digitale tafel voor jeugdcentrum: X32 of si expression?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #61
    Originally posted by MusicSupport
    Leuk die scribble strips maar wat een heksenwerk om dat makkelijk in te stellen.
    Zitten een heleboel presets in, plaatje kiezen, preset staat er meteen in, klaar. Meestal voldoende...

    De bedieningselementen/knoppen om secties in beeld te krijgen van wat je uitvoert (eq, compressie, sends, etc) zitten veel te versrpeid over de tafel. Ik heb te vaak twee handen nodig om dingen te wijzigen terwijl ik juist altijd een hand nodig heb om te mixen. Maar het grootste drama/downsight is wel de hele menu structuur en de manier waarop je dat moet bedienen. Vreselijk onoverzichtelijk met veel te veel mis informatie waar je niks mee kan.
    Dit snap ik niet helemaal...
    Elke sectie heeft een 'view' knop die je meteen de informatie van/over die sectie geeft. Je zit met je hand bij de EQ en dus tegelijk bij de betreffende viewknop, net als bij gates, comps, enz.
    Ook je probleem met de menustructuur snap ik niet helemaal, het zijn tabjes waar je doorheen kan bladeren, dan is een Digico (hoofdscherm -> menu -> submenu -> opties -> soms weer subopties) een langere weg...
    In het begin is elke mixer even uitzoeken, logisch, had ik ook met de X32. Met een M480 of Digico heb je in het begin ongetwijfeld ook even tijd nodig gehad.
    De enige waar dat voor mij nogal meeviel was de GLD tot nu toe, de iLive daar in tegen... pffff
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • SH1000
      • Dec 2009
      • 220

      #62
      Originally posted by Big Bang
      Niet waar. Lees hier voor meer informatie: http://www.soundcraft.com/products/k...e.aspx?pid=191
      Mixbussen --> L/R gebruik ik inderdaad vrijwel altijd. Het biedt veel aardige extra mogelijkheden biedt en het blijft overzichtelijk, zeker omdat je met de flexibele layer-indeling de betreffende mixbussen naast de gewone input kanalen kan zetten. Het aantal is overigens niet beperkt tot 1. Je kunt dus bijvoorbeeld ook heel eenvoudig 5 of 6 subgroepen maken. Geldt voor alle Si's.

      Als je verder een 2HE blindplaatje "onder" je mixer monteert kan je precies tape plakken of magneetstrips. Vind ik achteraf gezien toch handiger en sneller dan scribble strips
      Last edited by SH1000; 19-11-13, 19:06.
      Good is the enemy of Great
      [Jim Collins]

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #63
        Originally posted by Big Bang
        Niet waar. Lees hier voor meer informatie: http://www.soundcraft.com/products/k...e.aspx?pid=191
        Miljarde, ik heb die knop over het hoofd gezien.
        Nu nog uitvlooien of een subgroep een stereo groep is.

        Comment

        • Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

          #64
          In ieder geval de laatste 4 (onlangs gebruikt als stereo), andere weet ik niet uit mn hoofd.
          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #65
            Hier een vergelijkende test tussen X32, Expression, Presonus en Roland 200i

            Comment

            • SH1000
              • Dec 2009
              • 220

              #66
              Originally posted by Big Bang
              In ieder geval de laatste 4 (onlangs gebruikt als stereo), andere weet ik niet uit mn hoofd.
              Bij de Si Compact kunnen de laatste 6 bussen als stereo gebruikt worden (zonder dat dit ten koste gaan van de overige), de 4 matrix bussen zijn ook stereo. De Expression is iets uitgebreider, ik weet niet precies hoe en wat . Volgens mij iig 8 stereo matrix bussen. Die stereo mix bussen van V3.0 werkt bijzonder handig en is ook een flinke verbetering t.o.v. V2.3 waarbij een paartje gekoppeld kon worden.
              Good is the enemy of Great
              [Jim Collins]

              Comment

              • timmetje
                • Dec 2012
                • 424

                #67
                Originally posted by frederic
                Hier een vergelijkende test tussen X32, Expression, Presonus en Roland 200i

                http://www.youtube.com/watch?v=zaK-yaGB0BA
                Een vergelijk is het, maar een test wil ik het zeker niet noemen.

                Er zit al zoveel verschil tussen de vier mixen die hij maakt dat het onmogelijk te bepalen is hoe een tafel klinkt. Daarnaast is workflow een persoonlijk iets...
                Tim

                Comment

                • SH1000
                  • Dec 2009
                  • 220

                  #68
                  Originally posted by timmetje
                  Een vergelijk is het, maar een test wil ik het zeker niet noemen.

                  Er zit al zoveel verschil tussen de vier mixen die hij maakt dat het onmogelijk te bepalen is hoe een tafel klinkt. Daarnaast is workflow een persoonlijk iets...
                  Ik ben inderdaad ook niet onder de indruk van deze test en hecht veel meer waarde aan onze mengtafeldag
                  Good is the enemy of Great
                  [Jim Collins]

                  Comment

                  • animaldrums
                    • Nov 2008
                    • 88

                    #69
                    Originally posted by SH1000
                    Ik ben inderdaad ook niet onder de indruk van deze test en hecht veel meer waarde aan onze mengtafeldag
                    Ik vrees dat tegen die tijd genoemde mengtafels niet meer verkrijgbaar zijn.

                    Comment

                    Working...