Keuze dynacord set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MELO
    • Feb 2011
    • 77

    #16
    Originally posted by MusicXtra
    Goed geproeft.
    kun je proberen uit te leggen waarom je niet onder de indruk bent geweest van dynacord?
    Vergelijk je ze soms met prospect ?

    ( Dynacord hep wel ene mooiere wepsait )
    Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #17
      Dat van die wepsait is een steek onder water.
      Maar on-topic; de setjes die ik heb gehoord deden wat ze moesten doen maar ook zeker niet meer dan dat. Druk is niet indrukwekkend, klinken niet open en je komt al snel vermogen tekort. Jij wilt een stap maken in kwaliteit, dan moet je geen C setje aan gaan schaffen wat deze set naar mijn mening is.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #18
        Ik denk dat Music Extra een geheel eigen smaak heeft, wat mag uiteraard en soms teveel de nadruk op zijn eigen systemen wil leggen. Zelf ben ik vrij ervaren met o.a. Dynacord, maar het Madras zou ik nooit kopen...Om de simpele rede dat het het net niet is in klank en power. Zelf zou ik eerder kiezen voor de Variline serie, deze serie bied een scala aan producten waar je iets mee kunt. Er zijn legio merken te koop, maar ik zou ook sneller een merk kopen wat in de buurt goed bij te huren is. Daarbij ben ik van mening dat er systemen van Dynacord zijn die onderschat worden, alleen om het feit dat er Dynacord op staat. Heel weinig mensen kennen de serieuze systemen simpelweg niet en willen het niet kennen omdat er Dynacord op staat. Zelf heb ik een aantal gast techneuten gehad die achteraf ook zoiets hadden van : er is niks mis mee...Zelf heb ik gedraaid met Forumline, Varliline, Cobra 2 & 4, XA2 en V systems...Die laatste is het serieuze systeem wat ook op wel eens op mainstage van o.a. Rocksgilde heeft gehangen. Je kunt het beste kopen waar je je goed bij voelt.
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #19
          Originally posted by Olaf Duffhuës
          Ik denk dat Music Extra een geheel eigen smaak heeft, wat mag uiteraard en soms teveel de nadruk op zijn eigen systemen wil leggen.
          Natuurlijk heb ik een voorkeur voor mijn eigen systemen, zou niet goed zijn wanneer ik dat niet had.
          Ik doe met mijn mening niet op de grotere sets van Dynacord, die heb ik bij mijn weten nog niet gehoord, maar op de categorie setjes waarin TS aan het zoeken is.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

            #20
            Originally posted by Olaf Duffhuës
            Ik denk dat Music Extra een geheel eigen smaak heeft, wat mag uiteraard en soms teveel de nadruk op zijn eigen systemen wil leggen.
            Dat begint inderdaad te overheersen, het viel mij ook al op

            Mvg,

            Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #21
              Originally posted by 4AC
              Dat begint inderdaad te overheersen, het viel mij ook al op

              Mvg,

              Teun
              Waar heb ik mijn eigen systeem genoemd dan?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • basspeaker
                • Nov 2006
                • 39

                #22
                Ik sluit mij aan bij musicxtra,

                Dynacord/ev vind ik niet mooi klinken te veel na druk in het low mid gebied.
                Kastresonanties en stande golven in de kast waar niks aan gedaan wordt.
                Als het zacht staat valt het wel mee, maar gaat het systeem nu echt presteren dan schreeuwd het er overheen. En valt het laag achterwegrn

                Voor het geld wat dynacord/ev kost heb je betere systemen voor..
                Martin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #23
                  Originally posted by basspeaker
                  Ik sluit mij aan bij musicxtra,

                  Dynacord/ev vind ik niet mooi klinken te veel na druk in het low mid gebied.
                  Kastresonanties en stande golven in de kast waar niks aan gedaan wordt.
                  Als het zacht staat valt het wel mee, maar gaat het systeem nu echt presteren dan schreeuwd het er overheen. En valt het laag achterwegrn

                  Voor het geld wat dynacord/ev kost heb je betere systemen voor..
                  2

                  Dynacord was in de jaren 60-70-80 vrij populair bij balorkesten enzo.
                  Een beetje de concurrent van RCF. Toen zaten ze prijs/ kwaliteit zeer goed.
                  Sinds dien lijkt het of ze niet zijn mee geëvalueerd in tegenstelling tot RCF.

                  De laatste keer dat ik Dynacord hoorde was in de Lotto Arena in Antwerpen.
                  Grote bagar was dat!
                  Last edited by frederic; 24-01-13, 10:57.

