Midas Neutron

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teunos
    • Feb 2008
    • 352

    #31
    Originally posted by showband
    voorbeeld dat het met de huidige digitale dure mengtafels niet zo werkt.
    wanneer je smd boards goed ontwerpt dan bespaar je geen uurlonen met productie in china.
    vier operators en een begeleider stampen in drie dagen een kwartaal aan productie uit een printlijn.
    uurloon 5 x 60 uur = 300 uur
    delen door 100 midastafels onderdelen. 300/100= geeft 3 uurlonen op de printen van zo een ding.
    Dat is tienjeswerk op zijn best.
    als je nu alle onderdelen zo met een paar tienjes verschil maakt word een analoog werwerptafeltje van behringer (24 kanaals voor 400 euro) wel fors goedkoper. een paar tientjes op een verkoopprijs van 400 euro is veel.

    echter een midas van 20Keuro schellt het slechts procenten. En dat ding moet ook nog eens begeleid worden met invliegende UK-china engineers van midas, grote containers van china naar Europa enz enz.

    dat valt tegen! Je scoort omzetten op productietechnieken en exploitatie van goedkope behringer shit met een sticker "bevat midas pre-amps". In de winkel .
    Niet op de maakprijs van de midas tafel zelf.
    ik wil niet vervelend doen maar desondanks dat een pick en place machine best snel werkt, is het beeld dat jij schets echt niet correct. Op onze smd afdeling staat inderdaad minder personeel voor meer machines dan op de through hole afdeling. Het is echter wel zo dat een machine ook moet worden onderhouden, onderdelen moeten worden ingevoerd, en alle fouten door een mens moeten worden gerepareerd, wat bij smd langer duurt can conventionele componenten.
    Een kwartaal aan productie in drie dagen eruit stampen gaat dus echt niet lukken.
    ''diamonds are forever''

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #32
      Ik heb het over uurtarieven verschil tussen UK en china.
      als je het hebt over uurtarieven dan is de pick en place machine niet van invloed. Die apparaten kosten aan afschrijving en aanschaf in china net zo duur als in de EU/VS. En je krijgt er transportkosten per tafel bij cadeau. Plus vliegtickets voor de fabricagebegeleiding.

      De volumes in de high end muziek zijn extreem laag. Dat maakt dat design voor lage omsteltijden meer oplevert dan productietijd. Hoeveel midas topmodel digimixers denk je dat er per kwartaal verkocht worden? En digimixers hebben allang niet meer "een print per broodje" wat je bij de analoge toppers hebt. Die besparing zie je bij midas totaal niet terug.

      het mechanische assemblagestuk van een mengtafel is een andere zaak.
      maar, ik noem maar wat, alle knopjes op een midas zetten. Is niet markant duurder dan alle knopjes op een behringer 32-kanaals die 400 euro kost.

      het plaatwerk in elkaar schroeven duurt misschien twee keer zo lang. maar het blijft niet zo een markant deel van de verkoopsprijs.
      ALS de verkoopprijs inmiddels een richtprijs van $41,999 heeft wat in dit topic beweerd is. Het gaat om de bewering "het salaris in china is 1/10 en daarom gaat er snel zo veel van af" waar ik het totaal niet mee eens ben.

      Duurdere componenten, omsteltijden, kleinere series, meer research is wat die midas duurder maakt. De processor is in een X32 echt niet anders dan een midas. De hoeveelheid processors zal waarschijnlijk wel verschillen. En daar gaan de kosten goed mee omhoog. De handjes gaat per midas echt niet het verschil maken. Een paar tientjes op een tafel van 40K werkt markant anders dan een paar tientjes op een tafel van 0,4K


