Vreemd Geluid RCF 8003

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DannyJ
    • Sep 2013
    • 2

Vreemd Geluid RCF 8003

Beste allemaal,

Ik heb vorige week een RCF 4PRO 8003 AS binnen gekregen.

Wat vreemd is dat deze een raar geluid maakt bij het aan, en uit zetten.
    Bij het aanzetten hoor je meer dan 1 plop, je zou sowieso geen plop moeten horen omdat er een vertraging op zit.
    En bij het uitzetten ook een vreemd geluid.
    Verder werkt hij prima.

Iemand een idee wat dit kan zijn en of het schade kan veroorzaken?
    Ik dacht zelf aan een soort ontlading... maar weet er niet veel van af.

Zie de link voor een video, wordt het wat duidelijker.

Vriendelijke groeten,

DannyJ
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Als het een nieuwe is, dan retour leverancier zou ik zeggen.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• kvdb013
      • Nov 2010
      • 337

Ik heb deze subs in het verleden regelmatig gehuurd(altijd 2), en heb dit geluid nog nooit
      gehoord hoor.
      Ik zou ze ook terug sturen naar de importeur, hoe
      vervelend het ook is voor je!
      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• Superfly
        • Sep 2008
        • 86

Als het geluid echt uit de conus van de luidspreker komt lijkt als of het vertragings relaise blijft hangen.
        Waardoor je toch de in en uitschakel pieken op de speaker krijgt.

Het lijkt me raadzaam om contact op te nemen met je leverancier.

Marcel.
        Make My day, Blow your Amp

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Waar moet je nu eigenlijk zijn voor RCF in België en Nederland?
          Wel te verstaan voor herstellingen en onderdelen.
          Ik vind dit toch een beetje de tering krijgen de laatste tijd.
          Overal wordt dit merk verkocht maar herstellen, 'ja dat moet dan worden opgestuurd.'

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by frederic
            Ik vind dit toch een beetje de tering krijgen de laatste tijd.
            Mag ik je vriendelijk vragen je taalgebruik wat aan te passen, ik stoor me hier nl. aan!

Verder moet je
            hier zijn voor Belgie/Luxemburg.
            Voor NL
            hier.

Verder is het kunnen laten repareren of het verkrijgen van onderdelen
            wellicht een overweging om een merk juist wel, of juist niet aan
            te schaffen?

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Turboke
              • Oct 2006
              • 463

Je zal moeten zijn waar je deze hebt aangekocht, dat is toch niet zo moeilijk.

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by frederic
                Overal wordt dit merk verkocht maar herstellen, 'ja dat moet dan worden opgestuurd.'
                Dat is de huidige tijd.
                Vroeger had een dealer een eigen werkplaats, met daarin ook technici, die wisten hoe het werkte.
                Omdat het steeds goedkoper moet en door de vele webwinkels , staan de marges onder druk. Hoogstwaarschijnlijk werk je daar zelf ook aan mee. Het eerste wat er dan sneuvelt bij een bedrijf is de technische dienst. Het kost nl nog al wat om dat in stand te houden. Zelfs gerenommeerde bedrijven, als Philips en vele anderen hebben alle td afgestoten en een aantal reparatiebedrijven geautoriseerd om herstellingen uit te voeren aan hun producten. Omdat die ook niet bestaan van vliegen vangen, is voor sommige merken de nazorg behoorlijk dichtgespijkerd en is het soms zeer lastig of zelfs onmogelijk om spares en docs te verkrijgen. Een (slecht) voorbeeld daarvan is Behringer. Daar kun je helemaal niets van krijgen.
                Veel leveranciers hebben dus geen andere keuze, dan de defecte spullen op te sturen. Soms hebben ze een of ander mannetje, die wat repareert, maar hoe dat afloopt is onzeker. Er bestaan nog steeds uitstekende technici, die je evenwel met een lantaarntje moet zoeken, maar er zijn nog veel meer prutsers die denken dat ze weten hoe het werkt. Dan zijn de rapen echt gaar.........

Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• AudioBizz
                  • Oct 2010
                  • 8

Hoi Danny,

Probeer het eens bij:
                  ST Audio BVBA
                  Brusselsestenweg 84
                  BE - 9280 Lebbeke

Tel: +32 52 35 35 68
                  E-Mail:
                  info@staudioservice.be

Zij hebben me laatst geholpen met wat spareparts voor RCF... Zij zijn door RCF aangesteld als 'officieel service center' wellicht dat zij je ook verder kunnen helpen!
                  En als het een gloednieuwe is, gewoon door de dealer op laten lossen?

Comment

• DannyJ
                    • Sep 2013
                    • 2

Het is me nu wel duidelijk geworden dat dit geluid absoluut NIET normaal is.
                    Heb de leverancier ingelicht, het is nu wachten op hun antwoord.
                    Heb zo'n vermoeden dat ik het een tijdje zonder moet doen...

Danny

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by DannyJ
                      Het is me nu wel duidelijk geworden dat dit geluid absoluut NIET normaal is.

Danny
                      eh , garantie bij een nieuw product betekent dat er voor vervangend materiaal gezorgd moet worden - bij prive-personen sowieso.

Comment

• kvdb013
                        • Nov 2010
                        • 337

Bij iets nieuws wat NIEUW uit de doos komt en kapot is, EIS ik het zelfde product nieuw.
                        Ik heb in het verleden geleerd met dit soort dingen dat je je niet onder de tafel moet laten lullen, maak van jou probleem hun probleem. Ik verlaat de winkel niet zonder een nieuwe cq bevestiging dat er een nieuwe onderweg is!
                        Het is toch van de zotte dat je iets nieuws koopt en meteen een maand kwijt bent voor reparatie? Ik hoef niet iest wat gerepareerd is voor de nieuwprijs!

ooit een subwoofer gekocht voor in de auto, thuis gekomen bleek de foamrand los te zitten.
                        we sturen hem op voor reparatie zij de verkoper.
                        ik zei dat kun je doen, maar ik vertrek niet zonder een nieuwe.
                        na een hoop getouwtrek vertrok ik met een nieuwe!
                        Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Nounou, nog voordat de leverancier in deze op de hoogte is gebracht wordt al van het ergste uit gegaan....
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by DannyJ
                            ......

Danny
                            Originally posted by MusicXtra
                            Nounou, nog voordat de leverancier in deze op de hoogte is gebracht wordt al van het ergste uit gegaan....
                            eh, //........

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Originally posted by MacGyverSounds
                              eh, //........
                              Mac,

Stop nou eens met dat geklier man. Ga iets zinvols doen met je leven,
                              voeg of iets zinvols toe of ga naar Sander, sla hem op z'n gezicht en
                              drink samen een biertje en praat het uit.

Dit zinloze gepost doet
                              a) afbreuk aan het forum
                              b) zegt erg veel over jou

'Als je niets zinnigs te doen hebt, doe het dan niet hier'!

grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...