Wie kent de Pearl CR-25 microfoon?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muppet
    • May 2009
    • 94

Wie kent de Pearl CR-25 microfoon?

Bij ons in de kerk is het assortiment microfoons door donatie uitgebreid met 2e Pearl CR-25 microfoons.
    Maar ja, waar deze (eventueel) in te zetten?

Zijn condensator, cardoid.

Het enige dat ik heb kunnen vinden is dat ze van tussen 1982 en 1984 zijn.

Ondanks de leeftijd, noem ze haast vintage, zien ze er erg netjes uit, en is er verder ook helemaal niets mis mee.

Wie van de 'oude rotten' kent dit type mic, en kan me meer informatie geven over waarvoor het beste in te zetten.

Ben benieuwd!

B
    Sound should sound like it should sound...
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Originally posted by muppet
    Bij ons in de kerk is het assortiment microfoons door donatie uitgebreid met 2e Pearl CR-25 microfoons. Maar ja, waar deze (eventueel) in te zetten?

Zijn condensator, cardoid.

Het enige dat ik heb kunnen vinden is dat ze van tussen 1982 en 1984 zijn.

Ondanks de leeftijd, noem ze haast vintage, zien ze er erg netjes uit, en is er verder ook helemaal niets mis mee.

Wie van de 'oude rotten' kent dit type mic, en kan me meer informatie geven over waarvoor het beste in te zetten.

Ben benieuwd!

B
    Pearl, het drummerk, heeft een korte tijd erg bekwame kopieen van allerlei spul gemaakt.
    fender twin kopie, superieure gitaareffecten (maxxon), een roland space-echo kloon, en ook microfoons.

Die microfoons waren verbazingwekkend goed voor die tijd en veel coverbands hebben tot op de dag van vandaag nog een pearl in de kick. (niet dit type wat jij hebt)

Over het algemeen:
    -deze microfoons zijn niet zo geschikt voor een hoge geluidsdruk. Dus NIET voor koperblazers gebruiken.
    -Een beetje moderne sennheiser of chinese kloon is beter dan de verouderde microfoons.
    maarrrr, een ok microfoon kost al snel een paar tientjes tweedehands. En dit zijn dus prima microfoons. Zet ze in de kerk bij een djembe, gitaarversterker, tom (van de drums) of klarinet en het zal prima werken.

Voor zang is dit echt wel verouderde techniek. En zeker in kerken is verstaanbaarheid een prioriteit.
    lekker belangrijk!

Comment

• muppet
      • May 2009
      • 94

Dank je voor je antwoord.

Hier kan ik wel wat mee.
      En een paar spares is nooit weg :-)

Voor zang gebruiken we ze niet, daar hebben we een stel E-845 voor. Tevens hebben we aan de zangmicrofoons onlangs, en ik moet zeggen dat ik daar er tevreden over ben qua klank, een Beyerdynamic TGV50d toegevoegd.
      Sound should sound like it should sound...

Comment

Working...