Sorry collega's, de qu16 heeft maar 16 kanalen. Voor ons voldoende.
Mengtafel vergelijkingsdag zondag 6 april aanstaande in Driebergen
Collapse
X
-
-
denk dat het kwa gebruik ook niet zo heel erg uit maakt, maar idd zoals Sander t beschrijft eigenlijk helemaal nog niet zo gek om het zo te testen.. en dan maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit hoeveel kanalen je tafel uiteindelijk hebt.. alle tafels worden even tot het uiterste gedreven... Maar misschien is dat ook niet helemaal de bedoeling... en haalbaar.... want je moet dan voor emm... 6 of meer tafels 40 kanalen gaan gaten...compressen...fx er op zetten... das een hele toer om ff in een midagje te doen..
Maar wat jullie willen... Ik heb er in ieder geval zin in in 6 april!!Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Comment
-
Die paar kanalen naar de master moeten in ieder geval veel dynamiek hebben en mooie cleane signalen zijn zodat goed hoorbaar is wat er gebeurd wanneer je ineens alle andere kanalen muted.
Dat is volgens mij de manier om te testen of de processor voldoende capaciteit heeft.
En zoveel werk is dat nou ook weer niet wanneer de eigenaren van de diverse tafels dat zelf doen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Omdat de processor dan vol aan het werk gezet wordt.
Iedere digi mixer is prima in staat om een paar kanaaltjes netjes te verwerken, bij een volgeprikte tafel komen de verschillen eerder bovendrijven.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Het maakt dan ook niet uit hoeveel kanalen je tafel dan is toch? 16, 24, of 32 of zelfs 40.. elke tafel wordt tot het uiterste gedreven... iedere tafel op zijn hoeveelheid inputs.
Zou het veel uit gaan maken denken jullie? ik zelf kan daar moeilijk een inschatting bij maken..
Die instellingen kun je dan al van te voren een beetje geven toch? digitaal allemaal dezelfde waarde kwa instellingen van gates en fx instellen moet kunnen toch? en is zelfs voorafgaand te programeren.. Wie doet er een voorschot kwa instellingen van gates, en fx?
Of ben ik nu al te drastisch... immers hoop ik wel dat er tijd is om elke tafel te kunnen horen die middag...Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Waarom denk je dat de processor minder werk doet als je minder kanalen gebruikt? Er gaan alleen maar wat andere bitjes door die kanalen. Het rekenwerk dat een processor moet verzetten moet elke sample volledige afgerond zijn: bij 48kHz sample frequentie moet er elke 1/48000ste seconde:
- een getalletje uit alle ADs gehaald worden,
- alle eq/dynamics/fx een volgend sample berekenen,
- een getalletje naar alle DAs gestuurd worden.
Er mag geen sample gemist worden: bij het missen van een sample kan de software of vastlopen/crashen, of rare glitches/spikes genereren. Het is zeer onaannemelijk dat er algoritmes gebruikt worden, die minder nauwkeurig worden als de processor zwaar belast wordt. Wat zou de software in zo'n situatie moeten doen? De slope van filters verlagen? De sample rate verlagen?
Ik denk dat alle moderne tafels voldoende processing power hebben om alle eq/dynamics/summing voor alle kanalen tegelijk aankunnen. Daar waar dat niet het geval is (bijv: sommige fx zijn in een beperkt aantal beschikbaar op de X32), wordt dit expliciet beperkt in de software om sample overruns te voorkomen.
BTW: Ik denk ook dat "het vollopen van bussen" bij digitale tafels met floating point DSPs onzin is. Optellen kunnen computers heel goed en door floating point is er praktisch geen beperking meer aan de interne dynamische range. Als er klankverschillen zijn tussen de tafels, dan ligt dat naar mijn mening aan verschillen in eq/dynamics/fx-algoritmes. En ook vooral aan de interactie met de man achter de tafel: bijv de gevoeligheid van bedieningselementen (hoeveel dB/mm of dB/mrad?), of aan de hoeveelheid kracht die nodig is om aan een knop te draaien, enz. In mindere mate misschien nog een beetje aan de preamps, ADs en DAs, maar die verschillen zijn niet groot.
Maar laten we de test vooral doen om dit duidelijk te krijgen ;-)As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
-
Is er nu al een goede kwaliteit multitrack?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Heb hier een 16 kanaals .wav multitrack van de
Dooby Brothers liggen; Long train running.
Tracks komen van Cambridge, ik weet niet in welke
kwaliteit deze zijn.
Verder: het omprikken van de QU en GL d.m.v. een RJ45
is imo geen oplossing. Zoals al eerder is aangehaald (vorige pagina?)
mis je dan de conversie van A naar D en juist dat willen we toch ervaren?
2 x de 16track per S4000H is dan een hele goede, we kunnen dan
zelfs 10 tafels voorzien.
grtz
Nes
zou je deze tracks eens op dropbox / we transfer kunnen gooien zodat we van te voren even kunnen beoordelen ?
Misschien iemand anders die een multitrack kan delen ?Comment
-
Ik denk zelfs dat als je deze gewoon dubbel kopieert, dus dubt, dat je al een 32 kanaals versie hebt, en als je nog eens 8 kanalen kopieert je al een 40 kanaals verhaal hebt. en kun je feitelijk alles laten rammelen en alle tafels volledig belasten, of het nou 16, 32, of 40 kanaals tafel is wat je test... Omdat het toch niet uit maakt, je kunt dan de 16 kanalen afspelen en beluisteren, en de overige kanalen gewoon belasten/ processen onder water zeg maar, zonder dat ze te horen zijn.
Volgens mij helemaal niet zo gek, en ik zou zeggen doen zo. Maar goed, ik ben niet de gene die een tafel mee neemt maar alleen komt kijken.
Overigens, wat het nog van belang dat ik mijn videocamera mee neem die boven elke tafel kan worden gezet en op de beamer zijn beeld projecteerd zodat iedereen mee kan kijken met de persoon die met de tafel aan het werk is? wat mij betreft prima. Ik heb hem gewoon bij, en dan kunnen we altijd nog kijken hoe en wat. lange verlengkabels heb ik niet overigens daar voor... Ness had jij nog een statiefje er voor??
Ik hoor het wel.
GreetzzzKeep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
Comment