smaart delay settings

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

smaart delay settings

hooooooi,

ik heb een geluidskaart gekocht met een meet mic (dbx rta) om me hierin te gaan verdiepen,

nu wil ik in smaart de delay van me mic instellen, en wil dit dus doen dmv 'find'

nu heb ik bij de instelling een Meassure input en een Reference input.
    ik heb op mijn geluidskaart (avid fast track solo) 2 inputs, namelijk 1 xlr en 1 jack.

de output is 1x rca/tulp

mijn Dbx mic zit op input 1 en dan lijkt mij dat 'meassure channel' op input 1 staat,
    maar bij mij Reference channel staat ook alleen maar input 1 en 2.. geen outputs.. moet dit dan ook Input 1 zijn??

bij audio device en dan Output staat wel gewoon output 1&2 (dit zal me rca en monitor/koptelefoon uitgang zijn)
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Het signaal wat je naar je speakers stuurt moet je terug sturen naar SMAART om te kunnen vergelijken, dit is dan je reference.

dus measurement channel = je mic en reference channel = het signaal wat je naar je speakers stuurt. Ik gebruik zelf een Y-split van output terug naar een vrije input.

Originally posted by Tummy
    hooooooi,

ik heb een geluidskaart gekocht met een meet mic (dbx rta) om me hierin te gaan verdiepen,

nu wil ik in smaart de delay van me mic instellen, en wil dit dus doen dmv 'find'

nu heb ik bij de instelling een Meassure input en een Reference input.
    ik heb op mijn geluidskaart (avid fast track solo) 2 inputs, namelijk 1 xlr en 1 jack.

de output is 1x rca/tulp

mijn Dbx mic zit op input 1 en dan lijkt mij dat 'meassure channel' op input 1 staat,
    maar bij mij Reference channel staat ook alleen maar input 1 en 2.. geen outputs.. moet dit dan ook Input 1 zijn??

bij audio device en dan Output staat wel gewoon output 1&2 (dit zal me rca en monitor/koptelefoon uitgang zijn)
    There is no substitute for imagination

Comment

• Tummy
      • Nov 2008
      • 324

okee, maar ik kan alleen maar inputs selecteren.. geen outputs,
      met een y split op je output terug naar een input is je delay nog niet goed.. want dan loopt deze niet via het systeem je mic in

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Uitgang met een Y-split koppelen aan zowel de PA als input 2 van je geluidskaart. Dat is dan je reference channel.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Als je microfoon op input 1 zit is de kans groot dat wanneer je voor je reference input twee selecteert je al een reference signaal ziet.
          Zo niet, dan inderdaad een y-split gebruiken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

nope geen Reference channel op input 2..

morgen even een ysplitter halen, bedankt

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by qvt
              Het signaal wat je naar je speakers stuurt moet je terug sturen naar SMAART om te kunnen vergelijken, dit is dan je reference.
              okee, maar ik kan alleen maar inputs selecteren.. geen outputs,
              met een y split op je output terug naar een input is je delay nog niet goed.. want dan loopt deze niet via het systeem je mic in
              morgen even een ysplitter halen, bedankt
              Een Y-split halen is één ding maar begrijp je ook waarom en wat men je probeert uit te leggen?
              SMAART is een meetinstrument en meten is weten maar dan moet je wel weten wat je meet.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                • Jun 2014
                • 456

Die delay betreft niet het signaal van je mic maar het referentie signaal.
                Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

Working...