Beste Keuze Digitale mixers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mjanssen78
    • Dec 2009
    • 31

Beste Keuze Digitale mixers

People,

Na uren gelezen te hebben op dit forum blijf ik toch nog met de vraag zitten wat de beste keuze is voor een digitale mixer . Mijn budget is niet zo groot als de grote verhuurders. Ik twijfel nog tussen deze :

- Roland M-200i
    - presonus 24.4.2
    - Allen & Heath QU 24
    - Soundcraft Expression 2
    - Behringer X32

Waarbij de laatste eigenlijk voor mij niet echt een optie is. Dit omdat de naam Behringer niet zo goed in de smaak valt bij gast - mixers en artiesten.

Graag jullie hulp , en ja Digico is zeker een goede keuze , echter niet voor ons budget
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

Waarom niet gewoon voor allemaal een demo aanvragen?

De verkoop markt ligt op z'n gat, ze doen nu bijna alles om zo'n bak te verkopen.

Comment

• timmetje
      • Dec 2012
      • 424

Wat rider-acceptatie betreft denk ik dat Roland en Presonus ook niet echt heel goed zullen liggen. Toch is met name de Roland een hele goede mixer.

Belangrijke zaken bij een digi-mixer zijn vooral het gebruiksgemak en de flexibiliteit. Zijn er eventueel opties beschikbaar om de mixer geschikt te maken voor Dante/AES50/MADI, etc...?

Ga ze allemaal eens proberen, en maak dan een keuze.

(En oh ja: onderschat de X32 niet. Dit is echt een hele goede mixer.)
      Tim

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Qua klank hoef je ze niet te vergelijken, dat ontloopt elkaar niet tot nauwelijks is op onze testdag begin deze maand gebleken.
        Je zult een selectie moeten maken op basis van features. De grootste verschillen op een rij (correct me if I'm wrong):

Roland M200i
        19" mixer met een redelijk feature pakket. Graphics op de outputs, 4 DCA's, 4 FX slots. Erg miniscuul scherm, een iPad is eigenlijk noodzaak (die moet je uiteraard apart aanschaffen).

Presonus 24.4.2:
        Mooi instapapparaat, maar vrij beperkt qua functionaliteiten en (als je het aan mij vraagt) gebruiksgemak. Geen motorized faders dus geen full scene recall. Daarbij kent het zijn beperkingen qua voorkeursinstellingen en dergelijke.
        Geen DCA's of matrixen, enkel een viertal groepen.

A&H QU24:
        Helaas zelf nog niet mee gewerkt maar ik hoor er veel goede dingen over. Kan ook als DAW gebruikt worden en als multitrack recorder over USB (USB streaming noemen ze dat). Geen DCA's.

Soundcraft Expression:
        Hele leuke mixer, maar qua featureset kent het z'n beperkingen. Geen DCA's, wel graphic op elke uitgang en zeer eenvoudig in de bediening. Klink prima, goede workflow. Sommige gedragingen zou ik graag zelf instellen maar dat kan niet. Ideale monitortafel als je het mij vraagt.

Behringer X32:
        Heeft als enige bijna alles zoals scribble strips, veel configuratiemogelijkheden, DCA's, enz. Helaas dan weer geen graphic op elke output, wel een 6 bands parametrische EQ. 8 FX sloten waar je ook een dual (of stereo) graphic in kan hangen. 16 kantjes EQ kan dus wel, hou je alleen geen FX mogelijkheden meer over. Verder DAW en USB/FW streaming. In de nieuwe firmware zijn ook veel features toegevoegd, veel nieuwe effecten.

