Welke Subs moet ik nu aanschaffen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mjanssen78
    • Dec 2009
    • 31

Welke Subs moet ik nu aanschaffen

Heren ,

Ik sta momenteel voor het punt om nieuwe Subs aan te schaffen. Waarmee ik uiteindelijk zou kunnen doorgroeien naar een line array systeem. Ik sta tussen de keuze voor een DB DVA S10 of een RCF 8004. Ik wil om te beginnen er 4 aanschaffen. Maar zie door de bomen het bos even niet meer. Wat is verstandig ?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Mij een PM sturen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Misschien moet je de vraag wat duidelijker omschrijven. Je wil doorgroeien naar een line array systeem.
      Je subs staan daar (letterlijk en figuurlijk) los van. Ik neem aan dat je nu conventionele toppen gebruikt en
      dat de je de subs daarmee wil combineren. De DB is een bandpass kast. Is heel anders dan een frontloaded kast.
      Wat ga je ermee doen? Bandjes, dj's enz?
      Heerlijk die stilte

Comment

• mjanssen78
        • Dec 2009
        • 31

Ik wil daar inderdaad bandjes en DJ`s mee gaan doen. Heb nu DB flexsys F212 toppen (4 ) en wil uiteindelijk naar een systeem dat verder draagt dan deze conventionele toppen. Heb nu flexsys sub18d bassen (4 stuks) en 4 stuks sub15d . De 15 inchers wil ik vervangen voor 18 inchers , zodat ik al 4 * 18 inch per kant heb staan, dan hoef ik hierna alleen nog maar de toppen de vervangen of uit te breiden

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Je zal eerst moeten bepalen welke line array je wil gebruiken.
          Als je db DVA10 subs wil, veronderstel ik dat je later dan ook de db line arrays wil?

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

Als ik het goed lees heb je 4 x 18 inch subs en 4 x 15 inch kasten. De 15 inch wil je weg doen en daar nieuwe subs voor in de plaats aanschaffen.
            Heerlijk die stilte

Comment

• timmetje
              • Dec 2012
              • 424

Waarom dan niet gewoon nog vier sub18d's kopen? Die werken vast ook wel in combinatie met de dB DVA-serie line-array.
              Tim

Comment

• mjanssen78
                • Dec 2009
                • 31

Ik wil inderdaad afscheid nemen van de DB SUB15D. Maar wil nu wel wat aanschaffen waar ik een stap verder mee kan komen. Sta regelmatig buiten of in iets wat grotere zalen. En zal ook uiteindelijk mijn toppen moeten vervangen of uitbreiden. Echter , zal ook de vraag zijn of het verstandig is , om de SUB18D en de nieuwe 18 inchers samen te gebruiken. M.a.w. zijn deze beide in fase en koppelen ze , zodat er meer rendement gehaald wordt. ipv dat ze elkaar gaan tegen werken.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Originally posted by mjanssen78
                  Ik wil inderdaad afscheid nemen van de DB SUB15D. Maar wil nu wel wat aanschaffen waar ik een stap verder mee kan komen. Sta regelmatig buiten of in iets wat grotere zalen. En zal ook uiteindelijk mijn toppen moeten vervangen of uitbreiden. Echter , zal ook de vraag zijn of het verstandig is , om de SUB18D en de nieuwe 18 inchers samen te gebruiken. M.a.w. zijn deze beide in fase en koppelen ze , zodat er meer rendement gehaald wordt. ipv dat ze elkaar gaan tegen werken.
                  Zoals MusicXtra als voorstelde: stuur hem een PM en kijk eens op
                  zijn site Brooklyn-audio.com.
                  Ik heb nu 2 maal de Prospect serie mogen horen en ben nog steeds enthousisast
                  over de kwaliteit van het geluid, diep, gedragen en toch sprankelend en transparant.

Grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Hier hetzelfde, ik werk regelmatig met de dB S10 subs, en die zijn zeer indrukwekkend voor het formaat en gewicht, maar ik heb ook de Brooklyn Prospect set gehoord, en dB technologies (zowel de S10 sub als een T4 array van 6 modules met aanvullende KS T-subs) is geen competitie voor Brooklyn. Stuur Sander eens een berichtje en ga er de koffie eens proeven.

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

S10 klinkt bagger. Heb ze goedkoop kunnen inkopen een tijd terug, was ook blij dat ik er snel vanaf was. Leuke kast voor fuifwerk, maar zo'n bandpass is me toch echt wat te wollig en te boenkieboenkie voor live muziek over te jagen.

Comment

• Sound2000
                        • Feb 2005
                        • 33

Ik zou eens een demootje aanvragen van de AD systems Tour Infra sub, das een sub die lekker laag gaat maar ook nog voldoende punch heeft om aan te sluiten bij een wat compacter line-array..

Comment

Working...