Het reizen is niet meer leuk.......

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #61
    Voor het geval het nog niet iedereen opgevallen is : sinds het begin van deze eeuw is de cashflow in heel Europa achteruit gegaan.

    De snel-geld-boys zijn uitgepoept, de vakman blijft werk houden.

    Het vette beleg op de boterham is er wel af, door de concurrentie, of door de overheid opgevreten door de idiote belastingdruk.

    Verder is het gewoon ruk als je in Nederland nog een kilometer of wat moet tuffen, zelfs TomTom houdt de max.snelheidswisselingen niet meer bij. Kortom : die 19ct per kilometer uit de vorige eeuw is al lang niet leuk meer, tenzij je LPG rijdt in een 15 jaar oud barrel dat niet meer afschrijft. Verder is het natuurlijk aan de jongere generatie die nog een jaar of wat meemoet om hier wat aan te doen.

    Comment

    • VrijeVogel
      • Nov 2013
      • 107

      #62
      Het is idd een schamelwagen.
      Waarom geen bakwagen?

      Vrachtwagen vol laten staan, geen ander werk mogelijk
      4x4 aanhangwagen afkoppelen, andere aankoppelen.
      Vrachtwagen kost naast MRB ook nog eurovignet
      4x4 alleen MRB, aanhangers zijn gratis
      Vrachtwagen stuk, probleem.
      4x4 stuk, andere 4x4 ervoor.
      Vrachtwagen, tachograaf.
      4x4 geen tachograaf
      Vrachtwagen zondag rijverbod
      4x4 geen zondag rijverbod

      Comment

      • Kasper
        • Jul 2004
        • 171

        #63
        4x4 boven 3500kg is in Duitsland ook tacho. In Nederland is een vrijstelling voor tachograaf (tot 7500kg) onder voorwaarden mogelijk, maar daar ga jij in jou opzet niet aan voldoen.

        Dit is een vrij listig gebied. ik adviseer je daar goed in te verdiepen. bv via de EVO.

        groet, Kasper

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #64
          Dacht juist dat de 3500 grens in Duitsland niet bestond, daar gaat B door tot 7500, meteen ook de reden dat er hier een c1 en c2 rijbewijs is, en alle overige regels pas bij 7500 ingaan.

          Maar ik kan me vergissen.

          Aanhanger is inderdaad goedkoper, maar wel graag een dikke bak ervoor, zeg Tundra of RAM of Silverado.
          Het rijverbod op zondag is overigens alleen in Duitsland een probleem, de rest van Europa heeft op zondag geen politie vrij om te handhaven.

          Comment

          • VrijeVogel
            • Nov 2013
            • 107

            #65
            4x4 is gelijk aan personenauto in duitsland....
            Nooit geen punt geweest

            Comment

            • badboyscrew
              • Aug 2000
              • 304

              #66
              boven de 2700 kilo moet je in duitsland of een tachograaf hebben of je rijtijden bijhouden geld officieel niet voor nederlanders maar om gedoe te vermijden adviseerde de evo ons om de tijden gewoon bij te houden
              groeten alex

              Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #67
                Originally posted by MusicXtra
                Met dit karretje achter mijn bus loopt die 1 op 4.
                Hele combinatie weegt dan wel 7 ton.
                Dan ben je toch aardig illegaal bezig! Je LT mag maar 2800kg trekken. Tel daarbij het max gewicht van je bus zelf op (3500kg) en je zit aan 6300kg/6,3 ton...

                Overigens hoop ik ten zeerste dat jij (en iedereen die met een geremde aanhanger werkt) de moeite neemt om deze zeker 1x per jaar bij de dealer te brengen voor een beurt waarbij ook de remmen gecontroleerd worden! Heb al genoeg ongelukken met aanhangers gezien waar de remmen niet van werkten zoals het hoort. En dan zal ik maar helemaal niet beginnen over verkeerd beladen aanhangers...

                Zit er ook een mistachterlicht op naast die mooie Hella led-units? Is wel verplicht....

