Geluid draadloos naar actieve speaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bksound
    • May 2012
    • 56

Geluid draadloos naar actieve speaker

Beste collega's,

Ik heb binnenkort een feest waarop ik een signaal van de FOH draadloos moet doorsturen naar een actieve speaker in een ruimte iets verderop. Het is niet mogelijk kabels te trekken aangezien ik dat anders zeker zou doen. Hoe lossen jullie dat op?
    Kan een PG1 in combinatie met een PG4 gebruikt worden van Shure? Ik heb nog een enkele PG2's en 2 PG 4's. Zou dan enkel nog een PG1 moeten aanschaffen en vanaf die PG1 uitzenden naar een PG4... Als dat überhaupt al mogelijk zou zijn. Graag daarom jullie ervaringen en/of mogelijke oplossingen.

Vriendelijke groeten,
    Benjamin
  • motor_leo
    • Jan 2010
    • 21

Een IEM setje? zit je gelijk op de juiste signaalniveaus.

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Ik zeg dit:

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Wat is de afscheiding tussen de ruimtes? Een betonnen/stenen muur met een kleine deur? Zalen/ruimtes vol met publiek? Houdt er dan maar rekening mee dat je line-of-sight contact moet hebben tussen zender en ontvanger. Waarschijnlijk moet je dan toch met kabels in de weer...

Waarom kan er geen kabel gelegd worden? (100m microfoonkabel + 2 XLRs is altijd goedkoper en beter dan elke draadloze oplossing.)
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• sjig
          • May 2012
          • 909

Wel even kut om op te rollen, maar inderdaad een stuk goedkoper.

Heb ook eens gekeken om het draadloos te doen, maar ik kwam toch, hoe je het ook draait of keert, weer op kabels uit.
          Ook geen gekloot met stroom voor de ontvanger (stekkerdoos op je speaker tapen, batterijen die je kan vergeten te vervangen "hee, waar is het geluid?")

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by bksound
            Beste collega's,

Ik heb binnenkort een feest waarop ik een signaal van de FOH draadloos moet doorsturen naar een actieve speaker in een ruimte iets verderop. Het is niet mogelijk kabels te trekken aangezien ik dat anders zeker zou doen. Hoe lossen jullie dat op?
            Kan een PG1 in combinatie met een PG4 gebruikt worden van Shure? Ik heb nog een enkele PG2's en 2 PG 4's. Zou dan enkel nog een PG1 moeten aanschaffen en vanaf die PG1 uitzenden naar een PG4... Als dat überhaupt al mogelijk zou zijn. Graag daarom jullie ervaringen en/of mogelijke oplossingen.

Vriendelijke groeten,
            Benjamin
            Ik zou, indien mogelijk, zeker een IEM-set gebruiken

De actieve speaker krijgt altijd al 2 kabels, dat wordt met de ontvangende
            beltpack van een IEM-set erbij niet anders.

Voor een optimaal zendsignaal zou ik dan een actieve vlag gebruiken en deze
            te bekabelen voor zover dit mogelijk is (wel 1 enkele kabel gebruiken, geen
            BNC koppelbusjes gebruiken).

Met een set nieuwe batterijen kun je doorgaans een uurtje of 4 vooruit.

grtz

Nes
            Last edited by NesCio01; 07-04-14, 21:31.
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by jakkes72
              Dat systeem kost 4K.
              En dat voor een systeem waar je alleen maar ambras mee hebt, als er te veel muren en andere dingen tussen zitten.

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

in plaats van een iem gaat het ook met een beltpack en ontvanger... Komt op hetzelfde neer.

Comment

• Hans van Demen
                  • Oct 2011
                  • 113

Denk je de equipment vaker te gaan gebruiken ? Anders kun je beter een draadloos distributie systeem huren.

Comment

• bksound
                    • May 2012
                    • 56

Originally posted by Hans van Demen
                    Denk je de equipment vaker te gaan gebruiken ? Anders kun je beter een draadloos distributie systeem huren.
                    Telkens we iets investeren proberen we er uiteraard voor te zorgen dat dit opnieuw in de toekomst rendabel kan gebruikt worden. Als je een IEM systeem koopt, van goede kwaliteit, ben je al snel €1000 kwijt. Lijkt me toch veel geld voor iets dat we voorlopig (bijna) nooit nodig hebben want onze p.a. service is nog gelimiteerd (voorlopig).
                    Ik zou ook graag kabels leggen, maar in een strakke zaal waar je dan wat lange zwarte kabels hangen hebt is het ook niet om over naar huis te schrijven, nietwaar?

Bedankt al voor de reacties!

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Precies daarom: huren. Kost je in principe niks (klant betaald jouw de huur) en als je wat korting weet te bedingen levert het misschien nog wat op ook.
                      Daarbij heb je dan meteen een goed systeem wat niet ten kosten gaat van je geluid. Een DJ of bandje door een PG zendertje proppen wordt helemaal niks, die companding maakt er een zooitje van.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• PvG
                        • Sep 2012
                        • 979

Originally posted by bksound
                        Ik zou ook graag kabels leggen, maar in een strakke zaal waar je dan wat lange zwarte kabels hangen hebt is het ook niet om over naar huis te schrijven
                        Hangen? Een enkele xlr-kabel tape je gewoon netjes op de vloer (over de gehele lengte) naar de dichtstbijzijnde muur en vervolgens langs de plint naar de bron. Gaffa in wit, grijs en zwart mee, zodat je de minst opvallende kunt gebruiken (bij het stuk op de vloer misschien juist wel opvallend).

Power haal je uit een wcd in een pilaar midden in de ruimte ofzo?
                        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...