sound projects

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Ik zeg ook niet dat je niet dichter bij de bron zit...

En ik had het over bruto prijzen, dit aangezien ik hier op het forum niet met kortingen ga gooien, die mij toegezegt zijn...Neem 1 ding van mij aan, ik ga niet iets aanprijzen wat ik niet ken. En ik heb best veel gezien de afgelopen 20 jaar...:-) En ik weet dat er een aantal importeurs/fabrikanten niet blij worden als ze me tegenkomen...

@Mac : ik kom bij SA niet verder dan : Preformer, Bluebox en W-bin...:-)
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Ik heb altijd erg veel (en nog regelmatig) met SoundProjects gewerkt. SP4, SP3, SP2 x-act, en dreamline. Deze series eigenlijk altijd met veel plezier. Klinken goed, weinig (nooit) storingen, alleen soms een wat hoog gewicht.

De nieuwere versies van bovenstaande systemen waren in mijn ogen niet helemaal af toen ze op de markt werden gezet. SPX heb ik zelf ook gehad, en is wel een aantal keren teruggegaan wegens wat vervelende problemen. Ook met SPL setjes heb ik wel wat rare dingen meegemaakt helaas. Deze series vond ik niet beter dan de oude, maar zijn wel als verbetering/vernieuwing in de markt gezet.

Door dit verhaal ben ik het vertrouwen in SoundProjects een beetje kwijt geraakt helaas. Jammer wat daarvoor heb ik er altijd met plezier op gewerkt. (en op SP4 setjes nog steeds eigenlijk wel).

Wellicht dat de nieuwste SP4x hier verandering in kan gaan brengen. Ik ben benieuwd !

Comment

• Bazeman
        • Apr 2004
        • 112

Originally posted by MarkRombouts
        Ik heb altijd erg veel (en nog regelmatig) met SoundProjects gewerkt. SP4, SP3, SP2 x-act, en dreamline. Deze series eigenlijk altijd met veel plezier. Klinken goed, weinig (nooit) storingen, alleen soms een wat hoog gewicht.

De nieuwere versies van bovenstaande systemen waren in mijn ogen niet helemaal af toen ze op de markt werden gezet. SPX heb ik zelf ook gehad, en is wel een aantal keren teruggegaan wegens wat vervelende problemen. Ook met SPL setjes heb ik wel wat rare dingen meegemaakt helaas. Deze series vond ik niet beter dan de oude, maar zijn wel als verbetering/vernieuwing in de markt gezet.

Door dit verhaal ben ik het vertrouwen in SoundProjects een beetje kwijt geraakt helaas. Jammer wat daarvoor heb ik er altijd met plezier op gewerkt. (en op SP4 setjes nog steeds eigenlijk wel).

Wellicht dat de nieuwste SP4x hier verandering in kan gaan brengen. Ik ben benieuwd !
        Heel eerlijk gezegd, en de meeste "vaste" klanten kennen dit verhaal, hebben we idd in de afgelopen jaren een aantal problemen gehad. Voor de eind gebruiker is dit direct gerelateerd aan Sound Projects als merk wat begrijpelijk is maar ik kan je vertellen dat 99% van de problemen is veroorzaakt door meerdere van onze toeleveranciers. Niet om de schuld af te schuiven maar dit is wel echt het grootste probleem geweest.

Het probleem ontstaat voor ons als fabrikant vaak doordat je ruim van tevoren een bepaalde hoeveelheid onderdelen in moet kopen, speakers, electronica, kasten, enz. Sommige kun je in kleine aantallen aanschaffen, sommige in groot tot zeer groot. De meeste "problemen" die zich hebben voor gedaan zijn pas ontstaan na een aantal jaar van de introductie van een bepaald product, terwijl series van daarvoor geen problemen vertoonde. Als in eerste instantie 1 of 2 klanten met dezelfde klacht/probleem aankloppen ga je er meestal vanuit dat het een paar productie foutjes betreft. Als er in de periode daarna ineens veel meer mensen komen ga je pas echt goed zoeken wat en waarom een bepaald onderdeel defect gaat. In de tussentijd worden er vaak nog systemen uitgeleverd waarin later blijkt dat deze ook dezelfde fout bezit. Dit is erg vervelend voor de klant en ook erg vervelend voor ons.

