itech en vrx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

itech en vrx

Goedemiddag!

wij hebben een nieuwe set aangeschaft, jbl vrx, 10 toppen 4 mid/sub en 2 dubbel sub.
    samen met 2 itech4000 en 1 xti6000 versterkers.
    (1 itech voor max 4 toppen per kanaal, 1 itech voor 2x 15' sub/mid per kanaal 1xti voor 1x dubbel 18" (srx728)per kanaal)

Nu vroeg ik mij het volgende af waar ook onze jbl dealer zo snel geen antwoord op had, iemand van hier misschien wel.

De presets voor de vrx zijn gewoon te downloaden en in de versterker te zetten.
    Nu staan de limiters ook in de preset.

nu kan ik 1 topje per kant hangen, of 4 toppen per kant.
    rekent de itech aan de hand van de impedantie de limiters/uitgang vermogen zelf uit, of moet voor iedere configuratie ( 1,2,3,4 toppen per kant) een aparte preset gemaakt worden?

zou natuurlijk zonde zijn dat hij het vermogen van 1 topje naar 4 toppen stuurt.

dit is dan hetzelfde voor de subs.
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

De limiters zitten in het signaalpad voordat dit signaal versterkt wordt en naar je speakers gaat. Hoeveel speakers je aan je versterker hangt maakt voor je limiter dus niks uit.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Als het max. vermogen inzakt bij zware load (4 toppen ipv 1) dan kan het clip level wel eens wat lager komen liggen, waardoor de versterker eerder clipt, dan kan het wenselijk zijn om het aan te passen...
      Maar dat zie je snel genoeg.

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

..wel weer fraai dat de dealer geen antwoord heeft.

Ik denk dat je je presets onderling aan moet passen, met 1 vrx zul je teveel hoog hebben, de 12" is de beperkende factor.
        Met meer 12"ers heb je meer koppeling in het midlaag en kan het hoog ook weer wat harder.
        Even proefondervindelijk vaststellen.

Comment

• Tummy
          • Nov 2008
          • 324

Originally posted by renevanh
          De limiters zitten in het signaalpad voordat dit signaal versterkt wordt en naar je speakers gaat. Hoeveel speakers je aan je versterker hangt maakt voor je limiter dus niks uit.
          nu snap ik hem, ik ging er eerst vanuit dat de limiter een output limiter was.
          doordat de impedantie lager wordt komt er een groter vermogen uit.

dan maakt het inderdaad voor de preset dus niet uit of dit in rij onder elkaar komt te hangen of met een enkel top.

wil het graag weg kunnen zetten dat alles heel blijft, vandaar de vraag even.

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

Originally posted by purplehaze
            ..wel weer fraai dat de dealer geen antwoord heeft.

Ik denk dat je je presets onderling aan moet passen, met 1 vrx zul je teveel hoog hebben, de 12" is de beperkende factor.
            Met meer 12"ers heb je meer koppeling in het midlaag en kan het hoog ook weer wat harder.
            Even proefondervindelijk vaststellen.
            wij hebben de 8'

de 15' erbij genomen als eventueel mid, maar ook als subje te kunnen gebruiken. maar ik vermoed dat dit door koppeling met meerdere inderdaad wel goed komt, volgens de specs komt de 8 inch weergegeven op 88hz laag (+-3db) en de 12 inch inderdaad iets lager, scheelt niet heel veel.

de 15'sub crossen tot 80/90hz wij zullen vaker de configuratie (1a2x)sub-paaltje-(2x)topje per kantje neerzetten dan dit onder elkaar te hangen.
            als het hele systeem wordt opgehangen dan het 18' voor het sublaag.

de complete set is net letterlijk 2 dagen in huis, en moet dit nog gaan ondervinden welke mogelijke configuraties het beste voor ons werkt.
            ik moet ook nog kijken hoe de presets ingesteld staan. morgen middag gaan we de hele set afhangen en dan hiermee spelen.
            Last edited by Tummy; 20-01-14, 15:24.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Zou die 8" top zeker niet onder de 100Hz gebruiken, liever nog niet onder de 150Hz.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Ik vermoed dat ik die set ergens tweedehands zien staan heb.
                Vandaar dat vermoedelijk de koper geen degelijke uitleg kon geven.

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

HALT HALT HALT HALT HALT HALT

blijf VER WEG van de presets op de JBL site, VER WEG.

neem contact op met AudioXL en vraag daar de juiste presets. klankmatig duizend keer beter en véél veiliger voor je speakers.

daarnaast zijn Crown amps helemaal geen liefhebbers van 2ohm, ik raad je ten stelligste af van 4 toppen per kanaal te draaien. je zit meer warmte dan klank te produceren

Comment

• Tummy
                    • Nov 2008
                    • 324

jaa dat ben ik met je eens.
                    ik heb de presets in de AMP geladen.. ik vond de klank zonder EQ persoonlijk mooier dan met de preset EQ..
                    Woensdag 29feb heb ik met deze gehele set een afspraak bij sander (musicxtra) die verschillende presets gaat schrijven voor deze set in verschillende configuraties.

