Back UPs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by renevanh
    Na wat dingen gelezen te hebben op de Behringer forums heb ik voor de zekerheid een UPS'je aangeschaft om m'n S16 racken en X32 op te laten draaien. Sowieso schijnen ze gevoelig te zijn voor spanningsdipjes, maar het is ook fijn als je weet dat bij eventuele stroomuitval je PA en monitors eerst uitgaan en je dan rustig je tafel kan uitschakelen.
    Vergeet niet dat dit (bijna) allemaal mensen zijn die op 115V en op spanningsnetten draaien die "iets" minder stabiel zijn als hier bij ons.

Het grootste risico is hier nog altijd dat iemand een stekker eruit trekt, al dan niet per ongeluk. Met op 2 denk ik bierkoelers / koffiezetters etc. die er nog even snel bij gestoken worden, waarna of de automaat eruit gaat of de aardlek als alles vol water staat.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by drbeat
      emmm.....was jij ook niet degene die wilde kijken welke tafel nu het beste brande op de brandstapel....beginnende met de Behringertafel....soort van eind BBQ...ipv broodjes kroket???
      Zijn jullie niet meer aan de burn-in test toegekomen?

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Originally posted by vasco
        Zijn jullie niet meer aan de burn-in test toegekomen?
        Gebrek aan goed BBQ vlees....Helaas.....
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Carl
          • Nov 2000
          • 907

Let bij het selecteren van een UPS wel goed op of het een 'online' ding is. De goedkopere 'offline' modellen filteren niet of nauwelijks en schakelen heel snel over naar batterij-voeding als de netspanning uitvalt. De uitgangsspanning is dus gewoon de ingangsspanning, zolang deze boven het omschakel-niveau blijft.
          Een 'online' model genereert altijd zijn uitgangsspanning zelf vanuit de (continue bijgeladen) batterij-spanning, deze is dus echt schoon en ook is er geen omschakelpunt. Deze zijn per definitie duurder.
          In mijn dagelijkse werk heb ik regelmatig met UPS-sen te maken, maar voor de entertainment-branche gebruik ik het niet, naar mijn idee vrij zinloos en teveel gesjouw.
          Nu ben ik wel bezig om met een PC te gaan werken voor lichtsturing, dus wellicht verandert mijn mening nog. Die lichtcomputer kan misschien wel een laptop of zelfs Raspberry worden, dan speelt het probleem ook niet meer.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by Carl
            Een 'online' model genereert altijd zijn uitgangsspanning zelf vanuit de (continue bijgeladen) batterij-spanning, deze is dus echt schoon en ook is er geen omschakelpunt.
            Nou echt schoon, er zijn er veel die met stepped sinussen werken, deze hebben dus nogal wat harmonischen, maar dat is tegenwoordig niet echt een probleem, zeker niet als je daar vervolgens een geschakelde voeding mee aanstuurt.

Ik vind het vaak wel moeilijk om te achterhalen of een model wel of niet online is, dat weten ze vaak goed verborgen te houden in de spec / documentatie.

Originally posted by Carl
            Nu ben ik wel bezig om met een PC te gaan werken voor lichtsturing, dus wellicht verandert mijn mening nog. Die lichtcomputer kan misschien wel een laptop of zelfs Raspberry worden, dan speelt het probleem ook niet meer.
            Ik ben vroeger nooit zo voor laptops geweest maar de ingebouwde accu (lees UPS) en de huidige kwaliteit maakt het de makkelijkste en goedkoopste oplossing.

Comment

• marczeebregts
              • Dec 2009
              • 71

Vergeet niet dat digitale mengtafels gewoon pc's zijn, die net als de standaard desktop pc's gevoelig zijn voor plotseling stroomverlies. Dat geldt zeker voor digico's. Windows, hè ;-). Daar kom ik vaak de APC Smart-UPS 1000VA tegen. Ik heb zelf ooit meegemaakt dat de stroom er af ging tijdens een soundcheck, waarna de file compleet corrupted was. Totaal onbruikbaar, en dat toen we toch echt met de soundcheck moesten stoppen. Balen. Toen had ik graag een UPS willen hebben. Was er niks aan de hand geweest.
              Marc Zeebregts Geluidstechniek
              Freelance geluidstechnicus

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by marczeebregts
                Vergeet niet dat digitale mengtafels gewoon pc's zijn, die net als de standaard desktop pc's gevoelig zijn voor plotseling stroomverlies. Dat geldt zeker voor digico's. Windows, hè ;-). Daar kom ik vaak de APC Smart-UPS 1000VA tegen. Ik heb zelf ooit meegemaakt dat de stroom er af ging tijdens een soundcheck, waarna de file compleet corrupted was. Totaal onbruikbaar, en dat toen we toch echt met de soundcheck moesten stoppen. Balen. Toen had ik graag een UPS willen hebben. Was er niks aan de hand geweest.

Hey Marc,

Tnx voor de input. Long time not seen.....

Apparaat ziet er mooi uit. 2 HE en 19", slik en @@ps
                wel 20 kg.........

Heb er in m'n stagerack wel plaats voor, voortaan dus altijd
                vanaf stagerack de regie voeden, blijft ook de fantoom
                gegarandeerd, is ook al een tip die ik kreeg.

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...