Compressiedriver HK PR:O 12 en 15

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

Compressiedriver HK PR:O 12 en 15

Onlangs voor t eerst een hoorntje van een HK PRO opgeblazen, nu zag ik dat daar een sica driver in ligt van 40 watt en 8ohm, weet iemand ook of het mogelijk is daar een wat zwaardere driver in te zetten om dit probleem uit de wereld te helpen? of een 16ohms versie van deze driver?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

ben iets verder hiermee:
    ik heb een 16ohms diafragma gevonden, kan ik die in de normale driver zetten, of hoort daar ook een 16ohms driver bij?

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Als er een passief filter in zit kun je het diafragma niet zomaar vervangen voor een 16 Ohm exemplaar.
      De spreekspoel is onderdeel van het filter, je veranderd daarmee dus de cross-over frequentie.
      Voor de hoorn maakt het verder niet uit.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

In de HK Pro serie zit toch een beveiliging op het filter voor de hoogdriver, dmv een lampje ??

Ik heb een aantal jaren geleden een setje PRO12monitors gehad en ondanks stevige mishandeling soms nooit een defecte driver gehad. Wel eens een lampje moeten vervangen.

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

ik heb nu een setje reservelampjes erbij besteld idd. snap ook niet waarom de diafragma ook stuk ging eigenlijk. ik gebruik nu de hk 15pro als drummonitor die is daarvoor net te licht denk ik. momenteel opgelost door er een 12 pro bovenop te zetten, dan is t oke.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Het lampje is een halogeen lampje, dat heeft de eigenschap dat de weerstand koud bijna 0 is.
            Wanneer de overbelasting zo snel was dat het lampje de tijd niet kreeg om op te warmen kan de spreekspoel nog steeds doorbranden.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...