sound projects
Collapse
X
-
Paar maanden? Ben al druk aan het zagen hoor.
Maar idd, uiteindelijk willen we allemaal verkopen, dat lukt beter met elkaar dan tegen elkaar.
Mooi bedrijf met mooie producten die helaas in eigen land niet op de juiste waarde geschat worden.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Goedemorgen allemaal.
Ik wilde bij deze vragen aan de forum leden en/of mods of deze het goed vinden om wat foto's van onze nieuwe producten te plaatsen, zonder een hele berg reacties te krijgen over dat ik "schaamteloos" reclame aan het maken ben. Ik wil graag wat tipjes van de sluier oplichten die normaal standaard niet op de website staan en jullie vragen en/of opmerkingen graag beantwoorden.
Het is voor ons idd exposure maar voor jullie denk ik ook wel interessant om te bekijken. En als topic zitten we in sound projects dus dat lijkt me ok.Comment
-
Comment
-
het is je eigen topic, en als je het beschaafd doet - GEEN PRIJZEN NOEMEN - en het over vormgeving en respons gaat hebben : dan valt het binnen de regels, denk ik. Overigens ben ik geen moderator…Comment
-
Ik zou ook niet weten waarom jij dit niet zou mogen en MusicXtra wel. Zolang het binnen de regels van het forum blijft denk ik dat er geen mod problemen mee zal hebben. Ik persoonlijk lees altijd met veel interesse zijn BA topic door. Wil nog steeds eens de set horen maar tot nu toe komt het er steeds niet van. Ben één keer wel in de buurt geweest maar de twee plaatsen lagen toch net te ver uit elkaar om de BA set te kunnen horen over die afstand, droeg net niet ver genoeg
Als jij ook nog eens net zo actief als MusicXtra andere leden met hun vragen op weg kan helpen binnen dit forum dan ben jij gewoon een aanwinst hier. Wie zou daar nou commentaar op moeten hebben.Last edited by vasco; 20-06-13, 11:58.
Comment
-
Als jij ook nog eens net zo actief als MusicXtra andere leden met hun vragen op weg kan helpen binnen dit forum dan ben jij gewoon een aanwinst hier. Wie zou daar nou commentaar op moeten hebben.Comment
-
Goedemorgen allemaal.
Ik wilde bij deze vragen aan de forum leden en/of mods of deze het goed vinden om wat foto's van onze nieuwe producten te plaatsen, zonder een hele berg reacties te krijgen over dat ik "schaamteloos" reclame aan het maken ben. Ik wil graag wat tipjes van de sluier oplichten die normaal standaard niet op de website staan en jullie vragen en/of opmerkingen graag beantwoorden.
Het is voor ons idd exposure maar voor jullie denk ik ook wel interessant om te bekijken. En als topic zitten we in sound projects dus dat lijkt me ok.
Dat er nog vele fabrikanten mogen volgen...Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
-
Even een overbrenging van een Off-topic verhaal in het Meyer LEO topic:
@Bazeman, ik refereerde niet persé naar hoe JBL hun hoogdriver heeft ingericht en ''probeert'' en plat wave front te creeren, noch hoe de waveguide zelf in elkaar steekt.
Wat mij bijvoorbeeld opvalt als ik naar een kastje kijk als bijvoorbeeld DV-Dosc,dan zie ik in het pad van de hoogdriver gewoon vrolijk 4 mid drivertjes geplaatst. Dus het laatste gedeelte van de hoorn van de hoogdriver bestaat uit een (gekromd) oppervlak in de vorm van een conus, dat vervolgens ook nog een een keer of 500-1000 per seconde (hoe minimaal ook) van vorm verandert.....
Of de Kiva, met 1 laagmid driver aan weerszijde in het pad van de hooghoorn.
Overigens, Kara, hoe willen ze 139db halen uit 2 8'' drivers vanaf 55Hz?????
Kara heeft de 8'' driver net als kiva aan weerszijde van de hoorn zitten, dus naast de daadwerkelijke hooghoorn, dus zal ook een vrij laag crossoverpunt nodig hebben, hoewel minder laag dan de 2x15'' bij bijv Leo ivm kleinere hooghoorn en kleinere drivers.
Dan Jbl
Vertec en VTX; full size line array. Weliswaar drivers in de hooghoorn, maar dan wel in kleine afgesloten kamers aan de voorkant, met kleinere poorten erin. Zie hier de eerste fatsoenlijke hooghoorn met drivers eromheen. Tot op hoeverre JBL het oppervlak van de poorten gebruikt om een evt. bandpass effect te creeren weet ik niet. Dan het schuim wat gebruikt wordt om de poorten af te dekken, ik heb overigens geen idee of het verhaal dat ik destijds heb gelezen klopt, en ik kan het ook zo 123 niet vinden. Maar er werd de suggestie gewekt dat het foam zo op dichtheid was geselecteerd dat het akoestisch transparant is voor de bandbreedte van de mid drivers, en reflectief voor de bandbreedte van het hoog. Alle kleine beetjes helpen dus zeker een pluspunnt.
