monitor setup voor inear (drummer), advies?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummer
    • Aug 2013
    • 11

Originally posted by PvG
    Ik denk dat drummer het headphonesignaal wil regelen en niet het linesignaal naar de headphoneamp.
    Precies! Het gaat inderdaad niet om een linesignaal, maar om een al voorversterkt hoofdtelefoon (stereo) signaal.
    Bedankt voor de tip dat het een logaritmische potmeter moet zijn, dat was ik alweer even vergeten.

Bedankt voor de tip van de Fisheramps beltpack! Ik ga er even naar kijken.

Comment

• MusiQmaN
      • Sep 2006
      • 328

Wat is er mis met een goede stereo split van de Monitor, naar een mini mixertje (eventueel met limiter)

Zo werk ik al 13 jaar.

Op het mixertje heb ik dan monitor, samplepad en eventueel metronoom en software audio.

Ik heb wel eens lopen denken met het idee om of de mics on stage van een splittertje te voorien zodat ik mn eigen drummix heb, maar dan mis je de rest van de band en vaak is er de tijd niet eens voor.
      Drummer en techniek freak.

Comment

• Gitarist 62
        • May 2006
        • 278

Originally posted by MusicXtra
        Een split van de FOH mix in een kleine zaal mis je de gitaar en bevat veel teveel vocalen.
        Gitaar hoort de zaal al vanaf de backline dus die zal de FOH tech er nauwelijks bijdraaien en vocalen wil hij juist 'op' de mix leggen en komen nauwelijks door vanaf het podium, die zullen dus alleen maar via de FOH hoorbaar zijn.
        Zelfde geldt voor de keyboard, die zal ook veel te hard in de mix zitten.
        Ik geef om die reden nog wel eens een drummer een eigen mix vanaf matrix vanuit subgroepen. Minder vocals, meer 'band'. Is wel postfader, dus wel opletten als je je mix aanpast. Meeste drummers zijn er blij/tevreden mee omdat het ook nog eens 'stereo' is..
        ~Clearsound~

Comment

Working...