie 1608 maar via een kabel met dockconnector om compatibiliteit te kunnen garanderen.

Officiele publieksrelease op de Interbee vakbeurs in Japan en de website informatie zal ook vast snel volgen.

Video's:

http://vimeo.com/52909015 (perspresentatie in het Japans)

http://vimeo.com/52918093 (de App)
    Last edited by MusicSupport; 12-11-12, 13:14.
    d&b Audiotechnik
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Interessante ontwikkeling, had al wel wat gehoord over een nieuwe Roland maar dit is het eerste dat ik ervan zie.
    De nieuwe iPad staat toch al in bestelling, komt er misschien nog een functie bij in de toekomst
    Last edited by vasco; 06-11-12, 22:08. Reason: Stuk van de reactie is overbodig geworden na bezoek van moderator

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

Ik zei toch al dat het mackie idee navolgers zou vinden...

lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Ze maken echt prima apparatuur bij Roland maar ze mogen wel eens een andere designer aantrekken.....
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ajdeboer
          • Feb 2009
          • 198

@MusicXtra:
          Gelukkig ben ik niet de enige die dat dacht. Lieve help, wát een lelijk ding zeg!

Comment

• nolsmit
            • Oct 2007
            • 87

Ik ben erg benieuwd wat dit word,ziet er veelbelovend uit.
            wat het uiterlijk betreft,het is inderdaad geen schoonheid maar ik vind het wel een mooie uitbreiding op de serie die er al is.
            ook had ik een kleine 16 kanaals versie verwacht,een halve m300 voor de kleine gelegenheden met wel de mogelijkheden van de m 300
            maar wie weet komt dat er ook aan.
            ik laat me in ieder geval verrassen

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Ik zie er echt de gein niet van in, als de ipad met de connector moet verbonden zijn.

Comment

• mrVazil
                • Mar 2010
                • 330

ik zie niet in waarom alles tegenwoordig met zo'n overpriced ipad moet werken

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Omdat iedereen zo'n ding heeft, niemand er eigenlijk echt een toepassing voor heeft en nu dus een reden heeft om zo'n mengpaneel aan te schaffen.
                  Of.... Een reden om eindelijk een Ipad aan te schaffen.

Comment

• LVG
                    • Jul 2011
                    • 152

Originally posted by frederic
                    Ik zie er echt de gein niet van in, als de ipad met de connector moet verbonden zijn.
                    Dat hoeft natuurlijk niet je kan dus gewoon draadloze verbinding maken en draadloos werken wat je zelf wilt

Waarom alles met zo"n iPad werkt.. De tafel werkt ook zonder iPad maar me iPad veel sneller
                    Download de gratis app van de m480 maar eens en stoei daar eens mee. Moet je kijken hoe snel je Eq etc werkt zo snel kun je analoog niet draaien (gain frequentie en q factor) en hoe handig het draadloos mixen kan zijn.

Lelijk vind ik het persoonlijk niet eerder overzichtelijk en degelijk.
                    De matrix kun je waarschijnlijk ook nog als 4 extra aux sends gebruiken

Fijn met vaste aansluiten zodat je niet altijd een multi/ Stageblok mee hoeft te slepen ook ideaal voor tape shows, congres tafeltje, monitor tafel etc Roland kwaliteit en dat voor waarschijnlijk onder de prijs van een x32.

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

......................
                      Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 12:21.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Timo Beckman
                        maar goed wie ben ik....
                        Net als de kopers van de Roland een van de mensen die wel een toepassing voor een Ipad heeft.
                        Jij weet net zo goed als ik dat 90% van de verkochte Ipads als gadget gekocht wordt zonder dat er echt behoefte aan is.

Comment

• SH1000
                          • Dec 2009
                          • 220

Het filmpje zegt 285.000 yen dus dat zal zo'n 3000 euro zijn.
                          Good is the enemy of Great
                          [Jim Collins]

Comment

• MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

Originally posted by SH1000
                            Het filmpje zegt 285.000 yen dus dat zal zo'n 3000 euro zijn.
                            Correcte brutoprijs. Nu bevindt Roland zich eindelijk in het instapsegment van de eerder fel bediscussieerde 01V96i en Presonus Studiolive en onder het prijssegment van de LS916.
                            (Ik hoop echter wel dat dit topic niet op de flamewar uitloopt die ik eerder in het X32 topic las...en gelukkig door sommigen hier keurig met argumenten werd rechtgezet)

@frederic; lezen is een vak. De mixer werkt ook zonder de iPad. Deze maakt het alleen erg makkelijk en wel om de reden die door forumgenoten al zijn aangegeven. EQ pinching is echt handig en snel; fijntunen kan altijd nog en je bent niet meer zo met de specifieke frequenties en Q factors bezig.
                            d&b Audiotechnik

Comment

• RayM
                              • Jan 2006
                              • 742

Je bent dus eigenlijk verplicht om ook een Ipad aan te schaffen, anders is er niet mee te werken.
                              Afgaande op dat kleine lullige display wat ik op de foto zie.
                              Heerlijk die stilte

Comment

Working...