Versterkers voor EV RXspeakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

Versterkers voor EV RXspeakers

Ik ben bezig met het samenstellen van een rx setje

Ik vind het persoonlijk fijn om het versterker rack recht achter een speakerstack te zetten.

Het zou gaan om de volgende opstelling.

Per kant:

2 x Rx112 (Biamp)
    2 x Rx118

Als versterkers zat ik te denken aan:

XTI 2002 links voor top, rechts voor mid
    XTI 4002 in bridge mode of niet in bridge dan per kant 1 speaker, gezien de kabels liever de eerste optie. Bij de baskasten heb ik graag wat meer ruimte op mijn versterker.

Specs speakers:
    Top 80Watt op 8 Ohm
    Mid 300Watt op 8 Ohm
    Bas 600Watt op 8 Ohm

Specs versterkers
    XTI2002 2 x 800Watt op 4 Ohm
    XTI2004 1 x 2400Watt op 8 Ohm of 2 x 1200Watt op 4 Ohm

De versterkerracken krijgen 2 opties om aan te sluiten, 1 signaal kabel en 2 signaal kabels (Top/Mid & Bas) De laatste optie is voor live klusjes wel fijn.

De stacks worden gevoed met Speakon 8 --> 1+ & 1- naar de Bas en dan door naar de topkasten 3+ & 3- voor mid en 4- & 4+ voor top

Wat vinden jullie van deze setup?

Ik heb op dit moment 5 x XTI4000 en 1 XTI4002
    Last edited by Podium Verhuur; 23-04-14, 01:04.
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

Subtiele kick.

Iemand die mij kan en wil helpen?

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Originally posted by Podium Verhuur
      Subtiele kick.

Iemand die mij kan en wil helpen?
      Volgens mij heb je er goed over nagedacht, is je werkwijze eigenlijk nog niet zo gek gekozen en zit het kwa amps ook wel goed...Dus ik denk dat je gewoon goed op weg bent...

Waar je misschien eens naar kunt kijken is naar hoe Sander zijn sub en tops aansluit.. hij werkt met 1 dikke 8 aderige kabel. en gaat via een soort verdeelkastje weer los naar de tops en subs zoals ik gezien heb... vond het een erg handige oplossing en volgens mij met die dikke zware slangen ook wel een goed idee kwa kabelbelasting aaan je connector in je speakerkast en je connector..

vond dat eigenlijk wel een idee om ook voor mijzelf eens te gaan maken... relatief goedkoop te maken, handig in gebruik, en t ontlast je dikke zware kabel mijn inziens...

Pm hem maar eens.. hij verkoopt ze geloof ik ook..geassembleerd en wel..

Voor het vermogen op een speaker, verwijs ik naar de Blog van MusicXtra...KLIKKERDEKLIK
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• FrankD
        • Feb 2008
        • 34

Naar mijn weten hebben de EV RX kasten alleen maar 4polige speakon aansluitingen.
        Dan zou je al met een klein blokje van 8polig naar 2 x 4 polig moeten werken of op de subkasten een 8 polige zetten.
        Zeker als je het amprack achter de stack zet is het misschien makkelijker om gewoon 2 4polige kabels te leggen.

Ik denk dat de versterker die je op sub wilt gebruiken een klein beetje overkill is, zeker als je deze in brug gaat gebruiken. Ik zou zelf 2 XTI4000 gebruiken (je zegt dat je hier 5 van hebt staan). In brug zou deze 2400 watt aan 8 ohm.

Groetjes,
        Frank
        kleine washes, grote washes

Comment

• Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

Bedankt voor jullie reacties.

Standaard hebben de kasten inderdaad een 4 polige aansluiting, maar die wil ik ombouwen naar 8 polige.
          Dan kan iedereen in het bedrijf een set aansluiten, zonder lang te hoeven nadenken.

Ik kom nog wat versterkers tekort. Ik wil namelijk 4 set's maken, zodat we 2 podia tegelijkertijd van dezelfde set kunnen voorzien. Voor het mooie wil ik dan ook alle racks hetzelfde hebben.
          de 2 overgebleven xti's raak ik denk nog wel voor een leuke prijs kwijt.

De overkill leek me voor baskasten wel wenselijk, of is het echt veels te veel?

Comment

Working...