Eind 2012 heb ik mijn tarief verhoogd met E 15 -,- per show ex btw, de verhoging werdt door de meeste geaccepteert, echter 1 act/buro gaf aan hier niet in mee te gaan, ze gaven de volgende reden; In deze tijd verhoog je je prijzen niet , er zijn er genoeg die het nu al voor minder willen doen !
Het reizen is niet meer leuk.......
Collapse
X
-
Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW** -
Comment
-
Je begrijpt dat ik vanaf begin dit jaar tot op heden deze act niet meer heb gedaan. Tot enkelen weken geleden ik werdt benaderd om deze act 2 x te schuiven op tweede kerstdag. De reden was dat het huidige geluidsbedrijf geen personeel en technisch de spullen beschikbaar had op deze dag om de act te doen ( ?)
Hiermee wil ik ook meteen 1 opmerking van een forumlid zwaar onderuit halen, Er naar toe rijden, even op play drukken, en weer terug rijden !
Nou als je met dit soort acts zo'n instelling hebt kom je niet ver, als je mee reist naar bv het buitenland dien je wel degelijk ervaring mee te nemen, je komt op de meest vreemde tafels, PA systemen terecht, maar wat het allerbelangrijkste is : Je sociale vaardigheden !Comment
-
Zolang je een e rijbewijs hebt, mag je een aanhanger trekken die meer last kan verplaatsen dan je trekhaak op papier mag verplaatsen. Het gaat wat er om werkelijk achter hangt. Kromme is dat als je geen e hebt, zou dit niet mogen, omdat je meer kan laden dan je met B zou mogen verplaatsen...
Net zo krom als ik al aangaf: 4x4 is een personenwagen in de ogen van dienders: je kan immers amper vracht mee verplaatsen.
Een bus is een bedrijfswagen: je kan er vracht mee verplaatsen. Sterker nog, wie met zijn bestelbus met caravan op vakantie gaat, wordt op zondag van de weg gevist door Herr Polizei.
Maar zo zijn er wel meer discussie mogelijkheden. Borden met een vrachtwagensymbool met een onderbord + 7,5t. Dit zie je vooral in het buitenland bij bergaf waar een bord van 70 boven staat.
Een BE combinatie is geen vrachtwagen, maar wel + 7,5t....Comment
-
@Hans:
Ik weet ook wel dat dat niet uit kan (zat qua verdiensten in ongeveer dezelfde hoek als jij schat ik zo) maar er zijn er genoeg (oa 2 in Tilburg) die het voor dat bedrag (of ondertussen wat meer) wel doen. Sterker nog: Er zijn er die het zelfs nog voor minder doen! Dat zijn degene die het meer als hobby doen en al jaren dezelfde artiest doen. Die werken voor een bedrag dat de benzine en afschrijving dekt en de rest is voor de lol.
Probleem is (en dat gaf je zelf ook al aan) dat er genoeg boekingskantoren (oa Vis, Berk/BME, Nightingale) zijn die alleen maar aan de eigen portemonnee denken en overal op willen verdienen. Ik kan je zeggen dat ik het meegemaakt heb dat we voor 10 ouderwetse Hollandse Florijnen (Guldens voor de kiddie's) per klus meer aan de kant gezet werden. En waar wij destijds met een nette maar dikke EV-set en bij de klus gepaste kleding aan kwamen, kwam de opvolger in spijkerbroek met t-shirt met een echte oud hout-set die net voldeed als A-set aanzetten. Moet je even in je achterhoofd houden dat die act alleen maar de nettere klusjes doet...
Laten we het maar niet over de markt in België hebben want dat is helemaal om te janken...
Wat dat betreft ben ik blij dat ik tegenwoordig op vrijdag- en zaterdagavond lekker op de bank kan hangen....Last edited by Outline; 22-11-13, 04:42.Comment
-
Oh, ja, de boekingdbureaus...
Hier in Twente zijn de serieuzen omgevallen, heropgericht middels een Dubai connectie, of omgevallen en gefuseerd met Viking, dan wel stabiel omdat de dga op de markt staat met tasjes .
