Goedkope Drumkit Microfoonset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Zo vandaag gestest en nog niet helemaal te vrede... Heb een samson kitje uit een ander jongeren centrum geprobeerd en vond het niets eigenlijk. Ook nog een setje AKG gehad van een bandje wat wel eens komt spelen en ook niet helemaal happy...

Toch nog eens wat andere proberen binnenkort ik ben er nog niet uit wat het word...

De samsons verwachtte ik niets van maar dit was gewoon echt niet fijn... Sloegen heel erg makkelijk dicht en klonken gewoon niet naar mijn zin, ook al is het dan budget die was gewoon drama... De AKG set kende ik al wel maar had die nog nooit op ons huis PA gehad. Die nemen normaal alles zelf mee en dan klinkt het aardig maar vond het nu erg tegen vallen... Enige positieve aan de samsons vond ik wel dat ze in een mooi kistje zaten maar dat is dan ook alles :P

Comment

• PvG
      • Sep 2012
      • 979

Er zijn nog andere setjes: superlux maakt soms aardige mics voor het geld.

Ik gebruik zelf een Shure PG drumkit (aangevuld met een sm57 voor snare). Deze kit heeft wel wat eq nodig en je moet wat aandacht geven aan de plaatsing van de mics, maar je kunt er een leuk geluid uit krijgen.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• pieturp
        • Jul 2010
        • 70

Nu doe ik eigenlijk alleen licht en zie ik bandjes en anderen niet zo snel een paar parretjes meepakken , maar ik moet zeggen dat dat 'achter slot en grendel principe' hier erg goed werkt! We hebben een klein kistje met oude (gare) SM58's en meer afgerachtte dingen voor de 'ditjes en datjes'. Die staat gewoon ter beschikking voor iedereen die even wat wil uitversterken en dat werkt gewoon prima.

Ik zou dus zeggen: koop een stel Behringers (of tweedehandsjes) voor in dat kistje en spaar (langzaam) een goede drumkit bij elkaar
        ... en etcetera en zo

Comment

Working...