SM Pro Audio u-Mix digitale mixer-stagebox

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

SM Pro Audio u-Mix digitale mixer-stagebox

Heren,
    Ik zag toevallig op het internet die nieuwe mixoplossing van SM Pro Audio voorbij komen.
    Het is er nog niet maar ziet er wel interessant uit.

Stageboxen in 4 uitvoeringen 8,12,16,24 kanalen en tot 8 auxen out met Wifi router aan boord wat naar eigen zeggen vanaf ieder platform of besturingssysteem te bedienen is. Dus tablets met Android of iOS, Linux-systemen, Windows- of Mac-computers. Verder is uiteraard ook via CAT5 verbinding te maken mocht het nodig zijn.

Voor vaste acts volgens mij wel handige oplossing die ook personal monitoring erg makkelijk en goedkoop mogelijk maakt.
    En kost ook nog eens geen drol, 999,- in de btw voor een 24 kanaals blok met 8 auxen en L/R out.
    Ook nog eens koppelbaar via cat5 met een ander blok..

Als het werkt en netjes klinkt zie ik er wel toekomst voor.
  • showband
    • May 2001
    • 4524

1000 euro voor een 16 kanaals "stageblock" model mixer met wifi
    lekker belangrijk!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

lekker belangrijk!

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Originally posted by showband
        1000 euro voor een 16 kanaals "stageblock" model mixer met wifi
        ...voor een 24 kanaals uitvoering inderdaad. En da's toch wel een nette prijs.

Er kunnen 10 controllers aan zag ik in het filmpje, met per controller te selecteren welke parameters beinvloed mogen worden.
        Ideaal voor personal monitoring zeker met de huidge trend dat muzikanten al een Ipad voor hun neus hebben voor de partijen.

Als dit klinkt en stabiel is heb ik er wel een paar bandjes voor die er blij van worden.

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

Zorg dan wel dat ze eerst ZELF een test doen (zonder hulp). Ik ken een hoop muzikanten die dit helemaal top vinden, maar er zelf niet uitkomen: de monitoring in de repetitieruimte is vaak al een hele opgave op een analoog tafeltje...
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

Originally posted by PvG
            Zorg dan wel dat ze eerst ZELF een test doen (zonder hulp). Ik ken een hoop muzikanten die dit helemaal top vinden, maar er zelf niet uitkomen: de monitoring in de repetitieruimte is vaak al een hele opgave op een analoog tafeltje...
            Da's een kwestie van een mixje maken waar ze dan zelf de (vaak veranderende ;-) ) nuances in aan kunnen brengen.. dat kan iedereen. En lukt het niet dan neemt de FOH-tech het over.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by purplehaze
              Da's een kwestie van een mixje maken waar ze dan zelf de (vaak veranderende ;-) ) nuances in aan kunnen brengen.. dat kan iedereen. En lukt het niet dan neemt de FOH-tech het over.
              En dan neemt de muzikant het per ongelijk de front mix over van de Foh tech. tijdens een optreden. Oeps??

Of een plezanterik in de zaal.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Aardig concept, komt wel overeen met software audio console (SAC). Grootste nadeel lijkt mij het gemis van (een paar) lokale aansluitingen en hoofdtelefoon. En eventueel toch een soort controller erbij met echte faders omdat ik via de HTML5 software op de iPAD niet makkelijk even 4 kanalen tegelijk bedien waar dat met hardware faders "natuurlijker" aanvoelt.
                Originally posted by frederic
                En dan neemt de muzikant het per ongelijk de front mix over van de Foh tech. tijdens een optreden. Oeps??

Gewoon verdiepen in het product voordat je commentaar geeft is wel handig lijkt mij. Daar is namelijk, net als bij diverse andere systemen, aan gedacht door middel van een access-/rechtensysteem. En als er plezanterikken uit de zaal bij kunnen komen dan moet je ook maar zorgen dat de (WiFi) beveiliging op orde is van deze mixer of accesspoint dat je inzet.

Ik (en laat ik nu niet uniek blijken met deze manier van werken) gebruik o.a. WiFi bij mijn zenderracken voor de Sennheiser WSM software in combinatie met mijn tablet en heb nog nooit een "inbreker" gehad. Gewoon zorgen voor de juiste maatregelen.
                Last edited by vasco; 16-04-14, 12:24.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Originally posted by frederic

je hebt passwords

en muzikanten kun je begrenzen tot bv alleen een rij auxen. Dat kun je bij meer systemen heb ik onlangs geleerd.

Dus NEE, als je het goed doet gaat niet een of andere leukerd jouw mix verzieken.
                  lekker belangrijk!

Comment

• PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

Originally posted by purplehaze
                    Vergeet niet dat die wifi verbinding meestal niet gaat werken vanaf FOH-positie in een volle zaal, dus er zal dan een tech met ipad op het podium moeten springen (en ook dat kan niet altijd 123 in een volle zaal).
                    Voor FOH/mainmix-gebruik zou het zeker niet mijn keus zijn: er zal toch een cat-kabel naar FOH-positie moeten voor betrouwbaarheid, maar dan nog ontbreekt een fysiek control surface.
                    Kortom, mijn mening: leuk voor in de repetitieruimte en/of on stage monitormixing MITS minimaal 1 van de muzikanten voldoende technische kennis heeft (mixen, netwerk/wifi, ...).
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Het concept vind ik super alleen denk ik ook dat het risico op wegvallende WIFI verbindingen te groot is bij gebruik als FOH in de zaal.
                      Het zou me niet verbazen als dit een platform wordt wat verder uitgebouwd kan worden en er op termijn ook een remote ding komt met fysieke knoppen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ACSlater
                        • Oct 2007
                        • 57

Originally posted by MusicXtra
                        Het concept vind ik super alleen denk ik ook dat het risico op wegvallende WIFI verbindingen te groot is bij gebruik als FOH in de zaal.
                        Het zou me niet verbazen als dit een platform wordt wat verder uitgebouwd kan worden en er op termijn ook een remote ding komt met fysieke knoppen.
                        Voor de FoH kun je volgens mij gewoon een cat5 kabel uitrollen.

Ik zie echt wel heil in dit concept. Het enige wat ik mis, is dat er geen fx beschikbaar is voor de aux-bussen. Voor een inearmix vind ik een beetje reverb op de zang wel erg fijn. Misschien dat dit nog met een update is te regelen.
                        Het werkt sowieso erg fijn de html mixer. Ik heb al even getest met de Ipad en laptop op http://www.smproaudio.com/umixweb/

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Originally posted by ACSlater
                          Voor de FoH kun je volgens mij gewoon een cat5 kabel uitrollen.

Ik zie echt wel heil in dit concept. Het enige wat ik mis, is dat er geen fx beschikbaar is voor de aux-bussen. Voor een inearmix vind ik een beetje reverb op de zang wel erg fijn. Misschien dat dit nog met een update is te regelen.
                          Het werkt sowieso erg fijn de html mixer. Ik heb al even getest met de Ipad en laptop op http://www.smproaudio.com/umixweb/
                          Heb het ook even geprobeerd, zo ver ik kan zien (ik kan immers niets horen met de softwaredemo) kan ik gewoon galm naar de auxen sturen. De FX-returns zijn immers ook beschikbaar in de aux-layers.
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...