                  Comment

                  • Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

                    #24
                    Soms mag en moet je aan dingen sleutelen...In het geval EV moet je er vooral zelf aan sleutelen. Als je standaard settings van EV gebruikt, klinkt het inderdaad nergens naar...EV gebruikt naar mijn mening iets te veel compressors. Als je een beetje speelt met de settings klinkt zelfs EV...Maar das met meer systemen...Ik heb ook wel L Acoustic gehoord met eigen en fabrieks settings, ook een hele verbetering nadat de eigenaar van die set er zelf aan gesleuteld had. Dit geldt ook voor de EAW en TurboSound systemen die ik gehoord en mee gewerkt heb. D&B het zelfde verhaal, zet maar een standaard bijvoorbeeld C4 setje neer. Ook dat klinkt standaard nergens naar. Zelf draai ik op gewoon een simpel JBL PRX setje, ook dat ben ik naar mijn smaak aan het maken...
                    Olaf Duffhuës

                    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                    Comment

                    • Breur
                      • May 2007
                      • 80

                      #25
                      Toch gek, draai zo wat iedere week met Dynacord (XA2, XA28, Madras, de bekende 1153's en Cobra 2) en ik begrijp sommige reacties niet direct? Madras is te duur maar als je er goed mee omgaat (en gebruikt) overtreft dit merendeel van de actieve setjes. De XA-serie is gewoon heerlijk al heb ik een voorkeur voor een digitale eindtrap op laag. Dat deze aggressief begint te klinken als het volume hoger wordt? Heren, daar zijn we toch geluidstechneuten voor? En de Cobra? Meer dan eens vrijwel geen front EQ gebruikt. Nogmaals, goed gebruik van de set en weten wat je er mee doet, dat maakt al veel goed! En wie zegt dat de slechte ervaringen aan de eindset lag? De keten is zo sterk als de zwakste schakel ;-)!

                      Comment

                      • showband
                        • May 2001
                        • 4524

                        #26
                        ook muzikanten horen wel dat er een ,eh, "sound" in EV en dynacord zit.

                        Maar met een zooi instrumenten en een bandje in een gemiddelde nederlandse feestzaal heb je liever een set met een "goede sound" dan op budget geknepen pogingen om een "recht systeem" te bouwen die het uiteindelijk bij toepassing net niet zijn.

                        Met een dynacord gigant en twee jaren 80 speakers kun je echt een bruiloft al prima doorkomen. Met een powermate en een setje ZX van EV gaat dat ook prima. Een aangenaam geluid maken in een categorie als je beter wil dan peavey of DAP. Niets mis mee en lekker vergevingsgezind voor de muzikant die zelf ook techniek moet doen.

                        voor de een is het "te veel na druk in het low mid gebied". Voor de andere een set die "lekker degelijk is op het stuk waar de noten ballen krijgen".

                        Rotzooi is het in ieder geval m.i. niet. Hoewel elk merk wel zijn missers heeft gemaakt natuurlijk...
                        lekker belangrijk!

                        Comment

                        • theo
                          • Nov 2001
                          • 503

                          #27
                          wij draaien cobra 4 als groot systeem en dat klinkt erg goed.
                          Wel op een zwikkie labgruppen.
                          En een variline vl122 op een sub 18 en die bestoken we met labgruppen2x fp7000 en fp9000.
                          Kan je vertellen dat er dan met de druk niks mis is.
                          Gr theo

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #28
                            Zeker hebben ze bij Dynacord missers gemaakt, bijvoorbeeld die grijze kasten uit de jaren 80/90(weet zo even het type niet) en de 'disco' serie uit de jaren 80. Evenals bij EV de Gladiator serie, of bij JBL de JRX en MRX serie. Zo heeft elk merk wel een keer iets gehad wat grootst gebracht werd en uiteindelijk niet veel was. Waar het hier vooral om draait is smaak...En wat me opvalt is dat er vaak ook mensen reageren op iets, terwijl ze vaak maar met één of twee merken werken, omdat ze dat bij het verhuurbedrijf die merken hebben en daar de andere merken de grond induwen. Vaak terwijl ze niet weten waar het over gaat, alleen van verhalen van mensen die misschien toevallig en keer een slechte ervaring met een systeem hebben gehad. Dit laatste heb ik zelf ervaren met een verhuurder die zijn eigen merk de hemel in prees en de rest was op voorhand al slecht....
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • Turboke
                              • Oct 2006
                              • 463

                              #29
                              Heb al vele malen een Cobra set mogen horen wel van dezelfde firma maar het kon me zeker niet overtuigen, veel rommelig laag, het mid wat niet ver droeg en een schel hoog.
                              Lijkt me wel zo dat de firma altijd op hun tenen aant spelen was.

                              Comment

                              • frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

                                #30
                                Uiteindelijk is er maar 1 goeie raadgever: je eigen oren.

                                Comment

                                Working...