hoog valt weg in l acoustic arcs wide kastje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

hoog valt weg in l acoustic arcs wide kastje

goedenavond heren,

ik heb even een vraagje ik heb net een aantal tape acties gedaan met een l acoustics set 4xsb18 4xarcs wide top 1x la8. dit hangt in een carré en op de het linker topje viel bij het laatste nummer 3 a 4 x het hoog weg. setje stond niet volle bak aan. wat zou dit kunnen zijn

-zou het in de band zitten?
    -breukje in de hoog driver?
    -probleem in de amp?

moet morgen nog een lading tape acts doen maar voordat ik een ander kastje inhangt wat een klote klusje is wil ik zeker zijn dat het kastje niet in orde is. iemand zelfde probleem al gehad wie o wie.

mvg
    <laat het maar draaien>
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Dit lijkt mij een gevalletje 'oorzaken elimineren tot je bij de bron bent'.

Beluister de band eens door je hoofdtelefoon. Valt het hoog hier ook weg? Probleem gevonden.

Valt het hoog niet weg, en zitten er meerdere kastjes op één versterkerkanaal? Dan weet je toch voor 99% zeker dat het in het kastje zit...
    Tim

Comment

• @ndrew
      • Jun 2005
      • 220

band terug luisteren was geen optie artiest ging direct weg.
      ja er hangen 2 kastjes aan 1 kanaal maar ze hangen 5 meter uit elkaar
      <laat het maar draaien>

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Ik wil niet lullig doen maar een beetje tech kan toch wel zelf uitvogelen waar deze storing zit?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

Originally posted by @ndrew
          band terug luisteren was geen optie artiest ging direct weg.
          ja er hangen 2 kastjes aan 1 kanaal maar ze hangen 5 meter uit elkaar
          2x Arcs wide per kant, 5m uit elkaar?
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by @ndrew
            morgen nog een lading tape acts doen maar voordat ik een ander kastje inhangt wat een klote klusje is wil ik zeker zijn dat het kastje niet in orde is. iemand zelfde probleem al gehad wie o wie.

mvg
            In zo'n geval zeker meteen naar de signaal present/vu-meters op de eindtrappen en de mengtafel kijken.
            Dat is de eerste check, die je live kunt uitvoeren.
            Klote klus of niet, als je professioneel bezig bent, dan haal je alle verdachte spullen eruit en vervangt ze door andere luidsprekers en kabels eventueel eindtrappen. Die laatste kun je wellicht de kanalen verwisselen.
            Storingen verhelpen gaat beter in de werkplaats
            Speakertech
            Last edited by speakertech; 26-04-14, 11:17.
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• @ndrew
              • Jun 2005
              • 220

ben er uit . probleem volgende ochtend direct opgespoord probleem zat m in de digitale mengtafel. De techneut had die avond wat andere patches gemaakt blijkbaar is hier iets niet helemaal goed gegaan. Ik denk zelf dat de software in de prak is gelopen heb de tafel leeggegooid en opnieuw ingesteld en het probleem was verholpen.
              <laat het maar draaien>

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Lijkt me een typisch geval te zijn van verkeerd kanaal management, en niet vooraf voorbereid te zijn.
                Als verschillende groepen, DJ's en anderen de revue passeren, stel ik de digitale tafel vooraf maximaal in met alle kanalen die ik voor het evenement kan nodig heb.
                En je moet niet kijken op 1 kanaal, je hebt er toch genoeg.

Comment

Working...