Instellen fase/delay etc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

Originally posted by jadjong
    Ik weet uit de praktijk dat van 40Hz tot 18KHz de mic niet onder doet voor alternatieven die soms 100x duurder zijn. De afwijkingen van de Behringer zijn zo klein dat deze in metingen bij livegeluid geen invloed hebben op het resultaat. Collega's die ooit een weekje bij Meyer of Bob Mcarthy zijn geweest kunnen dit vast bevestigen.
    Klopt, we hebben ze eens een keer vergeleken/gemeten. Alleen boven de 18Khz zie je wat verschil. En de ruisvloer is wat hoger, maar daar heb je normaal bij livegeluid geen last van.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Wanneer ze af zouden wijken qua fasegedrag is dat geen enkel probleem, je meet dan immers bij iedere driver dezelfde afwijking.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Je vind dat de huidige set reeds prima klinkt. Laat de DCX een keer zijn werk doen en luister hoe het dan klinkt. Als het stukken beter is, mooi meegenomen toch?
        Goed klinken is een zeer persoonlijke waarneming, dus ook als je alles met de hand instelt, zijn er toch weer anderen, die vinden dat het voor geen meter klinkt.
        Techs die de mogelijkheid bieden om in te prikken weten er alles van.

Speakertech
        Last edited by speakertech; 04-09-13, 11:49.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Gitarist 62
          • May 2006
          • 278

Originally posted by speakertech
          Je vind dat de huidige set reeds prima klinkt. Laat de DCX een keer zijn werk doen en luister hoe het dan klinkt. Als het stukken beter is, mooi meegenomen toch?
          Goed klinken is een zeer persoonlijke waarneming, dus ook als je alles met de hand instelt, zijn er toch weer anderen, die vinden dat het voor geen meter klinkt.
          Techs die de mogelijkheid bieden om in te prikken weten er alles van.

Speakertech
          Dit principe pas toegepast met mijn oude 8024 van behringer. Ding komt eigenlijk nooit van zijn plek, maar in dit geval moest ik inprikken op de huisset in een zaaltje waar een tweede lijn onder een balkon hangt, echter niet op tijd gezet (...) Dus dan komt die 8024 goed van pas. Voor de aardigheid eens de 8024 zelf het werk laten doen met pink noise en meetmic. Eerlijk gezegd klonk het heel lekker... Kwamen paar extreme settings uit de auto-q voort die ik handmatig wat heb afgevlakt. En niks meer aan veranderd
          ~Clearsound~

Comment

Working...