We proberen om voldoende kwaliteitschecks in te plannen in productie series, maar een serie matige fout ontdekken in een onderdeel die tot dan toe nooit problemen heeft opgeleverd is erg moeilijk, zeker met electronica componenten en speakers. In eerste instantie kan een speaker meet technisch identiek zijn aan het "golden sample" waarmee in de ontwikkeling fase alles mee getest is. Wat bijna onmogelijk of in ieder geval erg moeilijk is om te meten of te simuleren hoe deze speaker zich over 3 of 4 jaar gedraagt. Onze belangrijkste filosofie is dat al onze kasten, altijd, met elkaar samen gebruikt kunnen worden qua klank, oud of nieuw maakt niet uit. Dan heb je dus altijd de keus wat je meeneemt met kleine en grote klussen, zonder je zorgen te maken over welke preset, EQ instelling je hoeft "in te laden" wat in de praktijk bij andere systemen erg vaak fout gaat, naar mijn mening.

Dit dicteert wel dat je eigenlijk min of meer aan dezelfde speakerunits gebonden bent om dit te bereiken. Eens gekozen voor een bepaalde speaker houden we hier normaal jaren aan vast. In het geval van de speakers waarin problemen zijn ontstaan gebruikte we deze al meer dan 5 jaar zonder enkele of hele kleine problemen. Je gaat er dan wel min of meer vanuit dat er geen probleem met deze speakers is. Als er dan na 1 of 2 jaar gebruik van de latere series van hetzelfde type speaker ineens wel problemen ontstaan probeer je eerst het probleem te constateren en op te lossen met de fabrikant. Wij hebben dit meerdere malen gedaan en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de fabrikant in het geheel niet betrouwbaar meer was en zijn er uiteindelijk mee gestopt. Probleem is wel dat we in de tussentijd de zaken met de klant op moeten lossen, met een andere speaker die anders klinkt, anders van formaat is, etc, etc. terwijl dit tegen je systeem filosofie ingaat. Dit verhaal heeft zo'n 2 a 3 jaar geduurd denk ik en sinds vorig jaar hebben we pas weer de speaker(s) en de betrouwbare leverancier gevonden waarmee we weer verder kunnen.

Het enige wat wij kunnen doen, gedaan hebben en zullen blijven doen is de klanten die deze problemen ondervinden een passende (tussentijdse) oplossing te bieden en hopen dat de klanten ons de kans geven om het ook echt op te lossen. Dat sommige klanten dit soms te lang hebben vinden duren kan ik me ook goed voorstellen. Maar we proberen het zeer zeker.

Waar ik me bij deze problemen meestal weer aan optrek is dat ik van vele ingewijde van gebruikers of dealers van de "A" merken soortgelijke problemen hoor en dan doen we het als "nederlands" fabrikant-tje zo slecht nog niet

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by Bazeman
          In het geval van de speakers waarin problemen zijn ontstaan gebruikte we deze al meer dan 5 jaar zonder enkele of hele kleine problemen. Je gaat er dan wel min of meer vanuit dat er geen probleem met deze speakers is. Als er dan na 1 of 2 jaar gebruik van de latere series van hetzelfde type speaker ineens wel problemen ontstaan probeer je eerst het probleem te constateren en op te lossen met de fabrikant. Wij hebben dit meerdere malen gedaan en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de fabrikant in het geheel niet betrouwbaar meer was en zijn er uiteindelijk mee gestopt.
          Laat me raden spaanse fabrikant begint met een B en eindigt met een A. Tja dat was vroeger al.
          Lag aan het weer (zon) en van alles meer... Wel eens een palletje nieuwe speakers moeten reconen, liepen nieuw al aan. Daarna rap mee gestopt.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

....dat 99% van de problemen is veroorzaakt door meerdere van onze toeleveranciers. Niet om de schuld af te schuiven maar dit is wel echt het grootste probleem geweest.
            sja, meten is weten... maar om die kwaliteitsslag te maken moet je bij de laaddeur bij binnenkomst al een steekproef nemen. En aangezien die deur vaak met de bank geopend of gesloten wordt,...

Comment

• Bazeman
              • Apr 2004
              • 112

Originally posted by DJ Antoon
              Laat me raden spaanse fabrikant begint met een B en eindigt met een A. Tja dat was vroeger al.
              Lag aan het weer (zon) en van alles meer... Wel eens een palletje nieuwe speakers moeten reconen, liepen nieuw al aan. Daarna rap mee gestopt.
              Onder andere Maar zijn zeker niet de enigste hoor... Zelfs de fabrikant welke begint met een B en eindigt op C hebben we flinke problemen mee gehad, verschil alleen is dat die het wel netjes opgelost hebben.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Heb met het b....a merk een aantal keer losliggende domes gehad.
                Met een ander merk zelfs al eens magneten die compleet loskwamen.
                Aan de andere kant, als je kijkt hoe tegenstrijdig de eisen zijn die aan een luidspreker gesteld worden is het nog verbazingwekkend hoe lang ze vaak meegaan.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Bazeman
                  • Apr 2004
                  • 112

