Het reizen is niet meer leuk.......

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

Off topic: Hoe zou het kunnen dat een behringer oid niet zover draagt dan een vergelijkbaar kastje van een gerenommeerd merk?

Comment

• qvt
      • Oct 2009
      • 721

Originally posted by dexter
      Off topic: Hoe zou het kunnen dat een behringer oid niet zover draagt dan een vergelijkbaar kastje van een gerenommeerd merk?
      Goedkope componenten in combinatie met een slecht ontwerp/kast, veelal afgekeken van anderen maar dan niet zo goed nadenken over de gebruikte onderdelen.

Daarnaast doet behringer niet aan processor instellingen, gezien de gemiddelde afnemer geen benul heeft (en er vaak ook niet zo mee zit) van hoe het werkt als je meerdere componenten samen wilt laten werken is het resultaat vaak ruk.

Nu ben ik van mening dat een sub-top setje van behringer met een processor best werkbaar gemaakt kan worden, maar verwacht er nooit wonderen van.
      There is no substitute for imagination

Comment

• VrijeVogel
        • Nov 2013
        • 107

Originally posted by Hans van Demen
        Als je veel wilt reizen in vorm van roady probeer dan een job te krijgen bij Pieter Smit.
        Zou eigenlijk zelf willen rijden met een kleine band. Europa tour zeg maar. Heb de beschikking over een 20m3 aanhangwagen met een 4x4 ervoor....

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by VrijeVogel
          Zou eigenlijk zelf willen rijden met een kleine band. Europa tour zeg maar. Heb de beschikking over een 20m3 aanhangwagen met een 4x4 ervoor....
          Ik rij zelf met een aanhangwagen omdat me dit het beste past. Maar als ik europese ambities had, kwam er toch snel een bakwagen. Moet er niet aan denken om hele verre ritten te doen. 20M3, dat is met een molen eronder?

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

ik kan in ieder geval de insteek van de band als volgt samenvatten:

het is crisis.
            wij vermelden de organisaties wat nodig is.
            Nemen mee als uit de voorgesprekken problemen blijken.
            Als we als inprik gehuurd worden? En er staat een boutset? Of de huisinstallatie is bout?

Dan bespreken ik formeel wat er mis is en de gevolgen gaan zijn. (vervormen, verstaanbaarheid, geluidskwaliteit enz)

Maar dan zetten we gewoon ons spul neer en gaan spelen.
            "no show" gaat nu echt niet meer.
            De verantwoording voor een huisinstallatie is voor het huis. De verantwoordelijkheid voor "no show" is voor de band. Ik ben niet bang voor discussies. En heb mijn share van onredelijke kontverhalen wel gehad. Maar als B-act moet je wel wakker blijven. "smell the coffee".
            lekker belangrijk!

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

En eigenlijk zouden bands en artiesten toch vaker 'no show' moeten geven...Er zijn namelijk organisaties die weten hoe de vork in de steel zit en er gewoon misbruik van maken...En die rekenen naar hun klant wel gewoon de hoofdprijs...
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Wat loopt ie met die aanhanger erachter? 1 op ?
                Olaf Duffhuës

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Met dit karretje achter mijn bus loopt die 1 op 4.
                  Hele combinatie weegt dan wel 7 ton.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

Originally posted by Olaf Duffhuës
                    En eigenlijk zouden bands en artiesten toch vaker 'no show' moeten geven...Er zijn namelijk organisaties die weten hoe de vork in de steel zit en er gewoon misbruik van maken...En die rekenen naar hun klant wel gewoon de hoofdprijs...
                    Bij boekingskantoren praat je over een ander verhaal dan bij een sportclub, bruiloft of een cafe.

Een bruidspaar WIL en moet je helpen. Dat lukt ook altijd. Ook omdat het meestal over een groep mensen gaat waar je vrijwel altijd met je eigen geluidssetje uit de voeten kan.

Een boekingskantoor boekt tegenwoordig veel liever via de IPV van de band. Dus de klant WEET wat je kost.
                    En dat check je altijd. Zelfs in 1988 moest je dat al doen.

De sportclub van nu gaat voor een stuiver. En krijgt voor een stuiver.

