Keuze dynacord set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

    #31
    Originally posted by Turboke
    Heb al vele malen een Cobra set mogen horen wel van dezelfde firma maar het kon me zeker niet overtuigen, veel rommelig laag, het mid wat niet ver droeg en een schel hoog.
    Lijkt me wel zo dat de firma altijd op hun tenen aant spelen was.
    Er zit veel verschil in cobra 2 of cobra 4.
    Ook deze preset af fabriek staat niet in tijd.
    zal dus gecorrigeerd moeten worden.
    Ook kan er een enorme bult van t hoog af inderdaad.
    Ik praat over cobra 4 snap dat dat met cobra 2 lastig word.
    En inderdaad, dan word t een schel geheel, zeker als t setje tegen zijn max aan staat te spelen.
    De pwh subs zijn met de originele versterker underpowered, en worden met de labs goed strak.
    Gr theo

    Comment

    • MELO
      • Feb 2011
      • 77

      #32
      Beste medeforummers,

      Allen hartelijk dank voor jullie visies en adviezen.

      Vandaag heb ik de knoop doorgehakt, en het wordt zeker geen Dynacord.

      Ik volg de topics over de prospect serie van Brooklyn audio alsmede de forumsub hier al een behoorlijke tijd.

      Dit heeft mij doen besluiten om maar eens te google-en op brooklyn Audio om ook daar maar even een afspraak te maken.
      Vandaag had ik afgesproken om bij een Dynacord dealer maar eens even een paar setjes te gaan beluisteren en had nog tijd over om eerst in Brooklyn te gaan luisteren.

      Onder het "genot" van (koude)koffie maar de prospect set beluisterd, eerlijk is eerlijk, het heeft mij versteld doen staan!

      Wat een kraakhelder geluid (maar dan zonder kraak ) op een overweldigend volume komt er uit die top.
      Vond de 18" subjes in eerste instantie tegenvallen, maar dat had de oorzaak dat de top op fullrange stond en de subs UIT!!!

      Wat ik vandaag gehoord heb uit een topje, had ik gisteren niet geloofd als iemand het me zou vertellen.

      De subs werden één voor één bijgeschakeld tot wel 8 18"subs.
      Wat een geweld waarbij de toppen het met gemak konden bijbenen.
      Het was als een deken van geluid, net alsof ik in de muziek werd gezogen. BIZAR!!
      Dit was echt broekwapperen!

      Daarna de auto in en naar de Dynacord dealer en heb daar diverse sets beluisterd maar niets stond ook maar enig sinds in verhouding met wat ik eerder vandaag had gehoord.

      Mijn wens was om een set te kopen die eenvoudig op te schalen is tussen 1 en 800 personen.
      Het topic begon met 400 personen, maar ben overgegaan tot 800 daar het met de prospect set ( 2 x top 4 of 6 x sub ) ook zou kunnen. Je moet immers wel appels met appels vergelijken.
      Kwam eigenlijk iets wat teleurgesteld van de Dynacord dealer buiten, er was géén set die zo flexibel is uit te breiden en met die geluidskwaliteit en druk dan dat ik vanmorgen in breukelen heb gehoord.

      Tuurlijk zijn er de cobra en XA2 setjes, maar dat is niks voor in een café, tuurlijk is er de madras ( viel trouwens écht tegen ) die is weer leuk voor in een café.

      Het komt er op neer dat als ik zo'n multifunctionele set wil hebben naar mijn wensen, Dynacord mij niet verder kan helpen.
      Óf het is te groot, óf het is te krap.

      Toevallig kwam er een mede forummer bij mij uit de buurt ook luisteren, en hij was nét zo verrast als ik! ( wellicht post hij ook hier zijn bevindingen )

      Mijn conclusie: Het gaat de Prospect set worden! en adviseer jullie om toch maar eens te gaan luisteren in breukelen, het zegt zo veel meer dan woorden!
      Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #33
        Das mooi te horen dat je in ieder geval iets gevonden hebt naar je zin! Mag ik nog wel vragen bij welke Dynacord je geweest bent?

        En ik ben opzoek naar de specificaties van momenteel alle beschikbare BA producten...Werk aan de winkel Sander..;-)
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • dexter
          • Jul 2005
          • 433

          #34
          Ik was ook al wat opzoek naar specificaties maar ook vooral naar prijzen, zodat ook dit te vergelijken is.