                Originally posted by jadjong
                Voor 250.- ex btw all-in kan je geen tape-act doen. Je schiet er zo 50.- aan diesel doorheen. Die bus heeft een afschrijving, dat rek moet terugverdient worden en wat er overblijft is voor de tech. Met busje laden, ergens heen rijden, ff op play drukken en weer terugrijden zit je zo aan de 5/6 uur.
                En dan moet je een eigen setje neerzetten. Boxen kosten geld en dat extra mannetje om ze te stapelen wil ook eten kopen. Voor veel minder dan 400.- per show zou ik als verhuurder geen tape-act aanbieden.
                Als je de overhead-kosten uit wilt smeren over meerdere optredens ga je hard op je bek wanneer de populariteit van de artiest van 15x per week naar 2x per weekend gaat.
                Ik weet uit eerste hand dat er een hoop bedrijven zijn die voor €200 weg gaan. Maar die pakken er dan wel meerdere op een avond.

                Bij grote acts is het niet raar dat er een contract voor bv. 200 optredens per jaar wordt afgesloten. Ook dan zit je aan een prijs van rond de €250 per klus. Meer ga je alleen krijgen bij een grote naam waarbij geen contract is afgesloten. €350/400 is dan zeer zeker de max van wat je kan vragen en ook nog zou kunnen krijgen...

                En dan heb je ook nog een aantal Volendammers die een aandeel in een bepaald bedrijf hebben en het onderhands oplossen....

                Originally posted by Kasper
                4x4 boven 3500kg is in Duitsland ook tacho. In Nederland is een vrijstelling voor tachograaf (tot 7500kg) onder voorwaarden mogelijk, maar daar ga jij in jou opzet niet aan voldoen.

                Dit is een vrij listig gebied. ik adviseer je daar goed in te verdiepen. bv via de EVO.

                groet, Kasper
                Alle bedrijfsmatig gebruikte voertuigen onder de 3500kg met daarachter een aanhanger zijn schijfplichtig. Dit is in heel Europa zo (EU-regelgeving) maar in NL wordt hier niet op gehandhaafd.
                Last edited by Outline; 20-11-13, 17:51.

                Comment

                • soundsystem
                  • Aug 2011
                  • 73

                  #68
                  Originally posted by Outline
                  Ik weet uit eerste hand dat er een hoop bedrijven zijn die voor €200 weg gaan. Maar die pakken er dan wel meerdere op een avond.
                  Wat is in die 200€ inbegrepen? Incl taperack, draadloze mic, in ears, uren techniek, km-vergoeding, btw?

                  Comment

                  • sidefill
                    • Sep 2009
                    • 130

                    #69
                    @ musicxtra 3 assen is in het algemeen 3 ton (ton per as) of is de aanhanger in gewicht terug gekeurd ? (RDW)
                    Ik heb zelf een keer (met een verschil van 200 kg) 340 euro boete gekregen en een waarschuwing dat ik zo niet verzekerd was. Trouwens wel een gave aanhanger.

                    Vraagje offtopic : ik heb zelf een bus en een super strakke gesloten aanhanger.Hoe doen jullie dat bij kleinere gelegenheden zonder (eigen) grote parkeerplaats?
                    Parkeerplaatsen altijd een ramp. Met 9 mtr lengte mag en kan je haast nergens terecht.

                    Vb Caterplein in Apeldoorn moet je ergens buiten het centrum parkeren. Stikke donker onbewaakt wielklem disselslot en toch de kans dat je aanhanger gejat wordt.(Langleve de flex op accu) Dan is 28 cent/ km ook te weinig. Dan nog maar niet te spreken over Groningen binnenstad.

                    Comment

                    • Podium Verhuur
                      • Mar 2012
                      • 480

                      #70
                      Ja kan het toch verdelen over 2 plekken?

                      Comment

                      • Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

                        #71
                        Originally posted by soundsystem
                        Wat is in die 200€ inbegrepen? Incl taperack, draadloze mic, in ears, uren techniek, km-vergoeding, btw?
                        Alles behalve de BTW is inbegrepen. Behalve extra wachturen natuurlijk. Komt er op neer dat er voor de technicus zo'n €75 over blijft.

