Back UPs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Back UPs

De opmerking van Yellow (dacht ik) jl. zondag over
    het gebruik van een Back UPs noodstroomvoorziening
    houd me wel even bezig. Waardevolle opmerking dus.

Ik denk erover 1 te gaan inbouwen om een stroomstoring
    of een te vroege verbreking van de stroomtoevoer
    op te vangen t.b.v. de digitafel en de meersporenrecorder,
    2 stuks meest kwetsbare gear.

Zijn er forumleden die een UPS gebruiken en zo ja,
    welke gebruik je en wat zijn je ervaringen ermee?
    Is 19" aan te bevelen?

Ik hoop niet dat de vraag te algemeen is, maar post
    svp volop en in de breedte.

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Voor je tafel is het onzin, alle settings blijven er gewoon in zitten bij een stroom onderbreking.
    Of je recorder de opname behoudt weet ik niet, veel HD recorders moet je finaliseren voor je de spanning eraf mag halen, doe je dat niet dan ben je de hele opname kwijt.
    In dat geval is een UPS zeker zinvol.
    Je kunt natuurlijk ook gewoon een 60kVA aggregaat in je rack bouwen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

die dingen werken ook als een soort van netfilter...wij hebben er twee staan in ons oefenhok en dat scheelt al enorm met knallen bij TL lampen aandoen.... en vergeet niet dat die dingen ook de pieken en dalen door flinke schommelingen in het net aanpakken...ik weet van mijn maat die op flakee woont dat dit echt gigantisch is..en vaak storingen in korte tijd op dat net daar...

dus ist eigenlijk nooit weg om er 1 of 2 te hebben en te gebruiken...verkoopprijs is 80 euro.. is een twedehandse met nieuwe accu....werkt als nieuw... voor dat geld zegik liever mee dan om verlegen... en ik had ze voor niets....dus gebruik ik ze graag...
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• 2mancrew
        • Feb 2010
        • 96

[QUOTE=drbeat;606871]die dingen werken ook als een soort van netfilter...wij hebben er twee staan in ons oefenhok en dat scheelt al enorm met knallen bij TL lampen aandoen.... en vergeet niet dat die dingen ook de pieken en dalen door flinke schommelingen in het net aanpakken...ik weet van mijn maat die op flakee woont dat dit echt gigantisch is..en vaak storingen in korte tijd op dat net daar...

dus ist eigenlijk nooit weg om er 1 of 2 te hebben en te gebruiken...verkoopprijs is 80 euro.. is een twedehandse met nieuwe accu....werkt als nieuw... voor dat geld zegik liever mee dan om verlegen... en ik had ze voor niets....dus gebruik ik ze graag... [/QUOTE

Liefst een online ups

greetz

Ed
        ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by 2mancrew
          Liefst een online ups
          Juist, die werken tenminste, zijn natuurlijk ook de duurste...
          Vergis je niet in het gewicht dat je erbij krijgt, die accus zijn zwaar.

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Originally posted by DJ Antoon
            Juist, die werken tenminste, zijn natuurlijk ook de duurste...
            Vergis je niet in het gewicht dat je erbij krijgt, die accus zijn zwaar.
            jup...zwaar...maar werken prima...en die kleintjes zijn al 35 kg..zo uit mijn hoofd gezegd....die grote...rond de 50 of 75 kg...
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

In de 6 jaar dat ik nu met een M400 werk heb ik nooit problemen gehad met de netspanning, ook niet op een aggregaat.
              Voor dit soort dingen kijk ik vooral naar de behoefte, die is er bij mij dus gewoon niet.
              En ook al valt de stroom uit dan nog houdt de M400 keurig zijn laatste settings vast en is in 10 seconden weer online.

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

Yep, idem hier. Geen UPS, vind ik onzin in een land met prima infrastructuur als Nederland. Korte spanningdips zouden al je spullen tegen moeten kunnen. Digitale apparatuur met een schakelende voeding (zoals bijv. een X32) hebben een netspanningsfilter ingebouwd tegen stoorsignalen. Opnemen doe ik op een laptop (en die heeft dus al een 'UPS' ingebouwd).