          Comment

          • MELO
            • Feb 2011
            • 77

            #35
            Originally posted by dexter
            Ik was ook al wat opzoek naar specificaties maar ook vooral naar prijzen, zodat ook dit te vergelijken is.
            Ik denk dat je het beste even bij BA langs kunt gaan...(kun je gelijk ff luisteren)
            Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #36
              In het Brooklyn Audio topic vindt je de specificaties.
              Binnenkort komt de site ook in de lucht, uiteraard komen ze daar ook op te staan.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • dexter
                • Jul 2005
                • 433

                #37
                Op zich is dat een optie om bij Sander langs te gaan, beetje jammer dat hij aan de andere kant van het land woont.

                Comment

                • MELO
                  • Feb 2011
                  • 77

                  #38
                  Waar kom je weg? Binnenkort dus ook bij mij in de loods te bewonderen als dat geografisch beter ligt..
                  Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #39
                    Je kunt me ook een PM sturen, zit regelmatig door het hele land.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

                      #40
                      Ik ben onlangs ook bij Sander langs geweest en deel dezelfde mening over de Prospect serie, erg goed geluid voor zo'n compact setje. Dit ging dan om 1x Top, 2x Sub dus durf niets te zeggen over de grotere set.

                      Waar je ook wel bij na moet denken en het is behoorlijk sneu.. Maar bij veel vertegenwoordigers is weinig tot geen kennis aanwezig met betrekking tot het inregelen van geluidssystemen.
                      There is no substitute for imagination

                      Comment

                      • Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

                        #41
                        Originally posted by qvt
                        Waar je ook wel bij na moet denken en het is behoorlijk sneu.. Maar bij veel vertegenwoordigers is weinig tot geen kennis aanwezig met betrekking tot het inregelen van geluidssystemen.
                        Dit gaat ook op bij veel importeurs tot mijn grote spijt . Mits goed afgeregeld kan dynacord prima klinken zeker in combi met de zware processor van ze . Was ff wennen aan de interface maar viel prima mee te werken bij theo

                        Comment

                        • qvt
                          • Oct 2009
                          • 721

                          #42
                          Originally posted by Timo Beckman
                          Dit gaat ook op bij veel importeurs tot mijn grote spijt . Mits goed afgeregeld kan dynacord prima klinken zeker in combi met de zware processor van ze . Was ff wennen aan de interface maar viel prima mee te werken bij theo
                          Inderdaad, mits degelijk ingeregeld worden de verschillen tussen vergelijkbare systemen erg klein. Dan gaan de andere factoren meespelen, die tussen de verschillende merken vaak wel enorm verschillen.
                          There is no substitute for imagination

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #43
                            Dan kun je nog een stapje verder terug, kennelijk vinden een groot aantal fabrikanten het ook de moeite niet om goeie presets te ontwikkelen, de meeste importeurs komen echt niet verder dan de presets welke door de fabrikant aangereikt worden.
                            Denk ook dat het normaal gesproken niet de taak van de importeur is om zich daarmee bezig te houden maar kennelijk eigenlijk heel erg nodig.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

                              #44
                              Voor mijn gevoel is een importeur het lokale gezicht van een fabrikant en zal dus de kennis en techniek in huis moeten hebben om alle producten die ze importeren maximaal te laten functioneren en als het nodig is te servicen en advies te geven .

                              Het probleem is dat dit kost (en flink ook) . Daar de markt zich steeds meer richting snelle verkoop tegen te lage marges ontwikkelt zal er uiteindelijk weinig kennis over blijven bij de importeurs iets waar de consument uit eindelijk de dupe van wordt .

                              Binnen de live branche zie ik weinig importeurs die het waar maken om gedegen advies en service te verlenen op een paar na laat staan dat ik dealers zie van bepaalde merken die echt weten waar ze het over hebben .

                              Comment

                              • rdreiers
                                • Nov 2009
                                • 407

                                #45
                                Tja helaas is met het afschaffen van de eigen td de man met smaart en oren verdwenen. Zijn nog maar een paar merken die inhouse presets naar europese maatstaven ontwikkelen. Je merkt gewoon dat deze preset's gewoon beter zijn. Helaas hebbeb we niet allemaal l'acoustics geld. Er worden best leuke systemen gemaakt, het komt echter niet lekken uit de verf doordat men niet verder komt dan fabrieks instellingen.

                                Comment

                                Working...