                        Originally posted by sidefill
                        @ musicxtra 3 assen is in het algemeen 3 ton (ton per as) of is de aanhanger in gewicht terug gekeurd ? (RDW)
                        Ik heb zelf een keer (met een verschil van 200 kg) 340 euro boete gekregen en een waarschuwing dat ik zo niet verzekerd was. Trouwens wel een gave aanhanger.
                        Aanhanger is gewoon voor 3,5 ton goedgekeurd, wat neerkomt op 1167kg per as. Verwacht zelf dat er 3 1,5 tons assen onder zitten. Lang leve RDW, als je weet hoe je het op kan zoeken. Laatste registratie is trouwens 18-11 met als geschiedenis 3x zakelijk en 1 particulier als eigenaar.

                        Mijn ervaring is dat de gemiddelde agent absoluut en totaal niet weet waar hij het over heeft als het om aanhangers gaat. Die mannen van de KLPD die ook vrachtwagens controleren maak je echter helemaal niks wijs...

                        Comment

                        • dexter
                          • Jul 2005
                          • 433

                          #72
                          Is dat incl alles op basis van inprikken, of moet je dan ook een bas top setje oid neerzetten?

                          Comment

                          • Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

                            #73
                            Op basis van inprikken maar met set voor zekerheid/kwaliteit achter in de auto.

                            Voor de duidelijkheid: Ik werk niet voor dat geld en zal dat ook NOOIT doen maar ken meerdere bedrijven (voornamelijk Hollandstalige scene) die wel zo werken en daar dus ook voor weg gaan. Kleine kanttekening erbij is dat ze wel met goed materiaal werken maar dat dat ook al de nodige ervaring heeft. Denk bv. oudere SP4 set, K1's, oudere Shure's (UHF), Sprinter van een jaar of 10-12, enz. Wordt nu langzaam aan vervangen voor nieuwer, maar toch.

                            En zoals eerder gezegd: Die mannen pakken er toch zeker 2 en regelmatig 3 per avond. Met meerdere techs van 1 bedrijf op de weg doen ze het zelfs zo dat ze af en toe gewoon per regio werken. Dus tech A zit de hele avond in Zuid-Nederland en pakt er daar 3 en zijn collega zit in het Noorden en pakt er daar ook 2 waarbij hij later op de avond dezelfde doet die zijn collega als eerste had die avond. Dan wordt het al wel een stuk rendabeler...
                            Last edited by Outline; 20-11-13, 22:25.

                            Comment

                            • Hans van Demen
                              • Oct 2011
                              • 113

                              #74
                              We zijn behoorlijk off topic geraakt, maar er is wel een interesante discusie ontstaan.

                              Door verschillende forum leden zijn vragen gesteld of opmerkingen gemaakt waar ik toch even op wil reageren, op de eerste plaats vindt ik het niet sjiek om op een openbaar forum met prijzen ed te gooien, maar toch...

                              Zal een kleine tip van de sluier oplichten,

                              @ Wssoundexpresse, Ik zelf doe 4 acts in het A segment, artiesten bekend van R & tv, dit doe ik met een taperack wat eigendom is van een geluidsbedrijf, maar wat ik wel al jarenlang gewoon bij mij thuis heb staan. Kom alleen enkelen keren per jaar bij dit bedrijf voor onderhoud. In dit taperack zit een analoge Crest tafel, diverse effecten ( Galm en Delay) 3 x EQ, 3 x In Ear , 3 x handheld een D&B Amp en 3 x 15 inch max en 1 x 12 inch max voor bij mijzelf.Heb nooit een PA bij, meeste optreden met deze acts zijn op festvals en evenementen met meer dan 6000 pax, natuurlijk komen we ook op kleine dingetjes maar het is altijd voor elkaar met de PA, en anders wordt er separaat door ons geluidsbedrijf een PA geplaatst door extra roady's.
                              Ik werk voor een vast bedrag per show, (max 5 uur 1 show uit en thuis, 8 uur voor 2 shows, 12 uur voor 3 shows) excl E 0,25 ct per gereden km. Indien de uren meer zijn ivm wachttijd etc komt daar extra uur vergoeding bij.

