In ear systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FOHje
    • Mar 2013
    • 60

In ear systeem

Beste forummers,

Ik zoek een systeem waarbij 5/6 mensen met behulp van hun mobiel en tablet hun eigen in ear mix kunnen samenstellen. Ons budget ligt rond de 300 euro en het moet uit te breiden zijn.
    weet iemand een mooie app of een systeem waarmee we 3 a 4 aux kanalen naar meerdere platvormen kunnen sturen en laten mixen? vergeef me als deze vraag al eerder is gesteld, maar die kon ik zo snel niet vinden.

mvg. Marc

ps. Hoe meer kanalen hoe beter
    Last edited by FOHje; 11-04-14, 17:29.
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Heb je al zenders/beltpacks of worden het bedrade inears?
    300euro per persoon neem ik aan?

Makkelijkste en goedkoopste oplossing voor bedraad is: een Behringer X32rack + wifi routertje + iphone of ipad per persoon + meerkanaals headphone amp (bijv HA8000) + bedraad beltpack (bijv Fisheramps) + kabels + 19" rackje. Totaal zit je dan al snel op 3500euro voor 5 personen. Als je draadloos wilt, mag je er min 500euro per persoon bijtellen.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• FOHje
      • Mar 2013
      • 60

tja, wat een geld We hebben geen digitaal mengpaneel en geen groot budget.
      ons budget voor alles bij elkaar is zo`n 1500 euro. door het lage bedrag zit ik nu steeds meer te denken aan een 19" rekje met een 16 kanaals mengpaneel en een headphone amp ingebouwd. Dan kan ik misschien 4 auxen uitsturen door bijv. multiconnectors te maken die naar de personal mixer gaan, en die ik eventueel zelf kan maken. (hoe moeilijk is het om een 4 kanaals mixertje te maken?)
      Ik dwaal wel veel van mijn eerste idee af, maar misschien kan het zo ook lukken.

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Als alles bedraad mag zijn: Behringer P16I bij mixer en P16M per muzikant. Ieder zijn eigen 16-kanaals mixer. Bekabeling is utp (netwerkkabeltje van muzikant naar muzikant). Uitbreidbaar tot hele orkesten.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• rongear
          • Jan 2010
          • 11

Tja 1500 euro is niet veel, er van uit gaande dat de in-ears zelf al aanwezig zijn is de A&H mixwizard monitor misschien iets
          http://www.licht-geluid.nl/shop/p-58...mon-mixer.aspx . 6 stereomixen of 12 monomixen naar een eenvoudige koptelefoonversterker en je bent klaar. Split voor naar FOH zit ingebouwd in de tafel. Draadloos goed en storingsvrij kost alleen al rond de 1000 euro pp. Ieder zijn eigen mix maken klinkt en is vast heel leuk, maar met jullie budget gaat dat niet lukken ben ik bang. Onze drummer en toetsenist gebruiken de eenvoudigste minimengtafel van behringer als koptelefoonversterker en dat werkt uit de kunst.

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

Er zijn wel meer mogelijkheden de dag van vandaag. Alleen als het uitbreidbaar moet zijn moet je al snel naar helemaal digitaal gaan.
            Iets nieuws wat ik zelf tegen kwam is U mix van SM pro http://www.smproaudio.com/index.php/...al-mixers/umix
            Niet zo duur en kan je met ieder toestel via router besturen.
            En ook mackie en presonus hebben digitale mixers die je vanaf ipad ipod kan bedienen.

Maar eerlijk, voor 1500€ een systeem vinden voor 6 personen lijkt me bijna onmogelijk, zeker niet als je nog wil kunnen uitbreiden. Tenzij de een Jamhub maken die toch via ipad te bedienen is :-)

Comment

• ACSlater
              • Oct 2007
              • 57

Ehh de Mackie DL1608 is toch precies wat hij zoekt? Daar kun je 6 mixjes mee maken, valt binnen zijn budget en is/moet met Ipad te bedienen. Dan heb je nog iets nodig om de inearmix mee te maken en dat kan prima met de Millenium HP4 van €69 (voor 6 man heb je dan twee daarvan nodig) Doe daar nog 6 jack-verlengsnoeren bij van minimaal zes meter en iedereen zijn eigen oortjes en je bent klaar. O ja, en 6 jacksnoeren van de mixer naar de koptelefoonversterker.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Die 300 Euro is een wel erg laag budget...
                Als het ietsje meer mag zijn is dit een mooie optie....
                Lijkt er zo ongeveer voor ontworpen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...