Het is zinvoller te investeren in bijv. een beveiliging tegen nulpuntverschuivingen (is ook een stuk lichter ;-) ).
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

wij hebben ze gekregen...gebruiken t voornamelijk als netfilter.....overigens....de kans dat je deze vijf jaar trubbels krijgt met de stroom is het zeer reeel...men heeft flinke werkzaamheden in het vooruitzicht... en flakee heeft na volgend jaar pas twee punten waarvandaan t eiland mee wordt gevoed vanuit de centrales.....

en voor de rest van nederland staat in de planning dat vele stroommasten de grond in gaan verdwijnen met t hoogspanningsnet onder de grond....

zo modern is de hoofdstructuur over het algemeen niet hoor.....hoe modern je dan ook denkt te zijn....

maar het is een keuze...zou ze zelf niet zonder meer aanschaffen...maar zoals we er nu aangekomen zijn....is het errug makkelijk...en idd ik weet niet wat die recorder nu doet met spanningsuitval...ook niet met alle digitafels.....he...nog een mengtafeldag dan maar???

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by drbeat
                    he...nog een mengtafeldag dan maar???
                    Ik stelde zondag nog voor om te kijken welke tafel het langst bleef functioneren na een glas bier eroverheen.
                    Er werd nogal lauwtjes op gereageerd dus ik denk dat spanningsellende simuleren ook niet echt enthousiast wordt ontvangen.

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Originally posted by MusicXtra
                      Ik stelde zondag nog voor om te kijken welke tafel het langst bleef functioneren na een glas bier eroverheen.
                      Er werd nogal lauwtjes op gereageerd dus ik denk dat spanningsellende simuleren ook niet echt enthousiast wordt ontvangen.
                      Bier is koud dan ook lekkerder dan lauw

grtz

Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Big Bang
                        • Apr 2008
                        • 652

Ik heb het al eens ondervonden met een SiExpression 2 die koffie dronk. Speelde op dat moment gewoon door. Gelukkig nog tijdens opbouw, dus kon ik hem nog 2 uur laten drogen voor de show (intussen lag er een backup dingetje klaar). De shoow heeft hij prima gedraaid, maar er bleek toch wat schade te zijn. Deze zorgde echter pas later voor een defect (een kanaal werkte niet meer).

Gelukkig is het hele verhaal financieel netjes door een verzekeraar opgelost.

Over het volledig flexibel indelen van de user layers: Dat geld ook voor de expression tafels, en sinds de laatste software update, volgens mij ook voor de compacts van Soundcraft.
                        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Na wat dingen gelezen te hebben op de Behringer forums heb ik voor de zekerheid een UPS'je aangeschaft om m'n S16 racken en X32 op te laten draaien. Sowieso schijnen ze gevoelig te zijn voor spanningsdipjes, maar het is ook fijn als je weet dat bij eventuele stroomuitval je PA en monitors eerst uitgaan en je dan rustig je tafel kan uitschakelen. Scheelt weer een KNAL en/of PLOP.

Overigens heb ik een wat overbemeten UPSje gekozen, just in case en omdat ie een handige uitvoering had. Het is een 550VA ding, best veel voor een mixertje maar goed te doen.
                          Trouwens... zaterdag draaide alle mixers en stageblocken over dat ding
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SH1000
                            • Dec 2009
                            • 220

Originally posted by Big Bang
                            Over het volledig flexibel indelen van de user layers: Dat geld ook voor de expression tafels, en sinds de laatste software update, volgens mij ook voor de compacts van Soundcraft.
                            Klopt idd. Ook bij de Si Compact kan je alle layers volledig vrij indelen.
                            Good is the enemy of Great
                            [Jim Collins]

Comment

• drbeat
                              • Jun 2012
                              • 671

Originally posted by MusicXtra
                              emmm.....was jij ook niet degene die wilde kijken welke tafel nu het beste brande op de brandstapel....beginnende met de Behringertafel....soort van eind BBQ...ipv broodjes kroket???

Comment

Working...