Versterker voor fbt maxx4 speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Je kunt hier nog wel honderd vragen gaan stellen maar uiteindelijk is er maar een advies dat gegeven kan worden: Gebruik je oren!
    Neem je eigen muziek mee en ga luisteren, koop binnen je budget datgene wat jij het lekkerst vindt klinken en laat je niet gek maken door een handige verkoper.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• werner184
      • Mar 2014
      • 8

@musicextra
      net dat laatste gaat het me om.
      ene keer heb ik een verkoper die mij totaal niks kan vertellen, sterker nog ik kan hem juist meer vertellen dan dat hij over het betreffende product zelf weet. wat dat betreft zijn niet alle verkopers goed in productkennis.
      echter je kan in audio zaak vaak ook verkopers aantrekken waar je echt het gevoel geeft dat wat ik wil en voor wat voor prijs je naar een bepaalde merk brengen waar je achteraf ook spijt van kunt krijgen.
      voor budget gooien ze je snel naar drap, of nog erger skypech.
      ken een winkel die alleen skypech heeft staan en paar qtx. in zo'n winkel moet ik dus niet gaan luisteren natuurlijk.

daarom zou ik willen weten wat de instapmodelen zijn en wat meer de duurdere modellen.
      wil liever vooraf dan weten wat voor soort merken degelijk spul leveren. dat het niet uitwendig leuk lijkt maar inwendig troep in zit. geluid kun je makkelijk vervormen, dus ergste geval kunnen ze met de eq spellen om zo te laten horen hoe het geluid mooi kan klinken bij betreffende speaker. terwijl ik een speaker zoek waar je zonder eq al helder/zuiver geluid uit komt

heb nu zoals je leest in eerste bericht de fbt maxx4 (2de hands aangeschaft en zijn denk al 10jaar oud) maar dat geluid is gewoon super te noemen, als ik dus zulke speakers nog ergens van daan kan halen dan zou ik dat zeker niet laten.

om ergens te gaan luisteren wil ik wel vooraf weten dat ze bepaalde merk hebben die gewoon zuiver geluid leveren. zodat je het beste van het beste ook keer kan horen. dan heb ik beter idee wat je koopt als je miljoenen hebt zeg maar. dan kan je het makkelijkst speakers beoordelen.
      als je alleen skypech hoort klinkt het helemaal niet verkeerd. maar zet je daar speaker van ev naast dan heb je al een wereld verschil. dus moeten ze die wel als demo hebben hangen

Comment

• timmetje
        • Dec 2012
        • 424

Als ik het zo lees heb je nog helemaal geen referentiepunt van wat 'zuiver geluid' zou moeten zijn...

Als jij vindt dat je FBT speakers prima klinken, zoek dan naar speakers die een vergelijkbare klank hebben.

Als jij vindt dat het beter kan en moet, zoek dan naar speakers die beter klinken.

Wij kunnen je daar geen antwoord op geven. Geluid is een persoonlijk iets. Ik heb systemen van 80.000 euro beroerd horen klinken en systemen van 8.000 euro fantastisch.

Zet je budget opzij en ga luisteren. Op een bepaald moment ontdek je vanzelf in welke prijsklasse jij speakers gaat vinden die voor jou goed zijn.
        Tim

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Voor mij is het niet zo moeilijk om de kwaliteit van een systeem te beoordelen, de muziek moet als een warm dekentje om je heen vallen, het moet dus aangenaam zijn om naar te luisteren.
          Ik hoor nog heel vaak systemen waarbij dat absoluut niet het geval is, schreeuwende drivers met teveel 2,5k erin om toch die stemmen maar duidelijk te krijgen, teveel tophoog om het vooral fris te laten klinken en boembas om te doen lijken alsof het heel wat is. Allemaal vooral snel erg vermoeiend voor de oren en zeker niet uitnodigend om langer naar te luisteren.
          Om zo te kunnen beoordelen hoef je geen verstand van geluid te hebben en is het zelfs beter om geen kennis van de diverse merken te hebben om vooroordelen uit te sluiten.
          In het budget Skytech en consorten hoef je niks te verwachten, de prijs die je betaald is zo ongeveer het minimale bedrag wat nodig is om iets te maken wat iets weg heeft van een luidspreker.
          Een klasse hoger kom je in de Dynacord, EV, DB, etc. terecht, die merken hebben stuk voor stuk kastjes in de range die heel aardig klinken. De prijs is ook zodanig dat je mag verwachten dat er wat is gedaan aan ontwikkeling.
          Ga je nog een stap verder dan kom je bij merken als Meyer, D&B, L'Acoustics en dergelijke terecht, merken die veel energie steken in de ontwikkeling van hun producten, dat is goed hoorbaar en daar betaal je ook een stevige prijs voor.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• werner184
            • Mar 2014
            • 8

@musicxtra
            klopt het kost veel geld om een warme deken te hebben, maar dan heb je ook een juweeltje in je bezit.
            net wat timmetje zegt, systeem van 80.000euro kan slechter klinker als een van 8000euro. daar ben ik dan ook mee eens. als je speakers eq gaat toe passen of andere technieken dan kun je een skypech toch goed laten klinken bijna net zo goed als je met ev hebt zonder eq of wat dan ook.

het is en blijft wat je wilt en wat de grenzen zijn.

over het algemeen zijn er nog reden waar ik moet opletten, zie tegenwoordig veel speakers van plastic maar dacht als je speaker van hout is je beter dynamisch geluid krijgt of valt dat tegenwoordig mee.
            verder welk voordeel heeft een 15inch ten opzichte van 10inch qua hoge tonen. de woofer is groter dus je krijgt makkelijker een bas uit de speaker. maar zoals je weet bas moet uit een subwoofer komen.

of blijft het toch kijken naar het totaal plaatje en verstand op nul tot het deel waar je over merk praat, want skypech is iets wat ik dus absoluut niet wil, dan geef ik liever meer uit dan dat

Comment

Working...