      Last edited by showband; 20-04-14, 08:53.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #33
        Hier maak je toch een denkfout Showband.
        Ga je een Midas vergelijken met een X32 dan zul je erg veel detailverschillen tegen komen, detailverschillen die met name de productiekosten verhogen.
        Het ontwerp van een Midas zal minder gericht zijn op massaproductie waardoor er veel meer productie uren in zullen gaan zitten.
        De aanloopkosten voor een productie batch zijn per product al een stuk duurder en dit zijn toch echt manuren die daar tellen.
        En wat ik al eerder schreef; één Euro kostprijs is al snel 3 Euro op de uiteindelijke prijs.
        Transport vanuit China per container kost juist heel weinig, er gaan heel wat tafels in zo'n container dus de invloed daarvan op de kostprijs zal nihil zijn.
        Tot slot acht ik de kans groot dat die pick and place machine in China toch een stukje goedkoper is als elders in de wereld.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #34
          de besproken midas van dit topic is een verbeterde versie die uit komt nadat uli de tent heeft overgenomen.
          je hebt een vette kans dat het verschil voornamelijk een redesign for costs is. Een pro9 upgrade voor minder geld.

          Een redesign waarmee je de pick en place machine feeders niet voor alle losse boards hoeft om te stellen. De afmetingen zo zijn dat je de track niet hoeft om te stellen. De connectors en lay-out aansluiten bij de testopstellingen. Alle schroeven van de behuizing naar een formaat zijn gegaan. enz enz een extra processor plaatsen kost geen reet in montage. Wat zijn de verschillen voor de user die in de folders staan?

          "detailverschillen die met name de productiekosten verhogen" zullen er juist in deze update uitgehaald zijn. Bij de aankondiging zeggen ze niet veel meer, dan dat dezelfde power nu goedkoper is geworden. Er is geen nieuwe featurelijst neergezet die uit iets anders dan firmware-updates komt.
          "Het ontwerp van een Midas zal minder gericht zijn op massaproductie waardoor er veel meer productie uren in zullen gaan zitten." wat ik stel is dus dat deze update er uit ziet dat juist dat verschil is verkleind.

          massaproductie van high tech elektronica is tegenwoordig echt niet zo anders dan die van gewone printplaten. Als je machine fine pitch kan plaatsen dan maakt het die machine niet veel uit of het een dure of een goedkope processor is. Het maakt niet zo veel uit of je dure componenten plaatst. Misschien een lijmstap extra of een extra test tussendoor maakt uit. Maar ook die kun je in de lijn automatiseren.

          Een slimme behuizing die je makkelijk in elkaar zet maakt inderdaad wel uit. Wat dat betreft kun je een aardige inschatting maken bij de midas versie van de X32. Pagina's gelul over de autodesigner die de "sleek look" van de midas heeft gedaan. En een forum vol mensen die zoekt naar de technische verschillen met een X32 die 1000euro prijsverschil rechtvaardigt. Dat dure mechanische design maakt waarschijnlijk "dat het er duur uitziet, met behoud van mechanische kwaliteit. Terwijl ze hem toch voor een prikkie in elkaar kunnen zetten in China". Op de fora is er commentaar geweest op de mechanische weerstand tegen flexen van de behuizing van de X32. Dat kunnen ze bij de midas versie niet hebben. Er gaan echt geen dikke verschillen under the hood zitten. Betere componenten misschien, maar wel op dezelfde plek, betere faders, maar wel zo dat ze door dezelfde dame in dezelfde wekstation er met dezelfde autofeed schroevendraaier in geschroefd kunnen worden. enz enz.

          Je denkt toch niet dat er pick en placemachines verschillend voor Europa en voor china ontworpen worden?
          Je hebt specificatie verschillen. Net zoals je dat met CNC machines hebt. Een groot deel van de machinefabrieken die deze apparaten maken zijn origineel verre oosten based trouwens. behringer doet niet echt geheim over zijn fabrieken, hoewel je er van verzekerd kan zijn dat zij ook bij piekmomenten dingen outsourcen bij andere Chinese fabrieken. Net zoals Europese en Amerikaanse fabrikant dat doen.



