actieve luidsprekers plaatsen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevin s&l
    • Apr 2012
    • 18

actieve luidsprekers plaatsen?

Dag,

Ik bezit een Dap Sound mate 3 MK2 actieve set.
    Nu was mijn vraag aan jullie of ik eventueel de luidsprekers op hun zij mog leggen i.p.v.
    gewoon recht?

Ik weet niet of dit mag i.v.m. de ingebouwde versterker?of kan het geen kwaad dat de versterker op zijn zij ligt?

Alvast bedankt voor de reacties...

Groetjes
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

Bassen en subwoofers kun je gerust plat leggen omdat deze Omnidirectioneel zijn, toppen hebben een hoorn welke op een bepaalde graden afstralen bijvoorbeeld horizontaal 90graden en verticaal 50 graden.
    ga je deze plat leggen dan veranderd de afstraling ook, wat meestal niet gunstig is ( je hebt dan in je horizontale vlak nog maar 50 graden, wat te weinig is met 1 top).
    Er zijn toppen die een roteerbare hoorn hebben, of de dap dit heeft weet ik niet.

edit: wat betreft de versterkers zou dit niet uit mogen maken. Deze zijn gemaakt voor "on the raod" dus zouden tegen een stootje moeten kunnen.
    Last edited by kvdb013; 26-03-14, 22:10.
    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by kvdb013
      edit: wat betreft de versterkers zou dit niet uit mogen maken. Deze zijn gemaakt voor "on the raod" dus zouden tegen een stootje moeten kunnen.
      Daar zit nu net wel het probleem, bij sommige versterkers is de luchtstroom niet optimaal als je hem plat legt, en koelt deze dus slechter.
      Vaak is dit alleen een probleem als er continu op de max gedraaid word...

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

De koeling van de amp kan inderdaad een probleem vormen, wanneer er sprake is van een koeltunnel die de lucht van de fans dwingt langs de te koelen delen te gaan zal het geen probleem vormen.
        Kwestie van een amp module eruit schroeven om te kijken.
        Maar geeft de handleiding hier geen antwoord op?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Met ingebouwde D-amps zal dit denk ik geen probleem vormen.
          Maar met de spreiding zal je wel problemen hebben. Gezien de meeste speakers verticaal een zeer beperkte spreiding hebben.
          Als je die dan plat legt is uw verticale spreiding groter dan de horizontale. Niet echt aan te raden dus.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

't Gaat hier volgens mij vooral om de subs, die zijn omnidirectioneel.

Comment

• kevin s&l
              • Apr 2012
              • 18

het gaat hier vooral voor de subs ja,want ik zit met hoogte gebrek.

Maar als het zou gaan misschien ook de toppen.

Maar als ik het goed begrijp, dan is het bij de sub woofer niet meer hetzelfde als ik ze plat leg??
              bij een top snap ik dit wel met de sprijding en dergelijken maar bij een sub had ik er niet bij stil gestaan.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Voor de subs maakt het niet uit, die mogen gewoon op z'n kant mits je dus geen thermische problemen met de amp module krijgt.
                Je toppen kun je niet op z'n kant leggen, de spreiding zal dan problemen geven.

Comment

• tarpan
                  • Dec 2008
                  • 266

Deze kasten hebben actieve koeling, dus denk niet dat er zich problemen zouden voordoen op dat vlak.
                  als je bij de brom zit...

Comment

Working...