Originally posted by MacGyverSounds
                  sja, meten is weten... maar om die kwaliteitsslag te maken moet je bij de laaddeur bij binnenkomst al een steekproef nemen.
                  Die steek proef is er zeker... Maar de meting of proef die je op dat moment kunt doen zegt nog niet of deze speaker na een paar jaar nog zo presteert. Een spider en surround lijken twee heel erg simpele onderdeeltjes, maar daar zitten bij de "grote" speaker unit fabrikanten een groepje universitair niveau geschoolde werknemers die daar dagelijks onderzoek naar doen... Als je als leek naar een losse speaker kijkt die in de laatste 30/40 jaar qua uiterlijk of opbouw niet revolutionair gewijzigd zijn kun je je dit misschien moeilijk voorstellen. Maar toch is het zo.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

In de basis in een luidspreker sinds zijn uitvinding niet gewijzigd....
                    In de praktijk gaan ze toch wel een heel stuk harder, zijn zwaarder belastbaar, etc.
                    Vergelijk het met een auto, de otto motor is in principe niet veranderd maar de enorme ontwikkeling in materiaalkennis en elektronica hebben wel wat veranderingen teweeg gebracht in de afgelopen 100 jaar.

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by MusicXtra
                      Met een bePaalD engels merk nooit geen problemen gehad.
                      Dat spaanse kon tijden goed zijn. Maar fijn als ze dan te laat leveren en dan ook nog eens bagger. Ga dat je klanten maar eens vertellen, schept vertrouwen.
                      Is inmiddels wel 20 jaar geleden, maar blijkbaar nog niet veranderd.
                      Daarentegen konden ze het wel, zie er nog regelmatig van die leeftijd die het nog prima doen.
                      Last edited by DJ Antoon; 18-06-13, 22:45.

Comment

• Bazeman
                        • Apr 2004
                        • 112

Originally posted by MusicXtra
                        Aan de andere kant, als je kijkt hoe tegenstrijdig de eisen zijn die aan een luidspreker gesteld worden is het nog verbazingwekkend hoe lang ze vaak meegaan.
                        Je zal er idd vast over mee kunnen praten... Maar juist dit soort dingetjes, zijn voor een eindgebruikers heel vervelend omdat die tijdens een show volgepakt met mensen ineens uitval hebben. Heel erg begrijpelijk.

Alleen doordat, in mijn mening, de technische kennis van de meeste gebruikers zeker niet is toegenomen in de laatste jaren en er per definitie bijna in alle gevallen "te weinig" kasten neer worden gezet vanwege steeds kleinere budgets, nemen dit soort problemen ook steeds meer toe.

Het is heel leuk dat er tegenwoordig amps zijn die 10000W uit 2HE kunnen pompen, maar de huidige 15"/18"/21" heeft nog steeds een spoel(tje) van max 4,5" die er bij 5 min 300W sinus echt wel uit fikt... Ondanks dat beweren de meeste fabrikanten op hun specs sheets dat hun speaker 3400W kan hebben of een slag van 80mm peak-to-peak kan maken... Geloof me ik heb al die speakers geprobeerd en getest, 300W sinus erop en het is klaar.

Dan zeggen veel mensen nu: "Ja maar je gaat toch ook geen sinus toon op een speaker zetten.." Hebben jullie wel eens een audio analyse gemaakt van de moderne hard core/black style techno?? Nou dat komt akelig dichtbij een sinus-achtig signaal en dat staat dan plank gas 12 uur lang te pompen op zo'n speakertje....

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Alles kan stuk en vaak worden speakers inderdaad urenlang maximaal, liefst nog iets meer, belast, niet zo gek dat er dan dingen sneuvelen
                          @Bazeman: check je phone

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

J

Dan zeggen veel mensen nu: "Ja maar je gaat toch ook geen sinus toon op een speaker zetten.."
                            Alles is een sinus, of een optelling ervan, degene die zoiets zegt mag meteen richting "stagewerkplaats achteraan beginnen".

Verder hebben we ons al verbaasd over de vermogens die dat spoeltje aan moet kunnen, maar de ***en zij dank : ook voor de versterkers geldt dat. Die geven nu ook 10.000 watt gedurende 2 nanosecondes, en heten dus amp10.000 of zoiets. Terwijk er met mazzel 700 of 800 wat aan 4ohm uitkomt.

Comment

• desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

conclusie: de limiet zit in de spoelen, M-force van Powersoft kan dus een echte revolutie worden in het aansturen van de conus

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

Bedankt voor je uitleg, is duidelijk.
                                Jammer dat ik die toen nooit gekregen heb......

Comment

Working...