Kijk ook eens naar de A&H GLD80 (erg compleet maar geen multitrack recording en stagebox noodzakelijk) en de aangekondigde Midas M32 (X32 met een Midas logo).
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by mjanssen78
          Waarbij de laatste eigenlijk voor mij niet echt een optie is. Dit omdat de naam Behringer niet zo goed in de smaak valt bij gast - mixers en artiesten.
          En wat als je een van de andere opties kiest en je treft een gasttech of artiest die daar niet wild van is?
          Iedere keuze is dus eigenlijk verkeerd.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Mijn 2cent:

Freelance tech met eigen tafel: m200i (compact, veel mogelijkheden, iPad is pluspunt)
            Band met eigen tafel of eigen geluidsbedrijfje (geen verhuur): Behringer, veel features voor t geld
            Verhuurbedrijf of veel gast technici: soundcraft vanwege bedieningsgemak. Acceptatie is leuk meegenomen maar geen must.
            Recording mogelijkheden: QU24

Ik ik werk vaak met verschillende technici en dan is het bedieningsgemak van de soundcraft toch wel heel handig. Daarnaast was voor mij t mini stageblock 32 met 4 aes uitgangen ook een pluspunt.
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• SH1000
              • Dec 2009
              • 220

Waar en hoe ga je de tafel precies gebruiken?
              Het gebruik zou wat mij betreft de keuze in zeer grote maken bepalen.
              Good is the enemy of Great
              [Jim Collins]

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by mjanssen78
                People,

Na uren gelezen te hebben op dit forum blijf ik toch nog met de vraag zitten wat de beste keuze is voor een digitale mixer . Mijn budget is niet zo groot als de grote verhuurders. Ik twijfel nog tussen deze :

- Roland M-200i
                - presonus 24.4.2
                - Allen & Heath QU 24
                - Soundcraft Expression 2
                - Behringer X32

Graag jullie hulp , en ja Digico is zeker een goede keuze , echter niet voor ons budget
                Hoi M,

Als gebruiker van een
                M-200i kan ik je deze tafel van harte aanbevelen.
                Met een i-pad erbij is het ding erg functioneel en kun je naar hartelust
                on stage zaken instellen en afregelen.

@Rene: de tafel heeft 8 DCA's

Wat ik er mede uniek aan vindt is dat het een hybride tafel is met
                24 inputs on board.
                Naast een digistageblock on stage kun je dus on board ook nog
                heerlijk inprikken, wat ik regelmatig doe voor wireless, MBP en
                een CD.

Qua kosten:
                - tafel € 2.000
                - 1608 stageblock € 1200
                - i-Pad € 450

Hoop dat je hier wat aan hebt en kom gerust eens 'voelen'.

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• mjanssen78
                  • Dec 2009
                  • 31

Heren,

Ik wil de tafel vooral gaan gebruiken voor all-round live doeleinde , varierend van Spraak tot tape artiesten. En van rock bands tot het limburgse carnaval gebeuren. Heb hiervoor een tascam dm-24 gehad, maar die vond ik erg lastig ivm de menu`s e.d.

Comment

• Big Bang
                    • Apr 2008
                    • 652

Dat klinkt als klussen waar je niet de hele tijd op je iPad kunt / wilt letten. Waar de iPad bij de m200i vaak een groot voordeel is, lijkt me dat in jou geval niet opwegen tegen de nadelen.

Verder zou ik naar een aantal dingen kijken:

Tape shows: moet de tafel 19 inch zijn? Wellicht ben je beter af met een soundcraft Si performer 1 dan met een expression 2
                    Gebruik ik de tafel voornamelijk zelf of gaan anderen er ook mee aan de slag? Wil ik multitrack opnames kunnen maken?

De presonus waren een tijd lang de tafels die de meeste bang for the buck leverden. Ik denk echter dat die tijd achter ons ligt, zeker zonder de mogelijkheid van een digitaal stageblock e.d.
                    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

allround live zou ik niet voor een rackoplossing gaan.
                      maar iets met wat meer ruimte.
                      uit jouw lijstje valt de roland dan af.
                      - presonus 24.4.2 is snel aan het verouderen en heeft geen moving faders! EN geen digi multi.