Verder heeft ieder geluidsverhuurbedrijf een afdeling verkoop , met minstens enkele importeurschappen voor de vaste lasten , en een paar stagiaires die het werk moeten doen.
Steeds meer zie ik dus oude gezichten met geluidsbedrijven uit verweghel of minderdokkum de shows doen, terwijl de lokale mannen hier dus uitgepoept zijn, en nu voor dat tientje minder de file induiken ...Comment
-
[QUOTE]Ja kan het toch verdelen over 2 plekken?/QUOTE]
Dat klopt maar een losse aanhanger met een goed disselslot pik je zo mee. (5 tons spanband om de disselkop incl. slot spannen, met een spanbandratel strak trekken tot aan de trekhaak) en weg is ie. Ergens in een loods gaan ze dan wel met het slot knutselen.
Ik laat hem liever vast zitten aan de auto dan moet het dievengilde ter plekke aan de handarbeid.Comment
-
Volgens mij zit een kop maar met 2 bouten vast.
Een goede wielklem werkt dan beter dan je wagen een heel stuk verder zetten.
Een handige tip is ook om je kabel met een unieke stekker vast te zetten aan je aanhanger en deze bij het parkeren mee te nemen. zonder verlichting rijden is toch weer drempel verhogend.
Vastzetten aan je auto is ook niet zo moeilijk los te halen hoor, want hoe zit je kogel aan je auto vast?
Als ze willen pikken ze hem gewoon mee. Vooral op een stille plek. Maar waarom niet naast elkaar zetten en dan een ketting om je dissel en die dat aan je as van je auto vastzetten.Comment
-
Als ze echt willen, kunnen ze alles meenemen...
Maar dit : http://www.tb-onderdelen.nl/assets/Fixed-lock-kruis.jpg
In combinatie met dit : http://www.anti-diefstal24.nl/conten...asjesmodel.jpg
Maakt het toch verdomd lastig...Dan gaat het toch wel erg opvallen als ze ermee aan knutselen zijn...
En bij de eerste kun je wel de trekhaak eraf halen, alleen niet uit de koppeling...
Maar ik ben sowieso niet zo'n voorstander van aanhangers...;-)Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Wat ook helpt is de combinatie met zijn kont tegen een hek of iets dergelijks parkeren of een collega zijn auto er strak achter, dan zullen ze eerst de auto moeten verplaatsen om de aanhanger erachter vandaan te krijgen.
En inderdaad, alles is te stelen maar dieven hebben een hekel aan dingen die tijd kosten dus alles wat vertraagd verkleind de kans dat het gestolen wordt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Moet altijd erg lachen als ik dat zie. Betekend namelijk dat er iets van waarde in zit. In anderhalve seconde is de handremkabel los, vervolgens duw je hem door de versnelling heen (als die er nog op staat), is meteen je versnellingsbak aan vervanging toe.
Veilig wegzetten kan niet, inderdaad is vertragen de beste optie. Niet voor niets geven autofabrikanten zoveel geld uit aan de ontwikkeling van auto beveiliging.Comment
-
@ JADJONG -> Inderdaad zal 1 van de 3 acts ophouden te bestaan of waarschijnlijk alle 3. Dat is nou eenmaal enerent aan het popbestaan, de levensvatbaarheid van een popartiest is nu eenmaal enkelen jaren. Maar de meeste die ik als popartiest heb gedaan zitten nog steeds in de branche en werken nog meer als je denkt !
Regelmatig komen deze ariesten nog voorbij in allerlei gelegenheids samenstellingen zoals ik bv de Diva's of dance doe, met Linda van T spoon, Anita van 2 unlimmetit , en Desiree van 2 Brothers.Of Nance van Twenty 4 Seven.
Ook bv Laura Vlasblom in een Queen act die ik nog ken van Frizzel Sissel op de blote voetjes etc etc. Tony Neef en Brigit in de act de Heino's etc.
Maar even ON TOPIC vanavond blaas ik hem weer naar een feesttent in Echt, met 2 Brothers, daar zijn ook de Vengaboys en Paul Elstak , kom ik misschien daar nog forum leden tegen ?Last edited by Hans van Demen; 23-11-13, 10:31.Comment
Comment