RCF 4 pro toppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arjenv
    • Mar 2012
    • 77

RCF 4 pro toppen

RCF heeft sinds kort een aantal nieuwe toppen op de markt gebracht binnen de 4pro serie. Wie heeft daar al ervaring mee en hoe goed zijn ze? En hoe verhouden ze zich tot de art 700 of art 300 serie? Ik hoor het graag van jullie.
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Ik denk niet dat je ze kan en mag vergelijken. Het betreft houten kasten.
    Totaal ander segment (vooral de 6001a)
    Ze zien er wel erg gelikt uit iig.

Comment

• arjenv
      • Mar 2012
      • 77

De 6001 is inderdaad een geheel ander segment, gaat me met name om de 2031 en de 3031, de 12 en 15 inch uitvoeringen. Houten kasten maakt inderdaad wat uit.
      Naast dat ik me dus afvraag hoe ze zijn tov de 300 en 700 serie, vraag ik me ook af hoe de 300 zich verhoudt tot de 700 serie. Het prijsverschil is behoorlijk, terwijl de specs, en dan met name het aantal spl niet zo veel verschilt.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Wat wel opvalt is dat je de 4pro serie bijna nergens tegenkomt tweedehands.

Comment

• arjenv
          • Mar 2012
          • 77

de 4 pro serie, dwz de toppen die ik bedoel, zijn nieuw en heel recent op de markt. Verder kom je ze weinig tegen tweedehands. Misschien omdat het goed spul is?

Comment

• arjenv
            • Mar 2012
            • 77

Ik heb een test gevonden, en zal binnenkort mijn eigen mening geven, als ik ze een keer gebruikt heb. het gaat dan om de 12 inch uitvoering, de 20131-a.

Bijgaand de link naar de test :http://www.amazona.de/test-rcf-4pro-...slautsprecher/

Comment

• arjenv
              • Mar 2012
              • 77

Ik heb ze gebruikt. Ik moet zeggen dat ze goed klinken. Misschien in het hoogste hoog mag je nog wat toevoegen, maar dat gaat prima met een EQ of een optimizer.

Ik heb ze gebruikt op een set RCF subwoofers ( ESW 1018) en op een stel Cerwin Vega subs, en in beide gevallen vind ik dat het hoog en laag mooi klinken. Een top kan gemakkelijk 1800 watt laag aan.

Ook alleen zit er best een aardige bas in, zodat je er prima bruiloften mee kan draaien.

In vergelijking met de JBL prx 612 vind ik het hoog veel mooier, minder schreeuwerig, en het volume is minstens zo groot zo niet groter.

Verder mooi afgewerkte kasten, gril met stof bekleed, gewoon nette kasten.

Ben geen pro, maar voor gebruik op feestjes en partijen lijken ze me prima.

Comment

Working...