Het reizen is niet meer leuk.......

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Eten is heel vaak een probleem, komt altijd net op een moment dat je echt ff geen pauze kunt nemen en is vaak een vette hap.
    Daarbij is eten rond 18.00 prima maar als ik tot 06.00 de volgende morgen door moet ga ik het daar echt niet mee redden.
    Om die reden heb ik dan ook bijna altijd een paar krentenbollen, bananen en Evergreens bij me.
    Daarnaast meestal ook nog wel ff een Mars of Snicker voor de nodige suikers.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by Hans van Demen
      Kan me wel de Dynacord echocord super 76 duidelijk voor de geest halen ! Wereld machine met maar liefst 5 x Din aansluiting op front.......
      Ik ben begonnen met de echocord super 62. Ik weet niet of de 76 veel beter was, maar de 62 zag er wel veel beter uit. Waar blijft de tijd.

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by Olaf Duffhuës
        Sorry..mijn vintage spul begint bij de PCM60..;-)
        Blijft een hele mooie galm, weinig knoppen maar wel het goede effect. Ook nog een hele tijd mee mogen werken.

Comment

• Carl
          • Nov 2000
          • 907

Ik met een Roland RE201 en een Kustom tafel met 12 kanalen. Wél 1,25m. breed.....
          De Revox staat hier nog, hij doet het nog steeds. Mijn eerste eigen mengtafeltje was een Starsound, met een Alesis Midiverb, beide nog in mijn bezit.

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Originally posted by MusicXtra
            Eten is heel vaak een probleem, komt altijd net op een moment dat je echt ff geen pauze kunt nemen en is vaak een vette hap.
            Daarbij is eten rond 18.00 prima maar als ik tot 06.00 de volgende morgen door moet ga ik het daar echt niet mee redden.
            Om die reden heb ik dan ook bijna altijd een paar krentenbollen, bananen en Evergreens bij me.
            Daarnaast meestal ook nog wel ff een Mars of Snicker voor de nodige suikers.
            Sinds een maand of anderhalf behoor ik tot de club van diabetici. Niet zo heel erg, je kan er oud mee worden mits je regelmaat in je leven en voeding hebt. Iets wat je met dit werk dus wel op je buik kan schuiven!

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk nog nooit een baan heb gehad waarbij ik op gezette tijden aan het ontbijt/lunch/avondeten kon. Iets wat zich bij mij uitte in gewichtstoename. Niet gezond en dus zeer belangrijk om die regelmaat belangrijk om in de gaten te houden!

Ondertussen door de diabetes (in onbehandelde en behandelde vorm) al een kilo of 15 kwijt. Hopelijk zet zich dat nog even voort...

Dat ik diabetes gekregen heb ligt in een combinatie van aanleg, ondanks oa gezond eten toch een ongezonde levensstijl en (wat bij mij de trigger was) stress.

Nog een belangrijk puntje voor iedereen: Eet gezond en let voor de grap eens op hoeveel (toegevoegde) suiker overal in zit! Een gemiddelde suikerklontje weegt 5 gram. In een normaal glas Fanta bv. zit al 30 gram suiker....

Comment

• VrijeVogel
              • Nov 2013
              • 107

Als redelijk newbie zou ik juist wel meer willen reizen
              Maar ja ik kom net om de hoekje kijken in het belichten......

Eigenlijk meer een functie in vorm van roady / chauffeur etc toeren met een kleine band

Comment

• Hans van Demen
                • Oct 2011
                • 113

Originally posted by VrijeVogel
                Als redelijk newbie zou ik juist wel meer willen reizen
                Maar ja ik kom net om de hoekje kijken in het belichten......

Eigenlijk meer een functie in vorm van roady / chauffeur etc toeren met een kleine band
                Als je veel wilt reizen in vorm van roady probeer dan een job te krijgen bij Pieter Smit.

