dB(a)?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    dB(a)?

    Enkele bezoekers van de uitverkochte show van UB40 in Cambridge zijn maandagavond gewond geraakt door extreme geluidsoverlast.


    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Denk dat het ietwat overdreven is, lijkt me stug dat je daarin blijft staan als het zo hard is.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      Het zal wel wat te hard geweest zijn, maar waarschijnlijk vooral smerig...
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Bloedende oren? Journalistieke overdrijving?
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

          #5
          Wat verwacht je bij de telegraaf, van roddelbladen kun je toch geen serieus stuk verwachten. Waarom lezen mensen dit?

          Comment

          • SPS
            • Mar 2004
            • 1662

            #6
            Originally posted by MusicXtra
            Denk dat het ietwat overdreven is, lijkt me stug dat je daarin blijft staan als het zo hard is.
            Staat dus ook dat de mensen de zaal uitrenden........................
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Ik ben ooit met het vrouwtje naar Il divo in ahoy geweest.
              Iedereen zittend, rustig luisterend publiek, en dat ging daar ook onbeschoft hard. Ik dacht nog, heb ik dat alleen? Tot ik in de pauze bij de bar kwam, gespreksonderwerp nummer 1 was, dat het zo hard ging.

              Jammer want fans zouden het over het optreden moeten hebben lijkt me zo. Zelfs fans die de groep achterna reizen zeiden ook, dat het toch wel weer hard ging.
              Voor het vrouwtje gebleven, helaas geen doppen bij, want wie verwacht nu zoiets...

              Comment

              • drbeat
                • Jun 2012
                • 671

                #8
                Originally posted by NesCio01
                mmmm....wel een beetje dik aangezet maar mijn inziens bij veel concerten wel gemeen goed....kijk bij Metallica is dat te verwachten....ook bij bv Rammstein...

                maar bij UB40??? Kan me ook nog een concert herinneren van Alterbridge in de 013...Supervett...maar hard....maar de eerste keer dat ik in de 013 kwam bij The Offspring viel dat nog al mee kan ik me herinneren...is wel al weer ff geleden geloof ik...

                Weet uit mijn praktijkervaring overigens tijdens monitormixen dat ik 1 x gewoon weg ben gelopen van t podium.....daar stond alles zo verrekte hard op dat podium dat t zelfs met mijn gehoorbeschermers...van die officiele ingegoten plastieken....t niet te houden was....en die gasten maar roepen....die monitoren harder...die gitaar harder.....zet die snair op de monitors want die hoor ik niet......ppppfffffff......ik had op t laatst mijn doppen en daar overheen die andere doppen op....tja.....als je dan ook nog zegt dat je klotemonitoren hebt en idem tafel..want t gaat niet hard genoeg.....dan weet ik t ook niet meer....en is t tijd om op te stappen....
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Toto in Ahoy jaren geleden ging ook zo idioot hard, met otoplastieken in nog teveel van het goede.
                  Zelf ook één keer weggelopen bij een metal band, band speelde in een zaal voor pakweg 500 man en speelde met de backline en drums al veel te hard.
                  Vriendelijk gevraagd of het iets zachter kon omdat ik met de FOH daar niet overheen wilde gaan, zangeres antwoordde dat ze schijt hadden aan mijn soort techs en ik me maar moest aanpassen. Ik heb nog gezwaaid bij de uitgang.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

                    #10
                    Heb mezelf toen ook wel afgevraagt waarom dat publiek bleef hangen...echt daar ging t nog eens maal 10...een bult klachten uit de zaal...dus die zogenaamde geluidsman achter die FOH tafel gerost en alleen op t podiumgeluid verder....man man wat heb ik toen afgezien....en die muzikanten maar foeteren....gaat veel te zacht....en dat was meteen de laatste keer dat die gasten ergens mochten spelen....
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                    Comment

                    • metalteacher
                      • Dec 2007
                      • 467

                      #11
                      Ik denk dat je die idioten overal vind, en niet zozeer in de metalscene. Ik doe bijna alleen maar metal, en veel bands snappen het, veel beginnende bands niet, die zie je allemaal met oordoppen spelen en maar roepen harder harder harder. Ehh jah wat denk je zelf? Als ik dan vraag om de oordoppen uit te doen krijg ik steevast als antwoord dat dat slecht is voor de oren........ Wie begrijpt dat nog???
                      Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                      Comment

                      Working...