FOH speakers +- 6000€

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Het staat er dubbel...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Op foto liggen er 2 low kasten met 1 top op waar zie je dan de 2de top?

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Als ik het goed zie, ligt de sub plat en daarop 2 toppen...SP3 toppen zijn maar een 45 cm breed...Met de breedte die hij opgeeft, kom je niet eens fatsoenlijk weg met 90 graden..
        Olaf Duffhuës

Comment

• gunrunner
          • Dec 2012
          • 48

Originally posted by Olaf Duffhuës
          Als ik het goed zie, ligt de sub plat en daarop 2 toppen...SP3 toppen zijn maar een 45 cm breed...Met de breedte die hij opgeeft, kom je niet eens fatsoenlijk weg met 90 graden..
          Op die foto is het een enkele SP3 set (1 sub en top per kant).

Comment

• soundsystem
            • Aug 2011
            • 73

Volgens mij is de voorgestelde tweedehands EAW KF850 set nog het meest ideale, prijs is idd iets boven budget maar daarom is het een vraagprijs hé...
            Maar je hebt dan wel 4 subs en 4 toppen MET versterking bij, en deze set is dan ruim voldoende wat wil zeggen dat deze niet continu op max vermogen moet spelen.

Het is inderdaad een oudere set maar voor 6000€ ga je ook geen nieuw materiaal vinden wat aan de eisen voldoet.

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Ik zeg: dubbele SA performer set (ook incl. amps) met vraagprijs 5keuro op mp. Dan blijft er geld over voor evt. reparaties/recones/kabels e.d. Deze set zal naar mijn mening in deze ruimte beter tot z'n recht komen dan de EAW set.
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Om een idee te krijgen van hoe onze zaal eruit ziet bij een optreden: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...97632346_n.jpg (hier met dubbele SP3 set gehuurd)
                Op die foto is het een enkele SP3 set (1 sub en top per kant).
                wat is het nou?...:-)
                Olaf Duffhuës

Comment

• AMX_Pete
                  • Mar 2008
                  • 79

Op de foto zie ik een enkele set SP3-15 en SP3-60.
                  En als die gewoon rechtop had gestaan met de top lichtjes voorover getipt, was de ingenomen plaats op podium en spreiding over publiek een stuk beter geweest.
                  In ieder geval een situatie waar een enkele set SP4-15/SP4D (zeker met die 85° spreiding ) of SB850/KF850 (iets minder, hoogspreiding wat te smal) kunnen voldoen en SP3-15/SP3-60 combinaties zie ook geregeld langskomen in 2e hands rond die 6000,- €. Een SP4 set zou ik behalve voor de geschikte spreiding, vooral aanraden omdat de top effectief hoorngeladen is over het volledige bereik.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Als ik zo eens ga kijken naar de SP4 tov EAW850 lijkt die SP4 toch wel delicater te zijn in onderhoud en repair.
                    + SP4 blijkt moeilijk te koppelen als je er 2 per kant gebruikt. Je moet minstens 20cm tussen de toppen laten, waardoor de oppervlakte winst tov de EAW850 enorm verminderd.

Comment

• PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

SP4 zou enkel per kant moeten kunnen voldoen (85x30gr). Toppen wat naar binnen richten vanuit hoeken van de ruimte/podium en je bestrijkt de hele ruimte. Met EAW850 (55gr) gaat dit niet werken met een enkele kast per kant.
                      Ja, actieve kasten kunnen wat lastiger zijn in onderhoud.

Maar uh, wat denkt de TS er inmiddels van?
                      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• AMX_Pete
                        • Mar 2008
                        • 79

Originally posted by frederic
                        Als ik zo eens ga kijken naar de SP4 tov EAW850 lijkt die SP4 toch wel delicater te zijn in onderhoud en repair.
                        Als long time gebruiker van beide, kan ik alleen maar het omgekeerde zeggen.

Originally posted by frederic
                        + SP4 blijkt moeilijk te koppelen als je er 2 per kant gebruikt. Je moet minstens 20cm tussen de toppen laten, waardoor de oppervlakte winst tov de EAW850 enorm verminderd.
                        Dat is een "probleem" waar ELK systeem op aarde mee te maken krijgt... physics at work.
                        Bij een line array gebeurt precies hetzelfde, maar pal onder en boven de array zit in principe geen hond te luisteren, net zoals niemand bij een klassiek gestacked systeem links en rechts naast de stack staat/zit/hangt en dat een normale luisterpositie vindt.
                        Je moet gewoon niet willen iets van toppen dubbel of meer naast mekaar te moeten zetten.
                        Last edited by AMX_Pete; 16-02-14, 15:52.

Comment

• gunrunner
                          • Dec 2012
                          • 48

wat is het nou?...:-)
                          Mss verwarrend idd, op de foto van mijn eerste post is het met een dubbele set (die foto mét publiek). De andere foto is een enkele set. Mijn voorkeur ging uit naar een set die op het podium kon blijven staan ipv ervoor.

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Ik dacht even dat ik gek werd of zo...Maar het valt mee..;-)
                            Olaf Duffhuës

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Ik dacht even dat ik gek werd of zo...Maar het valt mee..;-)
                              Met de dagen die jij maakt......... (lol)

grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

Valt wel mee...die komen nog...

Olaaaaaafff...Olaaaaaafff...Olaaaaafff...;-)
                                Olaf Duffhuës

Comment

Working...