- Allen & Heath QU 24
                      Zou volgens de folder verwant met de GLD moeten zijn, wat mij direct de meeste voorkeur geeft want prima geluid en goedkope remoteboxen.

- Soundcraft Expression 2. Vind ik erg mooi maar minder uim opgezet dan de QU 24.

- Behringer X32. wel erg compleet, en veel uitbereidingen te koop. Ook kans dat veel bands nu al een stick met premix kunnen aanleveren. Maar naast een A&H en soundcraft voor dezelfde prijs zou ik ook twijfelen....
                      lekker belangrijk!

Comment

• drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

Originally posted by showband
                        allround live zou ik niet voor een rackoplossing gaan.
                        maar iets met wat meer ruimte.
                        uit jouw lijstje valt de roland dan af.
                        - presonus 24.4.2 is snel aan het verouderen en heeft geen moving faders! EN geen digi multi.

- Allen & Heath QU 24
                        Zou volgens de folder verwant met de GLD moeten zijn, wat mij direct de meeste voorkeur geeft want prima geluid en goedkope remoteboxen.

- Soundcraft Expression 2. Vind ik erg mooi maar minder uim opgezet dan de QU 24.

- Behringer X32. wel erg compleet, en veel uitbereidingen te koop. Ook kans dat veel bands nu al een stick met premix kunnen aanleveren. Maar naast een A&H en soundcraft voor dezelfde prijs zou ik ook twijfelen....

Om eerlijk te zijn Showband, ben ik het deels met je eens.. Juist die Roland is in mijn optiek een sterke aanrader. puur ook omdat deze tafel in een rack past, en relatief klein, maar volledig naar je hand te zetten is. NessCio01 heeft deze tafel, en doet juist al dit soort klussen en heeft die afweging juist ook om die reden de M200i gekozen. En ik zou er ook zo voor kiezen..

Een top tafel, volledig naar je eigen wensen in te richten en aan te passen.

Ik zou weer niet zo snel naar de behringer X32 neigen...en ook niet aanraden voor bedrijfjes.

Overigens ben ik het zeker eens met de A&H aanrader. en inderdaad...de Presonus is het gewoon net niet.... maar als je echt nog alleen maar analoog denkt...eigenlijk de enige juiste oplossing.. waarom?? puur door dat die nog in 1 oogopslag totaal overzicht geeft...en nog volledig hinkt op de geachte Annaloog.... Zou niet mijn keuze zijn... maar het is begrijpelijk.

Mijn inziens is de M200i een topper en staat kwa geluidskwaliteit en zeker om zijn compactheid op eenzame hoogte...
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Originally posted by drbeat
                          de Presonus is het gewoon net niet.... maar als je echt nog alleen maar analoog denkt...eigenlijk de enige juiste oplossing.. waarom?? puur door dat die nog in 1 oogopslag totaal overzicht geeft...en nog volledig hinkt op de geachte Annaloog.... Zou niet mijn keuze zijn... maar het is begrijpelijk.
                          Ik zou eerder voor een Si gaan als je de analoge gedachten niet kan loslaten, juist de moving faders, de goed toegankelijke send on fader voor je bussen en graphics op elke output zijn een sterk punt ten opzichte van een Presonus, ook als je nog half analoog denkt.

Comment

• VanVoorstStudio
                            • Dec 2008
                            • 35

Tja, weer een zeven smaken en evenveel keuzes discussie? Want wij hebben juist voor een vergelijkbare inzet vorig jaar voor de X32 gekozen. En die bevalt nog steeds uitstekend. Ik zou, net als al vaker is gedaan, ga ze gewoon uitproberen en kijk dan welke het beste uitkomt bij jouw eigen smaak en werkwijze.

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Ik heb zelf overigens ook voor de X32 gekozen vorig jaar, bevalt prima!
                              Zou liever de GLD aangeschaft hebben, maar die was net iets te duur.

Comment

Working...