Comment

• jadjong
                  • Oct 2003
                  • 654

Ik merk bij mezelf dat het enige leuke aan een tape-act het rijden wordt. Zeker na een weekend van waarschijnlijk slecht neergezette PA's vraag ik me wel eens af of ik nog kan mixen. Na drie vreselijk schelle, onverstaanbare shows met wazige rondzingers (zanger op in-ears en voldoende input) is voor mij de lol er af. Compressors op je lijnen, uitsturen op -40dB omdat iemand z'n pad/line knop niet in wil drukken... Om het maar niet te hebben over artiesten die 's ochtends op de radio een 'akoustisch' liedje hebben gedaan en dat nu ook willen doen. Daar sta je dan met je gitaartje voor 5000 dronken idioten die eerst opgewarmd zijn door Mental Theo en straks lekker doorgaan met DJ Jean. Natuurlijk keert het tij als je inprikt bij collega's die het wel voor elkaar hebben, alleen kom je die door financiele bezuinigingen steeds minder vaak tegen.
                  Het idee dat elke show een dikke 10 is moet je niet hebben, maar consistent een 7/8 neerzetten vind ik een mooi doel. Jammer dat zoiets soms onmogelijk wordt gemaakt door dingen waar je zelf geen invloed op hebt.
                  Dan is rijden best rustgevend; je gaat van A naar B en als je onderweg iets tegenkomt kies je een andere route, maar je komt uiteindelijk wel bij B.

Comment

• RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

Ik vraag me wel eens af waar jullie allemaal terechtkomen met die tape acts.....
                    Heerlijk die stilte

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Dat wil je soms niet weten! Ik heb in de loop der jaren van alles meegemaakt, van een Behringer setje op een redelijk chique en duur feestje (als Maison van de Boer er staat...) tot de mannen van Ampco op de Nacht van Oranje (die niet aan zenderbeheer deden, wat erg handig is met alleen maar inprikkers...).

Kom je trouwens gelijk weer op de discussie waarom een hoop tapeacts hun eigen set naast de al aanwezige set zetten....

Comment

• jadjong
                        • Oct 2003
                        • 654

Eerst even bellen of inprikken mogelijk is. Organisatie verteld dat dit mogelijk is en vermeld bedrijf A en technicus A. Door eerdere ervaringen met dit bedrijf weet je dat het goed komt. Vervolgens kom je twee weken later op lokatie aan en zie je onderstaande stapel hout.....
                        Geplaatst door bedrijf B want die was goedkoper. Joh.

Met 2500 man aan de andere kant van de barriers heeft het neerzetten van je eigen hout ook geen toegevoegde waarde.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Typisch geval van vroeg thuis dus ...

Comment

• dexter
                            • Jul 2005
                            • 433

En kon je met zo'n stapel berries nog iets fatsoenlijks neerzetten?

Comment

• drbeat
                              • Jun 2012
                              • 671

Dat zijn gewoon Bheringer kastjes, en gezien de stapeling ook nog eens met vele fouten van dien....
                              Tja dat is altijd wel een verrassing waar je met die tapeactjes komt en op moet inprikken..... Dat die zangers dan nog gaan zingen... tja denk ik ook weinig keus want anders zijn de fans boos of de organisator..

Ik kan me nog herrinneren dat ik wel eens een band heb gehad die eerst keken wat ik bij had, of dit voldoende was en anders gewoon weer naar huis gingen. Ze waren erg blij met wat ze zagen en achteraf een groot compliment dat ze heerlijk muziek hadden gemaakt en dat de monitoren en de drumfil zo fijn waren.
                              Maar ze hadden de dag ervoor bij een ander optreden bedankt voor hun boeking en zijn naar huis gegaan. Stond duidelijk in de afspraken met het boekingsburo en de band dat zij niet over Behringersetjes en over behringermonitoren wensten te worden uitversterkt en gemonitort... Maar dat waren nog de gouden tijden...

Denk dat je dit verhaal steeds meer gaat zien....Helaas voor iedereen die een slechte naam krijgt omdat het geluid zo slecht is...Goed voor die bedrijfjes die deze spullen verhuren...

Niets tegen Beringer, maar dit is voor een buitenevenement ed gewoon niet toerijkend en moet je wel van hele goede huizen komen wil je dit na een 10 meter nog laten dragen..laatstaan dat het om aan te horen is.... Het is voor een DJ wel aardig, maar voor dit soort werk?? daar heb ik sterk mijn vraagtekentjes bij...
                              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• speakertech
                                • Jan 2008
                                • 1697

Het valt mij op dat de logo's van Behringer, Dap en dergelijke veel vaker "loslaten", dan die van de gerenommeerde merken. Zou die Chinese lijm net zo bar zijn als de rest?

Speakertech
                                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...