De Yamaha ls9 Vs digico sd9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

De Yamaha ls9 Vs digico sd9

Hallo collega,s
    Effe een vraag,
    Heb tot nu toe altijd op een ls9 gedraait met een benchmark erachter.
    Afgelopen weekend een digico sd9 ervoor, eens kijken of dat beter wilde.
    Het uitrollen van de multi was een lust natuurlijk.
    Het geluid van de instrumenten was veel meer gedefinieerd, maar niet zo vol als ik gewend was.
    De vocalen waren vele malen minder als op de ls9.
    Klonk ver weg en leek wel of t digitaal vervormde als ik er wat gas op zette.
    Toch input trim 0db klein compressortje erop om wat af te vlakken. via een vca naar de master weggezet.
    Op de ls9 kon ik dan goed doordrukken met de vocaal wat een dik vol stemgeluid opleverde.Wat zou er mis kunnen zijn gegaan of heb ik over t hoofd gezien?
    Kan me niet voorstellen dat een sd9 onder zou doen voor de ls9.
    Bvd Theo
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Geen idee wat er mis is gegaan.

LS9 met Benchmark klinkt al stukken beter dan zonder de Benchmark. Mijn ervaring is echter dat je op een SD9 toch zeker makkelijk een nog net wat betere klank moet kunnen halen. Enige verschil wat ik zou kunnen bedenken is dat de LS9 misschien wat meer uitstuurt naar je PA, waardoor je de SD9 nu in het rood heb gedraaid ... ?

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Staat je SD9 daarom ook te koop en heb je daarom een SD8 gekocht? Of is dat toeval? Die theo ben jij toch ook?

Anyhow; deze kritiek op de preamps van de SD9 herken ik niet. Je bent eerder iets gewend geraakt en hebt daar de klank van je PA op afgestemd/ in je hoofd geprent.

De LS9 heeft nogal aanwezig hoog en wollig laag terwijl de SD9 (D-Rack) meer aanweziger mid heeft, wat minder aanwezig hoog (t.o.v. LS9) en veel gedefinieerder laag.

Tussen je oren ben je dan in je geluid op zoek naar ballen (wolligheid) in je stemmen of instrumenten terwijl er nu meer neer komt op goede microfoons en plaatsing, EQ'ing op plekken waar je het eerder niet hebt gezocht of een andere systeem afregeling.
      d&b Audiotechnik

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

Nee daarom staat de sd9 niet te koop.
        Ik had een gevraagd om een digico te kopen nadat ik deze had overgenomen, kreeg ik nog een aanbieding van een sd8.
        Dat is de reden waarom de sd9 eventueel weer weg mag.
        T laag en de definitie was inderdaad veel beter, headroom had ik ook meer als genoeg.
        Had echt t idee dat t ergens digitaal vast liep.
        Zal er nog eens mee stoeien.
        Was Ook alleen de vocals waar ik t niet lekker kreeg.
        Sm58 en ur2 sm58 . mics
        Zekers presteerde de digico erg goed vooral te merken in de blaassectie, die was goed per blazer te horen nu.
        Terwijl met de ls9 dit nog wel eens 1 bonk geluid was.

Comment

Working...