VRX; allemal hooguit 1 driver, dus geen problemen met asymmetrische afstraling, geen drivers in de hoornhoorn of wat dan ook.
Martin pakt het weer heel anders aan, met een volledig losse hoornsectie voor het mid, lijkt mij zelfs beter dan hoe jbl het bij vertec heeft. Dit heeft echter wel weer als nadeel dat je veel frontaal oppervlak verliest dus zoals in MLA en Longbow moet gaan kijken naar andere manieren om het laag erin te verwerken, zoals martin altijd al veel heeft gedaan, is dit dus ook een hoorn(weliswaar gepoort) geworden.
weet je trouwens welk Adamson systeem gebruikt maakt van de technologie in dit patent;
https://data.epo.org/publication-ser...iDocId=4998176
Beetje hetzelfde idee als de Co-entrant van Renkus Heinz, maar dan elke driver met een individuele hoorn.
dit heeft er wel iets van weg
Comment
-
@Bazeman, ik refereerde niet persé naar hoe JBL hun hoogdriver heeft ingericht en ''probeert'' en plat wave front te creeren, noch hoe de waveguide zelf in elkaar steekt.
Wat mij bijvoorbeeld opvalt als ik naar een kastje kijk als bijvoorbeeld DV-Dosc,dan zie ik in het pad van de hoogdriver gewoon vrolijk 4 mid drivertjes geplaatst. Dus het laatste gedeelte van de hoorn van de hoogdriver bestaat uit een (gekromd) oppervlak in de vorm van een conus, dat vervolgens ook nog een een keer of 500-1000 per seconde (hoe minimaal ook) van vorm verandert.....
Je hebt ook gelijk wat betreft het beïnvloeding van het hoog door de mid speakertjes omdat deze in de "hooghoorn" wand verwerkt zitten. Dit heeft geen hele zware consequenties qua geluid, maar het is technisch gezien wel een behoorlijk comprimis. In een Dreamline (SP) is dit gedeeltelijk opgelost om voor de mid speakertjes slotjes te plaatsen of zogezegd een faseplug met slot exit's.
Overigens, Kara, hoe willen ze 139db halen uit 2 8'' drivers vanaf 55Hz?????
Kara heeft de 8'' driver net als kiva aan weerszijde van de hoorn zitten, dus naast de daadwerkelijke hooghoorn, dus zal ook een vrij laag crossoverpunt nodig hebben, hoewel minder laag dan de 2x15'' bij bijv Leo ivm kleinere hooghoorn en kleinere drivers.
Zie hier de eerste fatsoenlijke hooghoorn met drivers eromheen.
Maar er werd de suggestie gewekt dat het foam zo op dichtheid was geselecteerd dat het akoestisch transparant is voor de bandbreedte van de mid drivers, en reflectief voor de bandbreedte van het hoog. Alle kleine beetjes helpen dus zeker een pluspunnt.
VRX; allemal hooguit 1 driver, dus geen problemen met asymmetrische afstraling, geen drivers in de hoornhoorn of wat dan ook.
Martin pakt het weer heel anders aan, met een volledig losse hoornsectie voor het mid, lijkt mij zelfs beter dan hoe jbl het bij vertec heeft. Dit heeft echter wel weer als nadeel dat je veel frontaal oppervlak verliest dus zoals in MLA en Longbow moet gaan kijken naar andere manieren om het laag erin te verwerken, zoals martin altijd al veel heeft gedaan, is dit dus ook een hoorn(weliswaar gepoort) geworden.
weet je trouwens welk Adamson systeem gebruikt maakt van de technologie in dit patent;
https://data.epo.org/publication-ser...iDocId=4998176
Beetje hetzelfde idee als de Co-entrant van Renkus Heinz, maar dan elke driver met een individuele hoorn.
dit heeft er wel iets van weg
Wat betreft het patent, dat is van toepassing op de hoorn van het Y10 en Y18 systeem. Adamson en L'acoustic hebben hier nog een rechtzaak over gevoerd omdat adamson ook gebruik maakte van een losse faseplug om alle paden gelijk te maken in de hoorn. Ik geloof dat ze het gesetteld hebben omdat adamson net niet helemaal hetzelfde was technisch omdat adamson een "coax'" systeem gebruikte. Dus Mid/Hoog komt hier alle twee uit waardoor ze dus niet de mid speakertjes in de wand van de hoorn hoefte te schroeven. En de onderste frequentie van de hoorn ligt veel lager, zodat er makkelijk een grotere spreiding kan worden gehaald in het overname gebied van laag naar mid en ook de spacing van die laag drivers minder van invloed en dus verder uit elkaar mogen staan.Comment
-
Dank Bazeman: interessant verhaal/uiteenzetting. Inderdaad word er veel met cijfertjes gespeeld. Vooral als het gaat om maximum SPL (die meestal berekend is met een bepaalde versterker vermogen: welk vermogen niet door de interne of externe versterker gegeven kan worden).Comment
Comment