microfoonschakelaar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

microfoonschakelaar

Hallo,

Ik wil dmv een relais een microfoon kunnen uitschakelen, als er stroom op een lamp komt te staan moet de microfoon uitgeschakeld worden, als de lamp weer uitgaat moet de microfoon ook weer werken.

Het gaat om een gewone sm58, dus zonder fantoom voeding. Kan ik dan gewoon een kortsluiting maken met ader 2 en 3 of kan ik beter de verbinding verbreken van 1 van de aders?
    En is er dan een harde tik over de speakers te horen?
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Radial Engineering HotShot DM1, microphone muteswitch

lekker belangrijk!

Comment

• Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

Sorry dat is niet wat ik zoek, het gaat hier om een zelfbouw project waarbij een lamp gata branden als de maximale tijd van een optreden voorbij is. Ik wil de de microfoon uitschakelen. Nu wilik graag weten wat ik precies moet schakelen .

Ik ben er steeds van uitgegaan dat een microfoon zonder fantoomvoeding onegveer 12v gebruikt. klopt dat?

Comment

• RonaldH
        • Aug 2009
        • 274

In het verleden wel vaker toegepast om de predikant het zwijgen op te leggen als het orgel begint te spelen, klein printrelais (DIL14 uitvoering http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5...14610&ref=list) en dan inderdaad 2 en 3 kortsluiten. Geen problemen gehad met tikken, waren ook wel condensator mics bij.
        Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

Originally posted by Podium Verhuur
          Sorry dat is niet wat ik zoek, het gaat hier om een zelfbouw project waarbij een lamp gata branden als de maximale tijd van een optreden voorbij is. Ik wil de de microfoon uitschakelen. Nu wilik graag weten wat ik precies moet schakelen .

Ik ben er steeds van uitgegaan dat een microfoon zonder fantoomvoeding onegveer 12v gebruikt. klopt dat?
          een normale dynamische microfoon heeft geen stroom nodig, een microfoon maakt stroom al is het maar een paar Mv
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Als je een mengtafel met inserties gebruikt, zou je het ook daar kunnen doen...
            Voordeel: het signaal is wat hoger. Je kunt ook op elk moment de insertie eruit trekken en dan werkt het normaal.
            Als je bang bent voor tikken (ligt aan het mengtafel type) kun je er wat elco's mee in serie zetten en aan de kant van het relais een weerstand naar massa.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by daviddewaard
              een normale dynamische microfoon heeft geen stroom nodig, een microfoon maakt stroom al is het maar een paar Mv
              De blinde helpt de lamme....
              Volgens mij is de eenheid voor stroom nog altijd ampère en de eenheid voor spanning volt.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Hopelijk mV ipv Mv

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Parallel aan de lamp een relais spoel. Met het relais pen 2 en 3 aan massa leggen.
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Originally posted by Podium Verhuur

Hoi PV,
                    Ik weet niet of ik juist koppel, maar hoort deze schakeling bij de schakeling
                    die je in een ander topic hebt besproken?

If so,

Nu dacht ik dat de schakeling naar de lamp, moest lopen via een timer, die na
                    10 minuten de lamp laat branden?
                    [hardopdenkmode]
                    Misschien kun je, naast wat ik denk dat je vraag hier is, ook kijken of je
                    de timer (na 10 minuten) de mike uit kunt laten zetten?
                    Het is dan niet het voltage naar de lamp die de mike uitzet,
                    maar iets van een relais (of whatever) dat een impuls krijgt van
                    de timer, dat dan de mike uitzet?
                    [/
                    hardopdenkmode]
                    grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

Even muggenziften. Een microfoon levert spanning. Zodra hij op een ingang is aangesloten, loopt er stroom door de belastingweerstand van de ingang, als de microfoon geluid opvangt...... Stroom wordt uitgedrukt in (milli-)Amperes (mA), Spanning in (milli-)Volts (mV).

Speakertech
                      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                      Âżɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by speakertech
                        Even muggenziften. ...
                        Speakertech
                        F = B.I.l.sin(a), waarbij F de kracht op de spoel / membraan is, B de magneetsterkte, I de stroomsterkte ( in ampère inderdaad) en sin(a) de hoek waaronder eea plaats vindt.

Maar ik zou een bufferversterkerprintje van 2 euro pakken, dat de microfoon 1:1 doorlaat bij spanning, en 1:0 bij geen spanning. Soort van VCA , zeg maar.
                        Sommige mikes gaan stiekem toch Tik zeggen, en vervolgens rare dingen doen.

Comment

• Podium Verhuur
                          • Mar 2012
                          • 480

Originally posted by NesCio01

Hoi PV,
                          Ik weet niet of ik juist koppel, maar hoort deze schakeling bij de schakeling
                          die je in een ander topic hebt besproken?

If so,

Nu dacht ik dat de schakeling naar de lamp, moest lopen via een timer, die na
                          10 minuten de lamp laat branden?
                          [hardopdenkmode]
                          Misschien kun je, naast wat ik denk dat je vraag hier is, ook kijken of je
                          de timer (na 10 minuten) de mike uit kunt laten zetten?
                          Het is dan niet het voltage naar de lamp die de mike uitzet,
                          maar iets van een relais (of whatever) dat een impuls krijgt van
                          de timer, dat dan de mike uitzet?
                          [/
                          hardopdenkmode]
                          grtz

Nes
                          Helemaal correct, hij hoort bij deze schakeling.

De relaistimer heeft echter enkelpolig, dus kan er niet een tweede aanhangen. Inmiddels is deze schakeling ook uitgebreidt met nog 2 time relais, zodat er ook 2 knoppen in de zaal aanwezig zijn. De lamp gaat dan meteen branden.

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by jans
                            Parallel aan de lamp een relais spoel. Met het relais pen 2 en 3 aan massa leggen.
                            Risico op brom (er vanuit gaande dat het een 230V lamp is)
                            Gebruik voor zo iets kleine signaal relais op DC voeding.
                            Pen 2,3 aan massa is zeker bij fantoom, een gegarandeerde knal, beter enkel pen 2,3 aan elkaar doorverbinden.

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by MacGyverSounds
                              Maar ik zou een bufferversterkerprintje van 2 euro pakken, dat de microfoon 1:1 doorlaat bij spanning, en 1:0 bij geen spanning. Soort van VCA , zeg maar.
                              Sommige mikes gaan stiekem toch Tik zeggen, en vervolgens rare dingen doen.
                              Daarom mijn insertie punt opmerking, maar dan moet je die wel hebben en dat is me niet duidelijk.
                              Als je het goed maakt dan hoor je absoluut niets bij in / uit schakelen!

Comment

Working...