De horecabaas blijft uitkijken. Maar die proberen je al sinds de batavieren te naaien... heel ander verhaal.

Problemen veranderen. Maar dat is het leven toch?
                    lekker belangrijk!

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

@Sander : kun je net zo goed een vrachtwagen kopen..

@Showband : ik snap je insteek wel, maar met een beetje serieus bandje krijg je een contract/rider...Als je als organisator twijfelt, dan neem je even contact op met de persoon die op die papieren staat...En gaat er niet gewoon vanuit dat het wel 'goed komt' Ik weet ook wel dat het in de praktijk vaak zo niet gaat, maar als je dan een zogenaamde 'serieuze' klant hebt, kun je toch even met je vingers wijzen naar het contract dat ie getekend heeft..
                      Olaf Duffhuës

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Is deels waar…. Als ik een vrachtwagen koop moet ik nog steeds een bus erbij houden omdat je lang niet op iedere locatie met een vrachtwagen terecht kunt. En, moet ik ook mijn vrachtwagenrijbewijs eerst halen.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jadjong
                          • Oct 2003
                          • 654

@Showband : ik snap je insteek wel, maar met een beetje serieus bandje krijg je een contract/rider...Als je als organisator twijfelt, dan neem je even contact op met de persoon die op die papieren staat...En gaat er niet gewoon vanuit dat het wel 'goed komt' Ik weet ook wel dat het in de praktijk vaak zo niet gaat, maar als je dan een zogenaamde 'serieuze' klant hebt, kun je toch even met je vingers wijzen naar het contract dat ie getekend heeft..
                          Contactpersonen op papier worden 1) niet gebeld. 2) wel gebeld maar neemt niet op 3) wel gebeld en neemt ook op.
                          Nummer drie kom je niet zo vaak tegen. Zowel in de categorie Zanger Koos Kansloos als wereldeberoemde hoofdact.

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Originally posted by jadjong
                            Contactpersonen op papier worden 1) niet gebeld. 2) wel gebeld maar neemt niet op 3) wel gebeld en neemt ook op.
                            Nummer drie kom je niet zo vaak tegen. Zowel in de categorie Zanger Koos Kansloos als wereldeberoemde hoofdact.
                            Stuur dan een mailtje. Niet 2 uur van te voren maar 2 weken van te voren. Dat stukje voorbereiding hoort er als organisatie gewoon bij!
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

Kan me wel vinden in het bovenstaande...
                              ik vraag me echter ook af in welk marksegment jullie oa. met de tapeacts zitten/zaten en welke budgetten? (+/-natuurlijk)
                              heb toen ik net voor mezelf begon ook redelijk wat tape dingetjes gedaan, en kon toen nog best leuke factuurtjes sturen van 300+, en er meerdere op een avond pakken. Wat ik nu merk is dat die markt helemaal nix meer is, of dat je echt met geluk voor 200 a 250 kan gaan rijden, opzich geen probleem als je er minimaal 2 op n avond kan pakken, en dat op vrijdag en zaterdag, echter zat dat er niet meer in, en ligt onze handel nu gelukkig niet meer bij de tape-acts, hoewel ik toen (denk nu n jaar of 6 geleden) best n leuke tijd heb gehad, met discotheek in en out met verschillende, voor namelijk aprés-ski, acts.
                              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• jadjong
                                • Oct 2003
                                • 654

Voor 250.- ex btw all-in kan je geen tape-act doen. Je schiet er zo 50.- aan diesel doorheen. Die bus heeft een afschrijving, dat rek moet terugverdient worden en wat er overblijft is voor de tech. Met busje laden, ergens heen rijden, ff op play drukken en weer terugrijden zit je zo aan de 5/6 uur.
                                En dan moet je een eigen setje neerzetten. Boxen kosten geld en dat extra mannetje om ze te stapelen wil ook eten kopen. Voor veel minder dan 400.- per show zou ik als verhuurder geen tape-act aanbieden.
                                Als je de overhead-kosten uit wilt smeren over meerdere optredens ga je hard op je bek wanneer de populariteit van de artiest van 15x per week naar 2x per weekend gaat.

Comment

Working...