set zal voornamelijk verhuurd worden in cafe's/kroegen/zalen met dj.. (2 sub 2 topjes per kant) hiervoor moeten de limiters erin. Het zal een enkele keer voorkomen dat alle 4 toppen per kant gaan vliegen, of hier maken we er 3 van.

ik heb ook besloten een (dbx) compressor limiter te steken op het ingang signaal voordat deze de versterkers ingaat. deze kan ik voor mezelf uitzetten. maar ideaal voor plekken waar het niet te hard mag. input volume terug. compressor laten ingrijpen bij bijdehante dj die door gaat duwen.. ik heb namelijk ook klanten waarbij het NOOIT harder mag spelen dan een bepaald aantal db, en de gemeente ook actief komt meten en hier ook een boete krijgen.

uiteraard is op (grote) klussen waar je zelf bij blijft een limiter ook niet absolute noodzaak, wil het graag gewoon heel houden

onze opslag/loods heeft een zwakke voeding (geen krachtstroom), hier even wezen spelen vanmiddag, met beetje luid spelen daalde het stroomnet naar 198/200v, dus erg benieuwd hoe dit speelt met stabiele voeding. uiteraard wel een krachtstroom verdeler in het rack
                    ik ben benieuwd naar mijn bezoek morgen bij sander.
                    Last edited by Tummy; 28-01-14, 20:48.

Comment

• daviddewaard
                      • Mar 2008
                      • 627

Hoi Tummy, het beste kun je max 3 topjes per versterker hangen, en een array van groter dan 3 topjes heeft meestal niet veel zin aangezien de hoeken vast zijn en de onderste dan de grond aan staat te stralen.
                      Ik gebruik VRX-932 altijd Biamp, da klinken ze wele malen beter maar dan heb je wel een etrexa i-tech nodig.
                      Ik heb wel goede presets voor je die het verschil tussen 1/2/3 kasten in klank compenseren en goede presets voor de 915 flysubs en voor de 728, ik werk zelf heel veel als systeem techneut met VRX en Vertec systemen, en weet uit ervaring det je met de ouwe i-tech's het beste geen JBL V4 presest kan gebruiken, maar de van audio XL, voor de niewe I-tech HD's met V5 presets en FIR filters zijn de JBL presets dik voor mekaar
                      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

V5 is inderdaad dik in orde, maar gezien het hier over I-Tech's ging en niet over HD's leek me dat niet aan de orde

Overigens heeft 4 toppen wél zin, als je ze goed gebruikt. Bovenste top boven het publiek laten stralen, op -3db zetten en puur gebruiken als boost voor het mid en midlaag op de 12" drivers. Werkt absoluut prima.
                        Op een gewone I-Tech heb je dan wel de 8000 nodig, en zelfs dan is het maar zozo. Een 9000HD of 12000HD is aangeraden om op 2Ohm te gaan spelen op show-power.

Ik vond persoonlijk Bi-Amp de moeite niet in verschil om het geld uit te trekken voor een extra versterker. Hoewel je nu ook de keuze hebt voor de 4x3500, dat lijkt er mij wel een prima amp voor.

Comment

• metalteacher
                          • Dec 2007
                          • 467

die crowns gaan als de brandweer bij 2ohm geen enkel punt. het lijkt me overigens logischer een itech 4000 op de 18" te leggen. die heeft 2x2500w aan 4ohm de xti6000 dacht ik 1600x2 4ohm. nog nooit uitgeprobeerd maar die crowns leveren hun max op 2,66 ohm. 3 per kant zou dus zinnig klinken
                          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

Als de wegrijdende brandweer dan toch
                            Zoals je al aangeeft is op 2Ohm het vermogen veel minder dan op 2,66Ohm, daarom heeft het ook weinig zin om er 4 kasten per kant op te schroeven.

Comment

• daviddewaard
                              • Mar 2008
                              • 627

Originally posted by desolation
                              V5 is inderdaad dik in orde, maar gezien het hier over I-Tech's ging en niet over HD's leek me dat niet aan de orde

Overigens heeft 4 toppen wél zin, als je ze goed gebruikt. Bovenste top boven het publiek laten stralen, op -3db zetten en puur gebruiken als boost voor het mid en midlaag op de 12" drivers. Werkt absoluut prima.
                              Op een gewone I-Tech heb je dan wel de 8000 nodig, en zelfs dan is het maar zozo. Een 9000HD of 12000HD is aangeraden om op 2Ohm te gaan spelen op show-power.

Ik vond persoonlijk Bi-Amp de moeite niet in verschil om het geld uit te trekken voor een extra versterker. Hoewel je nu ook de keuze hebt voor de 4x3500, dat lijkt er mij wel een prima amp voor.
                              4 kasten heeft inderdaad wel zin voor je array length maar dan zou ik van de bovenste het hoog helemaal uitzetten door hem op biamp te zetten ( verminderd plafond reflecties)
                              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...