          Niet voor niets heb je in nederland nog steeds printplatenfabrieken, machinebouwers, assemblagebedrijven....

          'reshoring' is zelfs een van de nieuwe paradigms.

          Last edited by showband; 21-04-14, 11:59.
          lekker belangrijk!

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #35
            Het antwoord op die pick en place machines in China geef je zelf al, omdat het ding daar wordt geproduceerd kan hij geleverd worden zonder de marge van de westerse distributeur.
            Zelfs bij de productie van printplaten is nog steeds veel handwerk nodig, de productie van de onderdelen en de assemblage is ook nog steeds arbeidsintensief.
            Verder noem je in je verhaal nogal wat zaken die per stuk misschien weinig uitmaken maar onder aan de streep toch wel een heel belangrijk stuk van de uiteindelijke prijs bepalen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • sparky
              • Apr 2002
              • 2104

              #36
              Originally posted by showband
              de besproken midas van dit topic is een verbeterde versie die uit komt nadat uli de tent heeft overgenomen.
              je hebt een vette kans dat het verschil voornamelijk een redesign for costs is. Een pro9 upgrade voor minder geld.

              Midas wilde een tafel in de markt zetten die qua I/O's meekan met de concurentie, dat is een feit. Dat dit met de overname door TMG te maken heeft is niets anders dan speculatie. Hoe weet jij immers zo zeker dat Midas spontaan niet meer de behoefte gehad zou hebben concurerende producten te maken, als ze nog op eigen benen hadden gestaan? "Redesign for costs"? Echt waar joh? Welk product is er dan ge-"redesigned"? Inderdaad, onzin! Dat er geen nieuwe features zijn is logisch, de tafel is onderdeel van het XL8/Pro platform en shows moeten dus uitwisselbaar blijven. Maar oreer rustig verder.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

              Comment

              • jadjong
                • Oct 2003
                • 654

                #37
                Originally posted by sparky
                Midas wilde een tafel in de markt zetten die qua I/O's meekan met de concurentie, dat is een feit. Dat dit met de overname door TMG te maken heeft is niets anders dan speculatie. Hoe weet jij immers zo zeker dat Midas spontaan niet meer de behoefte gehad zou hebben concurerende producten te maken, als ze nog op eigen benen hadden gestaan? "Redesign for costs"? Echt waar joh? Welk product is er dan ge-"redesigned"? Inderdaad, onzin! Dat er geen nieuwe features zijn is logisch, de tafel is onderdeel van het XL8/Pro platform en shows moeten dus uitwisselbaar blijven. Maar oreer rustig verder.
                Midas heeft zat producten op papier, maar door gebrek aan geld wordt er niets daadwerkelijk geproduceerd. De vorige eigenaar kreeg Midas zo goed als gratis bij een deal met EV waarbij EV alleen interessant was door de populariteit in audio-installaties voor publieke gebouwen. Ze hebben al 15 jaar geen fatsoenlijke speaker voor rock 'n roll geproduceerd terwijl er maandelijks tienduizenden plafondspeakers de deur uit gaan.
                De hele pro-series is prima uitwisselbaar, zowel in hardware als software en rolde zo goed als gelijktijdig van de tekentafel. Het heeft alleen even geduurd voordat iemand geld over had om de eerste Pro2 in elkaar te solderen.
                Door gebrek aan investeringen zijn de eerste series mengtafels handmatig in elkaar gezet door dure Engelsen in een lekkende aanbouw in Kiddeminister. Trek maar eens een wat oudere Pro6 of XL8 open. Wanneer je voor het eerst iets nieuws in elkaar zet heb je gebrek aan kennis, die moet je inkopen en dat kost ook geld.
                Behringer heeft geld, kennis van assemblage en de faciliteiten om dat efficient te doen. Daarom zakt de prijs van dit apparaat zo ver onder de nieuwprijs van zijn 'grotere' broertje.

                Comment

                Working...