itech en vrx
Collapse
X
-
-
Daarnaast is het voor je limiting ook niet bijster handig dat je maximaal vermogen ineens instuikt. De XTI6000 levert in principe wel meer op 2Ohm, maar dit is dan aan 1% THD.
De 928 is gelukkig een kastje dat niet teveel vermogen nodig heeft, dus het zou op het randje nog wel kunnen. Het is alleszins wel nuttiger dan ze bi-ampen, daar is het verschil nihil met gewoon passiveComment
-
Wat een enorme hoop blabla hier.....
Ik heb het setje gemeten en er nieuwe presets voor geschreven, met de huidige configuratie is er niets mis mee, vermogen is er meer dan voldoende.
Klankmatig is er niet bijster veel winst te halen door de toppen tweeweg aan te sturen, fase gedrag van de toppen ziet er netjes uit dus de time-alignement zal best goed zijn.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Om te verduidelijken, mijn reactie was op david die VRX932 draait. Die kast vreet het dubbel aan vermogen en daar wil je echt geen IT-4000 op 2Ohm voor gebruiken.
Met VRX928 ga je dat probleem niet hebben, daar moet de amp ruimschoots vermogen voor hebben.Comment
-
wij zijn inmiddels met deze set begonnen met een tour door nl/be/duitsland,
nog even musikXtra (sander) bedanken voor het inregelen,
deze 6 dagen doen we 5 shows door heel het land,
de vrx is dus ook mee,
dit met de srx728 als sub, 2x srx915 als kick/bass en 3 vrx topjes per kant..
de 2x itech op de topjes en de 915.
de xti 6000 op de 728.
dit zijn sporthallen, met een gigantische echo gehalte...in deze sportzalen kan halverwege een doek zakken om de oppervlakte te halveren.. deze laten we voor de helft zaken en het bovenste topje doen we dempen dmv de schakelaar en dan gaat het wel redelijk goed..
wat mij opvalt is dat het sub gigantisch laag gaat. op laag volume laat het divers materiaal in heel het pand incl de wc's rammelen.
de itech 4000 heeft wel beetje 'moeite' met 4 topjes.. met een zanger waarbij veel op het hoog gewerkt word clipt deze redelijk snel met 2.6 ohm terwijl me het volume nog wel meevalt..
de combinatie van 3 topjes op 1 paaltje is ook niet ideaal, dit zou ik een keer moeten proberen door ze recht te hangen ipv dat 1 topje beetje naar boven straalt.
daarom dus lichtelijk besloten er 1 itech 4000 bij te nemen, en dan met 2x itech te gaan spelen voor 8 topjes (2 topjes per versterker kantje)
dit ook omdat we naar de 932 toppen toe willen, en dan is er wel voldoende vermogen beschikbaar..
nu 2 shows gehad, deze gaat zo'n 30 tot 50 keer mee dit jaar voor deze tour.
ps. ja de vouw is uit de banner, spelfout ligt niet bij ons, doek kregen wij aangeleverd van de organisatie
ook de witte dj set was niet meer nodig en de truss recht gezet, hier stond het net voor eerste keer en afwerking moest nog even gebeuren
16 podium delen,
4x movitech sl250
zooitje truss
6x sunstrip
8x ledpar
6x vrx 928
4x vrx 915
2x srx 728
2x itech 4000
1x xti 6000
2x vrx 928 monitor
2x vrx 928 reserve
yamaha mixtafel
dit moet allemaal binnen 1 uur staan incl uitladen en binnen 1 uur weg zijn, met deze show redden we datLast edited by Tummy; 24-02-14, 15:37.Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)Comment
-
Je loopt dus tegen het nadeel van de fixed angle van de VRX toppen op.
Probleem is dat het laag en mid van meerdere kastjes lekker gaat koppelen terwijl het hoog alleen maar meer spreiding krijgt met meerdere toppen.
Ze recht onder elkaar hangen raad ik je af, je gaat het dan als line array gebruiken terwijl het een point source array is. De time alignement van de hoogdrivers wordt dan een bende met als gevolg kamfilters.
Een extra amp moet je wel voorzichtig mee zijn, Ook de VRX toppen hebben hun grenzen.
Conclusie is eigenlijk dat je dus capaciteit tekort komt, enige dat je nog zou kunnen proberen is de toppen vliegen, maar ik denk dat je teveel wilt van een te kleine set.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
onder elkaar hangen bedoel ik de 4 topjes onder elkaar, met de vorm die ze van zichzelf al hebben. in een 'boog'
dit was de eerste keer dat deze set op deze manier zo mee was,
woensdag moet het naar een grotere lokatie, en wil ik 4 topjes onder elkaar in een vlieg frame zoals deze set 'hoort' ipv op een paaltje. en dan kijken hoe het gaat als de topjes op juiste manier stralen ipv met 3 waarvan eigelijk alleen de middelste naar voren straalt, en 1 naar het plafond en 1 naar de grond
en dan het liefst inderdaad op 2 Amps mocht ik de tijd vinden deze op te halen
als 'beuk' set heb ik nu iets anders op het oog mochten na calculatie de financiƫle middelen het toe gaan laten.. eerst even kijken hoe dit gaat, en misschien de toppen vervangen voor 12'Last edited by Tummy; 24-02-14, 15:44.Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)Comment
Comment