                              In de meeste gevallen factureer ik rechtstreeks aan geluidsbedrijf, bij 1 act factureer ik rechtstreeks aan management van act, en het geluidsbedrijf hun deel aan het management.Dit heeft met de lange historie van de act te maken, ze wisselen wel van geluidsbedrijf, maar ik wissel dan gewoon mee.

                              @ ********show,

                              Je hebt het over Cashflow, ik wil je graag 1 voorbeeld geven uit mijn eigen ervaring;

                              Eind 2012 heb ik mijn tarief verhoogd met E 15 -,- per show ex btw, de verhoging werdt door de meeste geaccepteert, echter 1 act/buro gaf aan hier niet in mee te gaan, ze gaven de volgende reden; In deze tijd verhoog je je prijzen niet , er zijn er genoeg die het nu al voor minder willen doen !

                              Je begrijpt dat ik vanaf begin dit jaar tot op heden deze act niet meer heb gedaan. Tot enkelen weken geleden ik werdt benaderd om deze act 2 x te schuiven op tweede kerstdag. De reden was dat het huidige geluidsbedrijf geen personeel en technisch de spullen beschikbaar had op deze dag om de act te doen ( ?)

                              Natuurlijk kan ik dat doen, tegen het nieuwe tarief en 100 % feestdagtoeslag !
                              Je ziet , het filtert vanzelf uit.

                              @ OUTLINE ,

                              E 200,- voor een tapeshow komt niet uit, ik wil je wel vertellen dat alleen mijn gage al hoger ligt, ex km vergoeding.

                              Daarbij reis ik met 1 act regelmatig mee naar het buitenland, dit jaar zijn we bv veel in Polen-Bulgarije- Denemarken en Duitsland geweest. Dan ga ik samen met een CD-MD en een Flashkaartje met de artiesten samen mee het vliegtuig in, en draaien we de shows met de spullen die daar voorhanden zijn.

                              Hiermee wil ik ook meteen 1 opmerking van een forumlid zwaar onderuit halen, Er naar toe rijden, even op play drukken, en weer terug rijden !

                              Nou als je met dit soort acts zo'n instelling hebt kom je niet ver, als je mee reist naar bv het buitenland dien je wel degelijk ervaring mee te nemen, je komt op de meest vreemde tafels, PA systemen terecht, maar wat het allerbelangrijkste is : Je sociale vaardigheden !
                              Last edited by Hans van Demen; 21-11-13, 09:45.

                              Comment

                              • Kasper
                                • Jul 2004
                                • 171

                                #75
                                [QUOTE=**************;602869]Dacht juist dat de 3500 grens in Duitsland niet bestond, daar gaat B door tot 7500, meteen ook de reden dat er hier een c1 en c2 rijbewijs is, en alle overige regels pas bij 7500 ingaan.


                                Zou ook zo maar kunnen maar ik dacht zelfs 2.7 of 2.8 ton of zo iets. Ik heb het over tachograaf en jij over rijbewijs. Maakt niet uit. Wil alleen maar aangeven dat om dat aanhangwagengedoe
                                behoorlijk wat wet- en regelgeving bestaat. Het is lastige materie.

                                Ik las in een vorige post iets over een mistachterlicht. Bij een ahw van voor een bepaald bouwjaar is dat bv weer niet verplicht.
                                Wij werken in een ander bedrijf van ons met een luchtgeremde schamelaanhangwagen achter een luchtgeremde Toyota Landcruiser. Man man, wat een gedoe is dat altijd.

                                Verlichtingseisen, rijbewijs B, BE, C enz. APK keuren (boven 3.5ton) rittenadministratie, tachograaf al dan niet digitaal, maximaal 12 uur per week, vervoer voor derden of eigen vervoer, opbouw van luchtreminstallatie en goedkeuring RDW en importeur, ABS geremde assen en dus een aansluiting op het ABS systeem van het trekkende voertuig, handhavers die het ook allemaal niet weten. En wat ik zo snel allemaal vergeet: gedoe, gedoe, gedoe.

                                Advies: weet waar je aan begint met aanhangwagengekloot.

                                groet,
                                Kasper
                                Last edited by Kasper; 21-11-13, 10:18.

                                Comment

                                Working...